צביעת שיער בבית: הטיפים הכי חשובים

לחץ הזמן, הרצון לחסוך בכסף או איכות המוצרים על המדף היום – מביא יותר ויותר נשים לבחור לצבוע את השיער בבית. עם זאת, הרבה נשים (וגם גברים, כמובן) עדיין חוששות שתוצאות הצביעה הביתית לעולם לא יהיו טובות כמו אלה של צביעה במספרה, ושהן עלולות להזיק לשיערן.  
 
עוד באון לייף
 
לפני הטיפים המעולים שנידבר, מעצב השיער הבכיר מישל מרסייה ביקש להרגיע את החשש שצביעת שיער גורמת לנשירה. "השילוב בין חמצן לאמוניה יוצר גירוי בזרימת הדם, ובמדינות חמות זה אפילו מזרז צמיחה", טוען מרסייה. אז עכשיו, אחרי שנרגענו, אפשר לעבור לתהליך הצביעה עצמו. 
 
"צביעה בבית לא שונה מצביעה במספרה מבחינת החוקים שיש להקפיד עליהם על מנת להגיע לתוצאה טובה ולשמור עליה", הוא אומר. "לפני שניגשים לצביעה, צריך קודם כל לבחור צבע בהתאם לצורך שיש לנו: אם אנחנו מעוניינים לחזק את הגוון או לכסות שורשים לבנים, נשתמש בצבעים עם חומרים מבהירים, כמו אמוניה. לצדם, יש גם צבעים שהם חצי-קבועים, מוחלשים יותר ובדרך כלל גם מחזיקים פחות זמן. אין להם יכולת לכסות שיער לבן או לעשות שינוי מהותי, אלא רק להעניק עוד תת-גוון לצבע הקיים, כמו למשל להוסיף אדמדמות לצבע החום הקיים".   
 
אז גם אם החלטת רק עכשיו לעבור לצביעה ביתית וגם אם את נחשבת כבר למומחית בנושא, מרסייה מנדב מספר טיפים נוספים ומפתיעים, שיעזרו לך לשדרג את הצביעה ולשמור על הגוון החדש לאורך זמן: 
 
1. לטענת מרסייה, "רק שיער שלא עבר צביעה מעולם אפשר לצבוע באופן מלא, כלומר לכל אורכו". לכן, אם את מעוניינת לצבוע שורשים לבנים או לחזק את הגוון הצבוע, תשכחי ממריחת צבע על כל השיער והמתנה של שעות, ותעברי לסעיף הבא.
 
2. צביעה נכונה היא צביעה של השורשים בלבד. מעוניינת לשמור על גוון אחיד לכל אורך השיער? אחת לכמה חודשים צבעי את כל אורך השיער באופן הבא: התחילי עם צביעה של שורשי השיער ורק אחרי 25-20 דקות המתנה, ערבבי את שאריות הצבע שנשארו בשפורפרת בקערית עם קצת מים חמים. בתערבות הזו עסי את כל השיער והמתיני 5 דקות בלבד לפני השטיפה. "שערה שכבר נצבעה בעבר לא צריכה זמן מעבר לזה, ועוד יותר מזה – צביעה על גבי צביעה מייבשת את השיער ומכהה אותו. ככה שמי שעושה צביעה חוזרת ולא מקפידה על כך, עלולה למצוא את עצמה עם שיער כהה יותר ממה שהיא רוצה". 
 
3. מומלץ לצבוע אחת לחודש. "הכי חשוב להקפיד לצבוע רק את האזור שצמח ואין עליו צבע", הוא  חוזר ומדגיש. "עד שעובר חודש, השורשים קטנים מדי ומאוד קשה למרוח את הצבע רק על הקטע החדש שצמח, ואז מה שקורה ש'מטפסים' על אזור צבוע. אם בכל זאת רוצים לכסות שורש קטן, מומלץ להשתמש בצבעים זמניים, שיכולים לתת כיסוי ונשטפים בחפיפה".   
 
4. על מנת לקבל צביעה עמידה ואחידה, ממליץ מרסייה לערבב את הצבע עם קצת מים חמים, שעוזרים לפיגמנט לחדור טוב יותר לשיער. 
 
5. "לצבעים העזים, כמו האדומים, יש נטייה לדהות מהר יותר, ולכן חשוב לתחזק אותם בעזרת שמפו שיש לו את היכולת 'לנעול' את הפיגמנט בשיער לאורך זמן". באופן כללי, בתחזוקה השותפת של שיער צבוע, ממליץ מרסייה להשתמש יותר במסכות המיועדות לשיער צבוע, שעוזרות "לסגור" את מעטפת השיער (שבעצם נפתחה עם הצביעה, על מנת לאפשר למולקולות הצבע להיכנס) וללכוד את הצבע בפנים. 
 
6. "אם לאחר הצביעה השיער מרגיש יבש, זה סימן שצריך לשנות את סוג הצבע", מתריע מרסייה. עוד סימן בעייתי הוא אובדן של הצבע בחלק התחתון של השיער לאחר זמן קצר של שבועיים-שלושה בלבד – מה שמעיד על שיער פגום. במקרה כזה רצוי להשתמש בחומרים המשקמים את השיער, כמו סרום, קרם או מסכה לשיער פגום ויבש.  
 
7. הצביעה עברה בשלום? זה ממש לא אומר שאת יכולה להתחיל להתפרע. הפיגמנטים של צבעי השיער מאוד רגישים לשמש ויש להם נטייה להתבהר, לכן בקיץ רצוי לכסות את השיער לפני שיוצאים לשמש. "שיער צבוע גם לא אוהב להיפגש עם מלח או עם כלור", מזהיר מרסייה, "ולכן חשוב לשטוף את השיער במים ולמרוח מסכה מיד עם היציאה מהים או מהבריכה".  
 
נכנסת למועדון הצביעה? מזל טוב. עכשיו קבלי כמה המלצות על תכשירים שיעזרו לך להשאיר את הצבע חי ובוהק לאורך זמן: 
 
מסכה לשיער צבוע של Style  Aromatherapy
 
 
מסכה המשלבת שמנים ארומתיים ייחודיים, ובהם שמן זרעי הבורז' שידוע בסגולותיו הטבעיות לעיכוב הזדקנות העור. בנוסף לכך, המסכה מכילה גם אוורלסטינג אימורטל, שיח בר שהשמן המופק ממנו משמש כחומר אנטי דלקתי, קוטל פטריות, עוצר דימום וגם שומר על הפיגמנטים של הצבע ומעכב את דהייתם, תוך שהוא מגן על השיער מפני יובש.
מחיר: 30 שקל. 
 
 
נטורל קר של ד"ר פישר
 
 
סדרת מוצרים של ד"ר פישר הכוללת שמפו, קונדישנר ומסכה בעלי נוסחה ייחודית לשיקום השיער והענקת ברק. בין המרכיבים גם תמציות ליצ'י, תה ירוק, ויטמין E ופרו ויטמין B5, שמגינים על השיער מפני נזקי הסביבה. 
מחיר: 20 שקל לשמפו ולמרכך ו-35 שקל למסכה. 
 
 
מסכה לשיער צבוע של שיק קולור
 
 
מסכה אינטנסיבית לשיער שנחשף לחומרים כימיים בתהליכי צביעה, סלסול והבהרה, המותאמת במיוחד לאקלים הישראלי. המסכה פועלת לשמירה על גוון הצבע לאורך זמן, תוך הזנת השיער והגנתו, בעזרת שמן אבוקדו, פרו ויטמין B5 וסיליקונים. 
מחיר: 30 שקל.
 
 
פיטוציטרוס – שמפו ומסכה לשיער צבוע או מובהר של פיטו פריז
 
 
שמפו השומר על השיער הצבוע ומעניק מראה שיער בריא בעזרת תמצית אשכוליות, שמן קוקוס וחלב שקדים. מסכת ההזנה מכילה גם חמאת שיאה, תמצית אשכוליות, שקדים ומיצוי קמומיל להזנת השיער וחיזוקו, וכן לשמירה על הצבע. 
מחיר: 70 שקל לשמפו ו-150 שקל למסכה.  
 
 
סדרת BC Color Freeze של שוורצקופף פרופשיונל
 
 
סדרת מוצרים חדשה עם נוסחה מיוחדת שיוצרת שכבת הגנה על פני שטח השיער ועל ידי כך מונעת דהייה של הצבע. בנוסף לכך, המוצרים בסדרה עוזרים לבנות מחדש את מבנה השיער, מה שמחזק את השיער ושומר על גמישותו. בין המוצרים גם שמפו ללא מלחים שמאפשר חפיפה יומיומית לשיער צבוע בלי להסתכן בדהיית הגוון, שמפו "סילבר" לשיער בלונדיני או כסוף וקרם הגנה שמגן על שיער צבוע במהלך עיצוב בחום. 
מחירים: מ-58 שקל לשמפו ועד 98 שקל למסכה.  
 
 
סדרת Elvive Color Protect מבית לוריאל פריז
 
 
סדרת מוצרים המספקים הזנה אינטנסיבית לשיער צבוע והגנה גבוהה מקרני UVB/UVA. כאמור, החשיפה לשמש גורמת לדהייה מואצת של הצבע ולפגיעה באיכות השיער, ועל ידי הגנה גבוהה המוצרים בסדרה עוזרים לשיער לשמור על איכותו ועל עמידות הגוון. 
מחירים: מ-38 שקל לשמפו ועד 51 שקל לסרום מגן.  
 
 
שמפו לשיער בהיר ושמפו לשיער כהה של TONI&GUY
 
 
המותג האנגלי מציע, בין שלל מוצריו, שני סוגים של שמפו ומרכך – לשיער בהיר ולשיער כהה – המיועדים להדגשת הגוונים שבשיער, הענקת ברק, הזנה ושיקום, בין שמדובר בצבע טבעי שרוצים להדגיש ובין שבצבע מלאכותי שרוצים לשמר. 
מחיר: 50 שקל.  
 
 
סדרת Colour Therapy של פנטן
 
 
מוצרים המיועדים לשמירה על צבע בוהק ומראה שיער חיוני. המוצרים – שמפו, קונדישנר, מסכה וספריי עיצוב – כוללים קרטין, המעניק שכבת הגנה לשיער ומגן מפני דהיית הצבע ומפני נזקים של חומרי עיצוב ושמש.  
מחירים: מ-20 שקל לשמפו ועד 27 שקל למסכה. 
 
 
טיפות סיליקון של נטורל פורמולה 
 
 
טיפות סיליקון שעוטפות את השיערה, ובמיוחד את הקצוות המפוצלים, ומעניקים לשיער מראה מבריק ובריא יותר. חומרי הלחות, המינרלים והוויטמינים שבטיפות מזינים את השיער, עוזרים לו להיות נוח לסידור ונועלים את הפיגמנטים של הצבע בשערה. 
תגובות (0)
הוסף תגובה