אנני לנוקס נגד ביונסה

צעירה תרמה ביציות כדי לממן טיול בחו"ל

רנדי היא צעירה אמריקאית שפרסמה מכתב פתוח על מכירת הביציות שלה. היא פותחת בכמה שורות קצרות המתארות את המצב הכלכלי שבו הייתה, המוטיבציה העיקרית להחלטה – לא רעב אבל גם לא כזה משהו, ואת הרצון שלה לטייל בעולם. היא ראתה פרסומת למכירת ביציות והחליטה שהדרך שלה לממן את הטיול-חלום שלה היא לתרום ביציות. תיאוריה המפורטים של השלבים השונים בתהליך המכירה נותנים לנו צוהר מעניין לעד כמה ההליך של התרומה ארוך ומורכב פיזית ונפשית, את החשיפה המטורפת והפולשנית שמתלווה אליו ואת הסיכונים הבריאותיים. המכתב של רנדי התפרסם בהפינגטון פוסט וגרר מאות תגובות ושיתופים. בין התגובות היו תגובות מרגשות של נשים שמודות לה על הבחירה שלה ומספרות כי הן הגשימו את משאלת חייהן, להפוך לאם, באמצעות תרומת ביציות. לעומת התגובות האלה, ישנן התגובות של צעירים וצעירות שהם התוצאה של תרומות זרע וביציות. אחת מהן, היילי אוליביה קולינס, כותבת שהיא ואחרות כמוה הן לא כרטיס זול לטיול סובב עולם, אלא בנות אדם עם רגשות ואותן ביציות שהיא מתארת כ"תא קטן" גדלות לילדות וילדים שגדלים בבלבול, כמיהה, ותהיה לגבי מי הם ההורים שלהן ומי המשפחה הביולוגית שלהן – ולעולם לא יזכו לדעת.היא דורשת מהתורמים והתורמות לקחת אחריות על המעשים שלהם ולא להתחבא מאחורי אנונימיות – ולתרום אך ורק לבנקים אשר חושפים את המידע לילדים.

 

 

צום יום כיפור:האם הוא מזיק לבריאות?

מה קורה לגוף במהלך הצום, האם אנחנו באמת מרזים במהלכו ואיך כדאי להיערך לקראתו? לכתבה המלאה

 

 

 

התיאור של התרומה במכתבה של רנדי, עד כמה שהוא פרטני, חסר את הדיון בדילמות האתיות, הבריאותיות, והנפשיות שהוא העלה אצלה או אצל נשים אחרות. ושאלה גדולה נוספת נשארת ללא מענה -מדוע שכשנשים זקוקות לכסף מהיר אחת האפשרויות הראשונות היא מסחור בגוף שלנו?

 

אנני לנוקס נגד ביונסה 

אנני לנוקס התראיינה לתכנית רדיו של הקהילה הלהטב"קית ודיברה מהמם על איחוד מאבקים בין הקהילה הגאה לתנועה הפמיניסטית והחשיבות של הפמיניזם גם לגברים, את הטוב הזה היא עצרה בשביל ללכלך על ביונסה, וחבל. לנוקס התעצבנה על ההופעה של ביונסה בה המילה פמיניסטית כיכבה.

 

ביונסה בטקס פרסי המוזיקה האחרון של MTV

 

ובכלל על כל הטרנד האחרון בו אמניות צעירות קוראות לעצמן פמיניסטיות, איך אפשר להתעצבן על זה שסוף סוף הבנות המקובלות קוראות לעצמן פמיניסטיות? אז זהו, שלנוקס חושבות שהן מוזילות את המילה. היא רוצה לשבת עם ביונסה ולראות אם היא רצינית לגבי זה או לא סתם רוצה למכור סקס במסווה של רדיקליות וקדמה. ולדעתי, כמה שהמילה פמיניזם תתאוור ותיחשף לעולם, יותר טוב לכולנו. מדרג של מי פמיניסטית ראויה ומי פחות, חוטא למטרה שלשמה התכנסנו, חופש לכל אחת ואחד. אנני היקרה, את בטוח רוצה בזה גם.

 

אנני לנוקס חושבת שביונסה מוזילה את המילה פמיניזם

 

בשביל הישרדות: הורים לבנות אפגניות מלבישים אותם כבנים

החברה האפגנית ידועה כמסורתית ושמרנית מאוד, והאיסורים על בנות ונשים מגבילים כל צעד ושעל במרחב הציבורי והפרטי. ועדין, הכתבה של ג'ני נורדברג הפתיעה גם את נציגי האו"ם שנמצאים באפגניסטן. במהלך השהות שלה במדינה היא שמה לב כי בנות רבות "עוברות" כבנים במרחב הציבורי. כשהיא ניסתה להבין מדוע הן מתחפשות לבנים היא הגיעה למונח Bacha Posh, המשמש לתאר ילד\ה שהוא לא בן ולא בת. הבנות האלו חיות כבנים בגלל הרבה סיבות – החל מהצורך לעזור בפרנסה של המשפחה; שמירה על זהירות במרחב הציבורי (הליכה ברחוב כבן בטוחה יותר); ועד הצורך של המשפחה להציג חזות של משפחה "שלמה", כזאת שהתברכה בבן זכר. את הבנות הצעירות משכנעים "להפוך לבן" עם הבטחות כמו היכולת לרכב על אופניים, לשחק כדורגל ולהיות חופשיה לעשות דברים כיפיים.

 

מאהרן, נולדה כילדה, משחקת עם האחיות הגדולות שלה

 

השיא בקונפליקט בין המגדרים מגיע לשיא כאשר הבנות מתבגרות ומאולצות להינשא – או אז הן נאלצות לחזור להתנהג כפי שמצופה מאישה בחברה האפגנית. אולם אחרי שנים כבן הן לא מצליחות להתרגל ללכת מושפלות ראש ולא לדבר כשהן מחוץ לביתן. עד שהחברה האפגנית תאפשר לבנות ולנשים להיות בטוחות פיזית במרחב ולחיות כפי שהן רוצות, האפשרות של לשחק מגדר אחר נותנת לבנות האלו חיים אחרים, עד שרובן לא מעוניינות לחזור אחורה ולהיות "בת".

 

תשמרי על הכוס שלך: גרסת המוניות בלונדון

הרבה זמן לא היה לנו קמפיין שמפציר בנו, הנשים, להישמר לנפשותינו. אז הנה, חברת התחבורה של לונדון השיקה קמפיין בו היא מעודדת נשים להעלות לצילום סלפי של "הצלחתי לחזור הביתה" (!) וגם להסיר דאגה מלבם של בני המשפחה שלהם שדואגת להם וגם, כדי להעלות מודעות לסכנות האורבות בחוץ (ולהפוך את הקמפין לוויראלי). מה הן הסכנות אתן שואלות? תפיסת מונית ברחוב. אנשי היח"צ טוענים שהתנהגות כזאת יכולה להיגמר בתקיפה מינית ומזהירה נשים להעלות רק על מוניות מוכרות, מוניות שלהם. הייתן חושבות שרוב מקרי התקיפה המינית מתרחשים במוניות לא מסומנות ולא על ידי מכרים, כמו ב-90% מהמקרים. או שהייתן חושבות שכדאי להטיל את האחריות, שוב ושוב, עלינו הנשים ולא עליהם. על הנהגים, על עוברי האורח המטרידים או על האנשים המוכרים לנו שמונעים מאיתנו לחזור הביתה בשלום (וזה עוד בלי לדבר על הסכנות שמחכות לילדות ולנשים רבות בתוך כתלי הבית). אז במקום לבקש מאיתנו להעלות סלפי, תגידו להם לאפשר לנו להגיע הביתה בביטחון.

 

מהסכנות שאורבות לנשים: תפיסת מונית ברחוב 

 

ביזאר – אישה השתילה שד שלישי? 

ואם דאגתן לאישה שהשתילה שד שלישי – אז הסירו חשש מלבכן – כל הסיפור היה מתיחה. ג'סמין טרידביל, ידעה שאין משהו כמו ציצים כדי להתפרסם בגדול, ובעולם שבו את יכולה להשתיל כמה סיליקון שתוכלי לשאת, רק שלישיית שדיים יכולה לעשות כותרות. חבל שהיא נתפסה אחרי שפרוטזה של שלישיית שדיים נגנבה מהמטען שלה.

 

שד שלישי – הניתוח הביזארי הבא?

תגובות (0)
הוסף תגובה