3 נערות מאירלנד מצאו פתרון לבעיית הרעב העולמי

 

שלוש הנערות, אמר היקי Emer Hickey)), סופי הילי טאו ( (sophie Healy

בנות 16 וקיארה ג'אדג' Ciara Judge) ) מאירלנד, קטפו תמול את הפרס הראשון וואות ההצטיינות ביריד המדע השנתי של גוגל, שמציין ובוחר את ההישגים פורצי הדרך של השנה ואת תגליות המדע העולמיות. 

 

 

ליריד המדע מוגשות מדי שנה אלפי הצעות ומחקרים שנעשו על ידי בני נוער מרחבי העולם. עשרות בודדים של מחקרים מגיעים לשלב ההצגה והתחרות עצמה שנערכת בקליפורניה.

 

שלישיית הנערות מאירלנד זכו השנה בפרס הראשון על מחקרן פורץ הדרך: הן פיתחו דרך, המשתמשת בזן טבעי של בקטריות על מנת לעודד ולהגדיל את ייצור והתפוקה של יבולים שונים. הדרך שפיתחו הנערות תאפשר להשביח ולהגדיל את יצור היבולים כגון חיטה, שעורה ושיבולת שועל. 

הנערות גילו זן בקטריה מסוים החי באדמה באופן טבעי ושמו דיאזוטרוף. הן בדקו ומצאו שהבקטריה עשויה להאיץ את תהליך הנביטה של צמחים עד לרמת האצה של 50 עד 75 אחוז – דבר שעשוי למלא, בפוטנציאל, את הצורך באוכל וביבול ברחבי העולם.

 

בניסוי שערכו הנערות, הוזרקה הבקטריה לסוגים שונים של צמחים – ביניהם גם אפונה. "בהתחלה חשבנו שאנחנו הורגות את הצמח, כי משכנו אותו החוצה וראינו שאחרי הזרקת הבקטריה, הופיעו עליו גושים גדולים". באופן טבעי, שלישיית החוקרות נתקלו בלא-מעט התנגדויות (של מבוגרים, לרוב) שטענו שהנסיון שלהן להשתיל בקטריה לא יעבוד. הניסוי, כמובן, המשיך, עד להצלחה הגדולה, והזכייה בפרס בשווי של 50 אלף דולר.

 

ארגון המזון והחקלאות העולמי מעריך שכיום חיים כ- 842 מיליון אנשים בעולם במצב של רעב, ועל פי הפרסומים, הפיתוח של שלישיית החוקרות עשוי להיות נקודת פתיחה לא רעה לפתרון הבעיה. "למדנו בבית הספר על משבר המזון העולמי ואיך אנשים חיים ברעב" סיפרה היקי, "וחשבנו על דרך שבה נוכל לעזור בדרך מדעית". וזה בדיוק מה שהן עשו.למחקר של השלישייהיש בהחלט השלכות רחבות-היקף לגבי מצב הרעב בעולם. 

 

 

בנוסף לעובדה שהן מצאו דרך אפשרית ומדהימה לפתור את בעיית הרעב העולמי, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהן גם משמשות מודל לחיקוי עבור נערות אחרות – שנרתעות עקב לחץ סביבתי או מסרים חברתיים מלפתח עניין או קריירה בתחום המדע והמחקר. הניצחון הזה, בעצם, הוא ניצחון כפול.

 

וזה מה שהן אמרו על הפרויקט שלהן – לפני הזכייה:

תגובות (0)
הוסף תגובה