קלה למטרה: 6 דרכים להתמיד בדיאטה ובספורט

טל בר-טור קליין ונועה זיידל-שטיין הן שתי ספורטאיות, שהחליטו לקחת את התשוקה הפרטית שלהן צעד אחד קדימה ולהקים עסק משותף של שתיהן, שיהפוך גם נשים אחרות לפעילות ואף נלהבות בכל הנוגע לכושר ולאורח חיים בריא.

העסק שהקימו השתיים נקרא "קלה למטרה", והרעיון פשוט:  מדובר בקבוצות קטנות של נשים, העוסקות בפעילות המשלבת ריצה, פילאטיס ותזונה פעמיים בשבוע, והכל בהתאמה אישית לכל מתאמנת. הרעיון הוא גם לעזור לנשים להשיל כמה קילוגרמים מטרידים,ובעיקר להעניק כלים להתנהלות נכונה לחיים.

הקבוצות הראשונות של העסק התחילו בתל אביב, וכיום הן מתפשטות בהדרגה לכל רחבי הארץ –  ועוד ועוד נשים מתחברות לרעיון. אפשר למצוא בקבוצה גם כלות לעתיד, גם אמהות אחרי לידה שמגיעות עם התינוקות לבייבילאטיס וגם נשים שרוצות לרזות, להתחזק ולהיכנס לכושר (ולג'ינס האהוב מהעבר). החיבור לעסק היה מיידי והתכנית העסקית, על הנייר, היתה ברורה. השוק רק חיכה להן.

 

מתחתנת? מאמנת ותזונאית בנוסף לדי-ג'יי וצלם

את העסק הגו שתי החברות בעודן מתחזקות 2 קריירות מוצלחות בתחומים אחרים בכלל. נועה עסקה בבנקאות ואילו טל היתה מנהלת שיווק. שתיהן התייצבו מדי בוקר לעבודה שהן אהבו, אבל התשוקה לספורט תמיד ליוותה אותן ברקע. טל רצה מרתונים, למדה קורס מאמני ריצה ותזונה טבעית ועסקה בספורט ובעיקר בריצה כל חייה, ונועה ספורטאית מגיל שש ועסקה בענפים רבים כמו כדורעף, רכיבה באופני שטח, מורה לפילאטיס ומדריכה בחדר כושר.

 

 

מפגש אקראי סביב ההריונות שלהן (ראשון של נועה ורביעי של טל) חיבר ביניהן. "בדיוק נכנסתי לתחום החתונות באותה עת ונחשפתי לעד כמה כלות רוצות לרדת במשקל לקראת האירוע הגדול, אבל הן לא לקחו את הנושא בצורה מקצועית, כמו שהן לוקחות די-ג'יי או צלם", מספרת נועה, "הבנתי שיש פה פוטנציאל ללמד נשים לרדת נכון במשקל בצורה מקצועית בלי דיאטות כסאח ועל הדרך להקנות להן כלים לאורח חיים בריא גם הרבה אחרי שהחתונה תסתיים. מה גם, שהן בדיוק נמצאות בצומת חשובה לגבי הגוף שלהן – לפני לידות". וזה היה בעצם הרעיון הבסיסי להקמת העסק המשותף.

 

טל מוסיפה כי "בהתחלה עבדנו בעיקר עם כלות ששמו להן למטרה לרדת במשקל ולחטב את הגוף לקראת מועד מסוים – החתונה. בהמשך פתחנו גם קבוצות קטנות ואינטימיות על טהרת הנשים גם לפני ההריון וגם אחריו, כשהגוף זקוק נואשות לחיזוק ולתמיכה".

 

איך אתן גורמות לנשים להתמיד?

מדובר בחברות, לא רק ב"מועדון לקוחות של העסק" הן מסבירות. "יש אחוות קבוצתית נשית. נוצר הווי משותף", הן מסבירות פה אחד. "אנחנו 'יושבות עליהן' כדי שלא יפספסו אימון, וזאת בניגוד לחדר כושר או כל חוג אחר שברגע שנרשמת אף אחד לא באמת מדרבן אותך להגיע", אומרת נועה. בנוסף יש קבוצת ווטסאפ של חברות הקבוצה והן מעודדות אחת את השנייה ומחויבות לתהליך הקבוצתי. במקביל כמובן נוצרות חברויות ושיחות על חתונות, על ילדים, על לידות, על עבודה, על משפחה ועל כל מה שמעניין את המשתתפות. קהילה שמתחזקת את הקבוצות, פשוט מאוד.

 

בייבילאטיס – פילאטיס עם התינוק/ת

 

החלטה עיקרית שלקחו השתיים עם פתיחת העסק, היתה להעסיק מאמנות בלבד, לא גברים, רובן לאחר לידה בעצמן שמבינות את הצרכים הספציפיים של המתאמנות. "זו היתה החלטה עסקית אבל גם מהבטן", הן אומרות. "כל תחום הספורט, ובעיקר הריצה, הוא מאוד גברי. נשים נתקלות בחוסר הבנה מצד גברים מאמנים לגבי הצרכים הייחודיים שלהן. כך שנשים חוששות להצטרף לקבוצות של גברים, בייחוד כשהן אחרי לידה ואז הגוף חלש וזקוק לחיזוק הדרגתי וייעודי כמו דגש על רצפת אגן למשל", אומרת נועה. 

 

6 דרכים לשמור על המשקל

"נשים מאמצות אורח חיים בריא ברמה הכוללת ולא רק זוכות להוריד כמה קילוגרמים סוררים", מסבירות טל ונועה, "אצלנו הן לומדות טכניקות לריצה נכונה, נעזרות קבוע בתזונאית ומעניקות שלל כלים לחיים בריאים. מגיעות אלינו בחורות שהתייאשו מחדרי כושר ואפילו ממאמנים אישיים ואנחנו מצליחות להחדיר בהן מוטיבציה, ואז הן ממשיכות גם לבד". 

 

ואלה ששת הטיפים המנצחים של טל ונועה: 

1. קבעי מטרה – דרך יעילה מאוד להתחיל ולהתחייב לתהליך כלשהו הוא להציב מטרה עתידית. לדוגמה אירוע עתידי, להיכנס לג'ינס מהעבר, לרוץ 5 ק"מ בתחרות, וכדומה. באופן כזה את יוצרת לעצמך משהו מוגדר שעוזר לגיוס הכוחות והמוטיבציה להתמיד בדיאטה ובאימונים.

 

2. פילאטיס אל תזלזלו בכוחו של הפילאטיס. מדובר בכלי מצוין לחיזוק, חיטוב, צמצום היקפים ולהארכת השרירים שמשלים את הריצה. למעשה, עיסוק בפילאטיס באופן קבוע משפר גם את היציבה שלנו וגם מעצב את הגוף בצורה כזו שכל ירידה במשקל נראית הרבה יותר משמעותית. ולנשים מדובר בעניין חשוב מאוד בכל הנוגע לחיזוק של רצפת האגן.

 

3. ביגוד – אם קיבלת החלטה לעסוק בפעילות גופנית, פרגני לעצמך ביגוד ספורט צבעוני ונוח. נכון, כבר הוצאת כסף על האימונים, אבל אין כמו להתחדש בבגדי ספורט מדליקים ומחמיאים שיעשו טוב על הנשמה ויעודדו לצאת להתאמן. מטעמי נוחות, מומלץ ללבוש ביגוד וגרביים מחומרים מנדפי זיעה על מנת לאוורר את הגוף תוך כדי הפעילות.גם נעלי ספורט חדשות וצבעוניות עשויות לעשות את ההבדל.

 

4. מחויבות חברתית ושיתוף – להתאמן או להתחיל דיאטה יחד עם חברה טובה או עם בן הזוג היא דרך יעילה מאוד להיות מחויבת לתהליך.אם תגייסי קבוצה של כמה חברות, הביחד יעשה לכולן רק טוב: תתחיל "תחרות" בריאה של ירידה במשקל, תחושו מחויבות להגיע לאימונים כי לא נעים להבריז לחברות, תתחילו לעדכן ולהתעדכן בהישגים וכך הלאה.

 

5. גיוון – חשוב לגוון את האימונים ולא לעשות בכל פעם את אותו האימון. אם את יוצאת להליכה/ריצה, נסי לגוון את המסלול כדי ליהנות בכל פעם מנוף אחר וגם לשפר תוצאות על ידי שילוב של עליות וירידות, שינויי קצב, שילוב מדרגות או ריצה על חול ים. מומלץ להימנע מביצוע אימון זהה ומונוטוני בכל פעם. הגיוון עוזר להכניס עניין לאימונים וגם לגייס יחידות מוטוריות נוספות בגוף. 

 

6. בלי להיתקע בבית  אם זה מתאפשר, כדאי לקחת לעבודה את בגדי הספורט והנעליים ואז להימנע מלעבור בבית בין העבודה לאימון כדי לא להיתקע מול המקרר או הספה. "החיים שואבים אותנו לדברים אחרים, לכאורה חשובים יותר, אבל פעמיים בשבוע מגיע גם לנו להשקיע בעצמנו", מסכמות נועה וטל. 

תגובות (0)
הוסף תגובה