הטינדר מתגייס למאבק בסחר בנשים

משתמשי טינדר באירלנד הופתעו בימים האחרונים לגלות שבין שלל פרופילי הטינדר הפוטנציאליים מופיעים כמה פרופילים של גולשות הנראות כקרבנות סחר בנשיםמדובר בפרופילים מזויפים שהם חלק מקמפיין להעלאת המודעות לסחר בנשים. כל פרופיל כזה כולל 6 תמונות.

 

עוד באון לייף:

 

 התמונה הראשונה נראית כמו תמונת פרופיל "רגילה" של אישה בשם קים, למשל. אולם, תמונות שמגיעות אחריה חושפות בזו אחר זו את סיפורה הטרגי. בפרופיל אחד מופיעה "קים" עם יותר ויותר חבורות על פניה. בפרופיל אחר מוצגת "אנה" , כשהיא יושבת על ספה, ובתמונה שאחריה היא מצולמת בין שני גברים ובתמונה שאחריה היא נראית כשידה מוחזקת מאחורי גבה בכוח. מטרת הפרופילים, בעצם, היא לספר את הסיפורים על קורבנות הסחר ולהמחיש את הפשעים. 

 

 

בכל הפרופילים, 2 התמונות האחרונות בעצם מתיחסות ישירות ומכוונות לנושא הסחר בנשים ולקמפיין הנושא את השם "כבו את האורות האדומים" שמטרתו להיאבק בזנות (הפללה של צרכני מין ולא הפללה של מוכרות-מין) ובסחר בנשים באירלנד. סדרת התמונות מסתיימת במשפט הנושא את המסר של הקמפיין כמו "הצלקות הפיזיות של סחר בנשים ייעלמו בסוף, הצלקות הנפשיות יישארו לכל החיים".

 

"טינדר היא אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר באירלנד", מסביר קאט'ל גילן ממשרד הפרסום Eighty Twenty, "והעובדה הזו מספקת לנו דרך ייחודית וחדשנית להגיע לגברים ולהכריח אותם להסתכל בעיניים של קרבנות סחר בנשים".

 

הקמפיין בטינדר נוצר על ידי Eighty Twenty, משרד פרסום אירי בשיתוף משרד ההגירה של אירלנד. מדובר באחד הקמפיינים הראשונים בעולם מסוג זה שעושה שימוש מעניין וייחודי באפליקציות ההיכרויות של פייסבוק

 

לטענת הוגי הקמפיין, הפידבק המתקבל מגולשי טינדר הוא נהדר וחיובי. כל הפרופילים "המזויפים" זכו לתגובות רבות של גולשים מזועזעים, שהביעו שאט נפש נוכח המציאות של סחר בנשים בחברה המודרנית.

 

 

 

מנכ"ל משרד ההגירה האירי, דניס צ'רלטון, שיבח את הקמפיין, באומרו:

"סחר בנשים הוא אחד הפשעים הכי משתלמים בעולם והסכומים המעורבים ניצבים בשורה אחת עם אלה של הברחת סמים וסחר באקדחים ועדיין, אנשים רבים אינם מודעים לכך שזו המציאות היומיומית של נשים בקהילות מסוימות אירלנד. משרד ההגירה של אירלנד מחויב להגביר את המודעות לנושא בכל הזדמנות אפשרית כדי שהאזרחים ידעו על פעילותם של הבריונים מאחורי הפשעים הללו ועל ההשפעה על קורבנותיהם.

 

"חשוב שגברים בכל הגילאים שצורכים מין בתשלום יהיו מודעים להשלכות של המעשים שלהם. אנו שמחים לשתף פעולה עם משרד הפרסום כדי להעביר את המסר החשוב הזה לקהל שקשה להגיע אליו באמצעות כלי התקשורת המסורתיים".

 

"המדיניות שלנו היא לחפש כל הזמן אחר צורות תקשורת שיסייעו לנו להגיע לאנשים חדשים ולהגביר את המודעות," מוסיף ג'רי אוקונור, מנהל התקשורת וההסברה של משרד ההגירה, "הפרויקט הזה עולה בקנה אחד עם הגישה שלנו".

 

 

על פי נתוני האו"ם, כ- 2.4 מיליון אנשים ברחבי העולם הם קורבנות של סחר בבני אדם, כ-70% מתוכם נשים. הסחר בנשים למטרות מין מהווה 58% מכלל תיקי הסחר בעולם. הפשע נפוץ יותרבאמריקה, אירופה ומרכז אסיה.

 

"נשים פותו לעזוב את בתיהן ואת מדינותיהן באמצעות הבטחות חסרות שחר" אמר מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון בהודעה לעיתונות ב- 2012. "הם גנבו והחרימו את הדרכונים שלהן ורמסו את כבודן ואת ביטחונן האישי. כדי להגן על נשים מפני ניצול כזה, מדינות חייבות לתאם את מדיניות העבודה וההגירה שלהם."

תגובות (0)
הוסף תגובה