מסכת פנים כמו שצריך: המדריך השלם

יותר ויותר נשים מבינות שמסכה זה לא רק פינוק ששמור לביקור אצל הקוסמטיקאית, אלא חלק משגרת הטיפוח שכל אחת יכולה לאמץ לעצמה מבלי לצאת מהטרנינג ומבלי לפנות לכך ערב שלם. עם זאת, לפעמים אנחנו עדיין קצת מתקשות לבחור את המסכה שהכי מתאימה לעור הפנים שלנו ושתאפשר לנו גם לקבל עור זוהר, גם להעניק אפקט מתיחה וגם להעלים חצ'קונים – והכל בו זמנית. ורדה שחף, יועצת ההדרכה של לנקסטר, עושה קצת סדר בבלגאן.

 

עוד באון לייף

* הדרך המושלמת לצביעת שיער בבית

הלקים של 2014: מבחן ההשוואה

האם (ואיך) אפשר להעלים את סימני המתיחה?

 

מסיכה לעור שמן

איך זה מרגיש: "אישה עם עור שמן מרגישה שיש לה עור דביק ויש לה צורך לשטוף את העור כל הזמן. מבחינת המראה, הפנים מבריקות יותר וניתן יהיה לראות הזעה בקלות כמו כן עלולים לצוץ פצעונים בעקבות  פעילות יתר של בלוטות החלב". 

 

במה להשתמש: כדאי להשתמש במסכות מטהרות, שגם מנטרלות רעלים (כי עודף של חלב הופך להיות רעיל) וגם מרגיעות את העור, כי עור במצב כזה הוא מאוד מגורה", אומרת שחף.

 

מסכות רבות המיועדות לעור שמן מכילות חימר לבן. שחף מזהירה שלא להתבלבל ולחשוב שחימר לבן הוא סוג של החימר המוכר לנו משיעורי מלאכה: "חימר הוא בעצם תערובת של אבקות ונוזלים שמתייבשת כשהיא מגיעה במגע עם אוויר, ויוצרת תחושה של מתיחה בעור, למרות שלמעשה היא מכווצת אותו. לרוב, תערובת של חימר לבן תהיה מורכבת מתמציות של צמחים מחטאים ומרגעים, כמו מרווה".

 

לאלו הסובלות מפצעונים, שלרוב נובע מעור שמן, ממליצה שחף להשתמש במסכות שבין המרכיבים שלהן יש ג'ינג'ר ובמבוק, שהם סופחי שומנים ידועים. 

 

 

מסיכות לעור יבש

איך זה מרגיש: "בראש ובראשונה אישה עם עור יבש תרגיש כאילו שקשה לחייך, שהעור מתוח ואי אפשר להרחיב אותו יותר. המראה יהיה מט לחלוטין, כי אין בפנים טיפת ברק והאישה תרגיש צורך לשים קרמים עשירים כל הזמן, כאילו שום דבר לא מרווה את העור", אומרת שחף.

 

במה להשתמש: "את העור היבש אני מחלקת לשתי קבוצות: יובש שנובע מגיל, ויובש שנובע מהתייבשות. לבעלות סוג העור הראשון יש חסכים במרכיבי הזנה, ובמקרים כאלו כדאי להשתמש במסכות הזנה עם מרכיבים כמו שמן ארגן, שמן נר הלילה ושמן מקדמיה. כמובן שבמקרים אלו העור יכול לסבול גם מרפיון ואז אפשר להשתמש במסכות עם אפקט מיצוק".

 

לבעלות הסוג השני של עור יבש שחף קוראת עור צמא "כי זה עור צעיר אבל מיובש. כמובן שהצורך המשמעותי שלו זה נוזלים ולחויות. לעור כזה מומלץ לתת מסכת לחות, כשהמרכיב הכי חשוב למקרים אלו הן האצות".

 

מסכות לעור רגיל

איך זה מרגיש: לדברי שחף, עור רגיל ועור מעורב הם בעצם אותו הדבר – עור שבאזור הטי (כלומר המצח, האף ועד לסנטר) הוא מעט שומני יותר ובשאר הפנים נוטה ליבש.

 

 במה להשתמש: "בדרך כלל, הצורך הראשוני של סוג העור הזה הוא לחות, ולכן גם פה מומלץ להשתמש במסכה על בסיס אצות", אומרת שחף, "אבל הכי כדאי עבורו זה מה שנקרא 'מיקס אנד מאץ' – באזור הטי למרוח מסכה מטהרת ובלחיים מסכת לחות".

 

 

צילום: Shutterstock

 

אחרי שהבנתן איזה עור יש לכן, קבלו עוד כמה טיפים אפקטיביים:

* לפני השימוש במסכה, כדאי לעשות פילינג שמנקה את העור ומכין אותו לקליטה טובה יותר של החומרים הפעילים.

 

* הבנת איזה סוג עור יש לך, אבל עדיין מתקשה להחליט איזו מסכה את צריכה יותר – מזינה או ממצקת, ממצקת או מנקה? "מכיוון שמומלץ להשתמש במסכות פעמיים בשבוע, אפשר פעם אחת למרוח, לדוגמא, מסכה מזינה ובפעם השניה מסכה ממצקת". לטענתה של שחף, טיפול כזה יכול לדחות קוסמטיקאית "אפילו לפעם בחודשיים במקום לפעם בשבוע, המינון המומלץ כשרוצים לעבור טיפול משמעותי".

אין סוג מסוים של מסכות המתאים רק לסוג מסוים של עור פנים, החכמה היא השילוב הנכון לפי ההמלצות שלמעלה.

 

אין ממש גיל להתחלת השימוש במסכות. העור וצרכיו הוא שקובעים. "נערות ונערים שסובלים מפצעונים, למשל, יכולים כבר בגיל ההתבגרות להתחיל להשתמש במסכות שמיועדות לכך".

 

* את המסכה כדאי לשמור בחדר השינה, לא באמבטיה וגם לא במקרר ולא בשום מקום שיש בו שינויים קיצוניים של טמפרטורות.

 

 

והנה כמה מסכות שאהבנו במיוחד:  

 

Hydra intense של לנקום

 

 

מסכת לחות במרקם ג'ל המכילה תמצית מצמח המשיין גלילני (Imperata Cylindrica) שלו עמידות יוצאת דופן באזורים צחיחים בשל היכולת לשמור על נוזלים.

נסיינית כבת חמישים מרחה את המסכה בלילה ולמשך חמש דקות בלבד, כפי שמצוין בהוראות. לדבריה, למחרת היא קמה עם עור רווי בלחות, ואפילו לא חשה צורך להשתמש בקרם.

מחיר: 291 שקל.

 

מסכת טיהור של שיסיידו

 

 

מסכה מסדרת The Skincare, על בסיס מינרלים ימיים עשירים בוויטמינים, הפועלת להסרת סבום וסילוק של עודף פסולת ותאים מתים. כל זאת כדי לטשטש את מראה הנקבוביות הפעורות ולהשאיר את העור נקי ובעל גוון רענן ואחיד. לצד זה, היא גם מרגיעה את העור ומרעננת הודות לשמן אקליפטוס. 

רופאה ואמא לשני זאטוטים, הסובלת מפצעונים ועייפות כללית, סיפרה כי גם לאחר מספר שימושים היא לא הרגישה שינוי מהותי בפצעונים, אבל כן היה שיפור בטשטוש של אדמומיות ובהרגעת הגירוי, וכן בגוון הכללי של העור, שהפך ליותר אחיד ובריא.

מחיר: 295 שקל.

 

מסכת הזנה ולחות מסדרת איריס של WELEDA

 

 

מסכה מהסדרה לבנות ה-20, שמיועדת לשמירה על מאגרי הלחות של העור ותפקודו התקין. המסכה מספקת לעור לחות טבעית, מונעת יובש ותורמת לאיזון עור הפנים. בהתאם לאג'נדת החברה, גם המסכה הזו מבוססת על מוצרים טבעיים, כמו שורש האיריס, שמן חוחובה, עלי הממליס ותמצית מלפפון.

הנסיינית דיווחה כי אחרי השימוש העור הרגיש נעים למגע ונראה חיוני יותר. מעבר לכך, היא לא חשה בשיפור משמעותי. מתאים במיוחד לאלו המחפשות מוצרים אורגניים, ללא חומרי סינטטיים או כאלו שיוצרו בהנדסה גנטית.

מחיר: 140 שקל.

 

 

VOLUME CONTOUR של לנקסטר

 

 

מסכה במהדורה מוגבלת שמיועדת להעניק מיצוק מיידי לעור בעזרת קומפלקס המשפר את מבנה הסיבים האלסטיים של העור, קומפלקס נוסף המייצר קולגן ומשקם את עור הפנים ותמצית קילגייה אפריקאי, המופקת מפרי עץ הגדל בסנגל שלו תכונות של מיצוק העור והוא מוכר בטיפולים המקומיים כמעכב הזדקנות.

את התכשיר ניתן למרוח גם כסרום מתחת לקרם הלחות וגם כמסכה, אותה מורחים על העור למשך 10 דקות, לפני ששוטפים היטב את הפנים. הנסיינית השתמשה בה באופן השני ודיווחה כי אחרי כמה שניות של עקצוץ, המסכה הצליחה להעניק לעור מראה צעיר ובריא יותר וטיפה יותר מתוח. המסכה הזו טובה במיוחד לפני לאירועים מיוחדים שלפניהם אין זמן/כסף/כוח ללכת לקוסמטיקאית, ולא כטיפול מונע.

 מחיר: 295 שקל. 

 

מסיכת זוהר של AHAVA

 

 

מסכה במרקם ג'ל עדין שנועדה להעניק לעור מיצוק זוהר ומתיחה. המסכה מועשרת בשמנים טבעיים, בהם שמן הארגן המרוקאי ושמן שקדים, וכן חומצה היאלורונית ומי המאמליס המעניקים אפקט מתיחה ומרעננים את העור.

הנסיינית ציינה לטובה את התחושה הנעימה של העור לאחר השימוש במסכה, כאילו הוא רווי בלחות וזוהר. למעשה, היא הגדירה אותו כ"מלא ברק של בריאות".

מחיר: 175 שקל.

 

 

 Moisture Surge Overnight Mask של קליניק

 

 

על פי המדענים של קלינק, במהלך הלילה העור שלנו פגיע יותר לאובדן לחות. על מנת להתמודד עם הבעיה הזו, הם פתחו מסכה שגם מעניקה לעור לחות וגם מחזקת את היכולת שלו "לנעול" את הלחות בפנים. המסכה, שאותה מורחים לפני השינה מבלי לשטוף אחר כך, מכילה בין השאר תמצית חיטה ותמצית זית שמחזקים את מחסום העור, חמאת שיאה וחמאת מנגו המעניקים לחות, ותמציות אצות אדומות שמגיעות גירויים ומגינות מפני רדיקלים חופשיים.

נסיינית בת 30 פלוס דיווחה שהמסכה היתה אחד הדברים היותר טובים שעברו על העור שלה לאחרונה. אמנם לפני השינה זה הרגיש קצת לא נעים ("בייחוד כי פחדתי ללכלך כל דבר – החל מהמצעים ועד לבעל"), אבל התוצאה היתה שווה את זה, לדבריה, שכן היא קמה עם עור רווי בלחות ורענן. יחד עם זאת, בגלל חוסר הנעימות הראשוני, היא לא רואה את עצמה חוזרת על הפעולה פעמיים בשבוע.

מחיר: 290 שקל. 

 

 

מסכת טיהור של סופט טאץ'

 

 

מסכת הטיהור והחיטוי של סופט טאץ' מכילה חומצה סיליצילית ואבץ שעוזרים לכווץ נקבוביות, לספח שומנים וכשצריך גם לייבש פצעונים באופן נקודתי. למרות כל אלו, המסכה גם שומרת על רמת לחות מאוזנת.

הנסיינית, שסבלה מהתקפת פצעונים, קצת התאכזבה מכך שקיבלה מסיכה שנראית פשוטה, אבל כבר אחרי שימוש ראשון היא חזרה מאוהבת. המסכה עזרה לה ליבש פצעונים, להמית ניצנים של פיצונים שאיימו לבקוע ולהשאיר את עורה במראה מט, אבל ללא תחושת יובש. "חוץ מהמראה של המסכה עצמה – אין לי שום תלונה", סיכמה.

מחיר: 100 שקל. 

 

מסכת Pure and Radiant של קלרינס

 

 

כחלק מסדרת Truly Matte Skin Care מיועדת לעור מעורב ושמן, הוציאו בקלרינס גם מסכה המעניקה לעור מראה נקי ונטול ברק. בזכות פעולה של טיהור, המסכה מעודדת הסרת תאי עור מתים, סופגת עודפי חלב ומעניקה רכות וכן מכווצת את הנקבוביות ומעניקה מראה מט. בנוסף, יש בה תמצית אצה ירוקה המעניקה לעור לחות מאוזנת וטיליה המפחית את האדמומיות ותחושת הגירוי.

נסיינית כבת 30 עם עור מעורב סיפרה כי המסכה עושה את העבודה: הפחיתה את הברק באזור ה-Tמבלי לייבש את שאר האזורים, כפי שקורה לה לא פעם ממוצרים המיועדים לעור מעורב. עם זאת, האפקט שלה לא נשמר לאורך זמן מספק לטעמה.

מחיר: 192 שקל.

 

מסכת הזנה של תפוח טכנולוגיות טבעיות

 

 

מסכה המכילה שלל חומצות שומן חיוניות, כמו גם מים המלח וחומצה רטינואית, לשיפור האלסטיות של העור ולחיזוקו. עוד יש בה מרכיבים צמחיים, כמו שמן אבוקדו ותמצית עגבניות, המשלימים את מחסור השומנים והלחות בעור יבש ובוגר.

הנסיינית בת ה-60 אמרה כי עם שטיפת המסכה העור ממש נראה מתוח יותר וצעיר באופן ניכר. יחד עם זאת, העור מרגיש מאוד יבש וצריך למרוח מיד קרם לחות. לזכות החברה יאמר כי ככה גם מצוין בהוראות.

מחיר: 310 שקל.

תגובות (0)
הוסף תגובה