נשים יזמיות ? איך הופכים חלום למציאות

 כיצד מהפכת הקניות באינטרנט תורמת לקידומן של נשים יזמיות? לקראת ועידת ישראל לנשים ועסקים שוחחנו עם שניים מדוברי הועידה כדי לענות על שאלות אלו, וגם לקבל טיפים להצלחה  עבור נשים יזמיות בתחילת דרכן.

 

המושג "יזמות" מקפיץ לרובנו אסוציאציות מעולם ההיי טק והסטארט אפ, אבל כמובן שיזמות ויזמים מוצלחים מגיעים מכל התחומים – פוליטיקה, עסקים, אקדמיה, חברה, קמעונאות.אזאיך ניתן להגדיר יזם מוצלח? ראשית, זהו אדם שהופך בעיה להזדמנות, מגייס משאבים בדרכים יצירתיות כדי לפתור את אותן בעיות, ובעיקר, לא פוחד לנסות ולעיתים גם להיכשל, אלא מבין את הפוטנציאל הגלום בסיטואציה כמנוף להתקדמות ולהצלחה.

 

"יזמות עבורי היא בראש ובראשונה חזון, והדבר נכון לנשים ולגברים כאחד. החזון ליזום דברים, לראות דברים לפני שהם קורים ולזהות את ההזדמנות שאף אחד אחר לא מזהה", אומרת ענבל אור, מנכ"לית ובעלים של קבוצת ענבל אור מתחום הנדל"ן, שתשתתף בוועידת ישראל לנשים ועסקים בפאנל 'יזמיות – מחלום למציאות'. "יזמות מתחילה לרוב באמונה פנימית עמוקה, והיא לעיתים 'שחייה נגד הזרם'; צריך להקשיב ולהאמין שאתן מסוגלות, גם אם כולם יאמרו לכן אחרת. לא פעם במהלך הדרך נמצא את עצמנו במים סוערים וגלגל ההצלה היחיד שיהיה לנו זה אנחנו בעצמנו.

 

לגבי נשים, אני חושבת שתכונות אופי 'נשיות' כמו יסודיות, הקפדה על כל הפרטים וראייה ארוכת טווח מאפיינות מאוד יזמיות והן תכונות מוערכות מאוד בכל התחומים. היזמות היא חלק בלתי נפרד ממי שאתן, האמונה שמניעה אתכן בבוקר ומאפשרת לכן לראות דברים שאחרים לא רואים או להצליח היכן שאחרים נכשלו". ואיך זה לעבוד כאישה בתחום הנדלן? "מדובר ביתרון גדול, כי שוק הנדל"ן נשלט באופן מסורתי במשך שנים על ידי גברים, ולכן להיות יוצאת דופן במובן החיובי מהווה יתרון משמעותי. האמרה כי "אישה יודעת לעשות כמה דברים בעת ובעונה אחת" נכונה בעיני. אנו יודעות לרוב להתמודד עם בעיות ומשברים באופן טוב יותר, ומאחר ותחום הנדל"ן רווי הפתעות וקשיים בלתי צפויים מדובר ביתרון גדול.

 

 

ברוב המקרים הנשים מקבלות את ההחלטה הסופית האם לרכוש את הדירה או לא ולכן יש לאישה בתחום יתרון לא מבוטל. בראשית דרכי הוצבו בפני מחסומים רבים, חלקם נבעו מהשוק והענף התחרותי אליו נכנסתי שנשלט במשך שנים על ידי גברים בלבד, וחלקם נבעו מהרקע ממנו באתי.

 

בהתחלה חשתי במידה מסוימת שמסתכלים עלי כ"נטע זר", אבל עם הזמן, ההצלחה שנחלתי והפעילות הענפה של הקבוצה בראשותי בשוק הנדל"ן גרמו לכך שכיום נוכחותי כבר מתקבלת בטבעיות. העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לנשים יזמיות בתחילת דרכן היא – האמינו בעצמכן. בניגוד לעבר הרחוק, כיום כבר מגיל קטן מעודדים נשים לחשיבה עצמאית ואחרת, והן מצידן כבר לא חוששות לצאת ל"הרפתקאות". הבינו שיש יותר מדרך אחת להצלחה, וגם אם זה לוקח זמן רב מהמצופה – אל תתייאשו.

 

פוטנציאל היזמות של הנשים זכה לקפיצת מדרגה משמעותית בעידן המודרני עם חדירתו של האינטרנט לחיינו, בדגש על תחום המסחר המקוון. נושא מרתק זה יוצג בוועידת נשים לעסקים על ידי אלעד גולדנברג – מנהל הפעילות העסקית של ebayישראל, אשר יציג את היתרונות שבמהפכת הקניות באינטרנט לקידומן של נשים יזמיות בעולם העסקים.

 

"ב-2014 היקף המסחר העולמי באינטרנט הגיע לסכום אדיר של טריליון וחצי דולר (1,500 מיליארד דולר!!!) וצפוי להגיע ל 2.5 טריליון דולר עד שנת 2017. ההערכה היא כי כ- 57% מהיקף הקניות ברשת בשנה החולפת בוצעו בידי נשים", אומר גולדנברג. "נתונים אלו מצביעים על כך שהנשים מנהיגות את כוח קנייה המשמעותי באונליין בהיקף חסר תקדים של כמעט טריליון דולר בשנה. לחילופין, כוחן של הנשים בצידו השני של המתרס, כלומר כמוכרות און ליין וכבעלות עסקים הוא נמוך ביותר. למומחי התחום כבר ברור מזמן שקונה טובה היא בעלת פוטנציאל גבוה להיות גם בעלת עסק ואשת עסקים טובה. כקונה, היא יודעת מה טוב עבורה, כלומר היא זיהתה את המוצרים, עולם המחירים וחווית המשתמש המניעים אותה ואת חברותיה לקנייה, ולכן קל לה ליישם זאת בעצמה בחנות אונליין משלה. בנוסף, עידן האינטרנט מאפשר ליותר נשים אפשרויות לעבודה מהבית.

 

אנו נמצאים בעידן מדהים של "חנויות וירטואליות", בהן הכל מתנהל ממחשב, טלפון חכם וואטספ. מה שמוביל לפחות אילוצים, חסמים ומחויבויות עבור נשות משפחה. נשים ידועות כמוצלחות יותר מאשר גברים בעבודת צוות, וכך אנו רואים אופרציות שלמות חובקות עולם המנוהלות בראש חץ של שלוש נשים מובילות, היוצרות תשתית מצוינת וערך עצום ללקוחות. בעידן הנוכחי, אנו זוכים לראות הרבה מחשבה ישראלית של נשים מבריקות בשלל תחומים מעולם המסחר. הנשים הישראליות מניעות תהליכים, משכללות את השירות, לומדות את הלקוחות שלהן ומתמקצעות כדי להראות שהן הטובות ביותר, והתוצאות נחשפות הרבה יותר מהר בעולם האונליין שבו הכל מדיד וספיר.

 

ליזמיות מתחילות וגם לאלה שבתוך התחום אני מציע שתי עצות פרקטיות: העצה הראשונה היא ללכת עם מה שעובד ולחזק אותו. לדוגמה: מגיעים אליכן בעיקר לקוחות דרך תמונות האינסטגרם? תחזקו את הכלי ותעצימו אותו, עד שיהפוך להיות ערוץ חזק, ורק אז כדאי לשקול לעבור לרשתות חברתיות נוספות. העצה השנייה היא להיות מעל הסטנדרט ברמת השרות, כי בסוף אנחנו רוצים שהלקוחות יחזרו אלינו שוב ושוב וימליצו לחברים. יש המון דוגמאות לחברות שמוכרות את אותו מוצר פשוט, אך השירות שלהן כל כך טוב שהלקוחות קונים אצלן יותר, ואף במחיר גבוה יותר".

 

כפי שראינו, זווית הראיה הנשית על עולם היזמות טומנת בחובה יתרונות והזדמנויות רבות, בשילוב כלים חדשים ופלטפורמות חדשות המעניקות לנשים אפשרויות ומרחבי פעולה שלא היו קיימים בעבר. כיום, סביבת העבודה מפרגנת יותר עבור אותן נשים בעלות חזון, כישורים ויכולות להיות יזמיות מצליחות, או כפי שניסחה זאת היטב הילארי קלינטון: "נשים הן המאגר הבלתי מנוצל הגדול ביותר של כשרון בעולם".  

 

ועידת ישראל לנשים ועסקים מבית מידע כנסים תתקיים ב-29 לאוקטובר בתיאטרון הלאומי הבימה, ת"א

הועידה נועדה לשמש כאמצעי להעצמה עבור נשים, להעשיר את עולם הידע שלהן בנוגע לתחום, לספק דוגמא ומודל לאן לשאוף, ובעיקר, להעניק כלים מעשיים כיצד להתקדם ולהתבסס בעולם העסקי. סדר יומה של הועידה כולל מגוון רחב ועשיר של הרצאות ופאנלים הדנים בקשת רחבה של נושאים, בהשתתפות תמהיל הטרוגני של בכירות נשות העסקים, האקדמיה, התקשורת והפוליטיקה בישראל. הועידה מתאימה לקהלי יעד מגוונים הכוללים שכירות בדרגים גבוהים, מנהלות , מקבלות החלטות בארגונים, סמנכ"ליות, מנכ"ליות, עצמאיות בעלות עסקים, יזמיות, פרילנסיות, סטארטפיסטיות ועוד

 

הטבה מיוחדת תינתן לקוראות אונלייף: הנחה של 100 ? עבור כרטיס לוועידת ישראל לנשים ועסקים.

בכדי ליהנות מההטבה, כנסי ללינק מטה והכנסי קוד קופון 2222 באתר הרישום.

http://www.eventi.co.il/Events/event.aspx?eID=803470692

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה