10 מיליון דולר פיצוי לחשפניות בניו יורק

המודעות לתנאי שכר הולמים ולשמירה על זכויות העובדים מתרחבת גם למקצועות שעד כה "נהנו" מהפקרות מוחלטת. אחת מהעדויות האחרונות לכך, היא החלטת השופט פול אנגלמייר מבית משפט פדרלי, כי המועדון "הקברט של ריק" ישלם ל-1,900 חשפניות שעבדו בו בין השנים 2012-2005 למעלה מ-10 מיליון דולר.

 

עוד באון לייף

יש לך דייט עם אישה שנקנתה בכסף 

הפייסבוק הוא בית המשפט והשופט

המטרה: טיול תרמילאים. האמצעי: סקס

 

לטענת החשפניות, הן לא קיבלו שכר קבוע, ולמעשה נאלצו לשלם כדי לרקוד. אמנם הלקוחות שהגיעו למקום שילמו 20 דולר בשביל כל ריקוד פרטי והחל מ-100 דולר לרבע שעה בחדר מבודד, אבל מהסכומים האלו נאלצו החשפניות לשלם מיסים למועדון ולחלק לשאר העובדים, כך שבסוף הן נשארו עם מעט מאוד כסף ולפעמים אפילו סיימו את הלילה בהפסד.

 

מיותר לציין כי בעלי "הקברט של ריק", חברת אחזקות בשם RCI שיושבת ביוסטון, טענו מצדם כי הנשים הועסקו כעובדות קבלן והשתכרו מהטיפים שקיבלו מהלקוחות. כצפוי, החברה שמתרברבת בכך ש"אנה ניקול סמית פגשה את בעלה בביליארדר כשרקדה ב'הקברט של ריק'", הודיעה שבכוונתה לערער על ה"ההחלטה השערורייתית ומנוגדת למציאות" והיא עדיין מתעקשת כי העובדות היו על חוזים עצמאיים וכי הן השתכרו מהכסף שקיבלו מהלקוחות, או בז'רגון המקצועי "דמי הופעות".

 

כאמור, השופט אנגלמייר לא הסכים עם RCI, ולמעשה כבר בשנה שעברה, בזמן העבודה על המשפט הנוכחי, הוא פסק כי חשפניות צריכות לקבל משכורת מינימום, בייחוד בהתחשב בעובדה שהן "האטרקציה" העיקרית ומהן מגיעים מרבית הרווחים של המועדון.

 

המונח "משכורת מינימום" בהקשר של חשפניות עלול להישמע מופרך לחלק מאתנו, או לפחות לאלו שעדיין שבויים בדימוי של חשפנית שיוצאת מדי ערב מהמועדון עם שטרות של 100 דולר מגולגלים לה בחוטיני. "יש מיתולוגיה אמתית על החשפנית העשירה שעושה ערמות של כסף", אמרה מישל דרייק, עורכת דינן של העובדות. "אנשים רואים את כל הכסף שהלקוחות נותנים לרקדניות. מה שהם לא רואים זה שכל הכסף הולך מהרקדנית למועדון". עוד הוסיפה דרייק כי "אנחנו מאוד שמחות על ההחלטה". עם זאת, המאבק עדיין לא הסתיים, ותביעה ייצוגית כבר הוגשה נגד חברת האחזקות לגבי מועד אחר.

 

מועדוני החשפנות הם נושא שיש סביבו הרבה אמביוולנטיות, גם אצל נשים. מצד אחד, בהרבה מהמקרים מדובר במקום שהוא מסודר יחסית, ובאופן אופטימלי שומר על היגיינה ועל בטיחותן של הנשים. מצד שני, כמו שמוכיח המקרה הנ"ל, גם במועדונים הכי יוקרתיים מוצאים את הדרך לנצל את הנשים ואפילו לפגוע בהן. כנראה שכל עוד יש מקומות כאלו, שמשתמשים בגופן של נשים כדי לעשות עסקים, צריך לדאוג להגביר את המודעות לזכויות הבסיסיות להשתכרות בכבוד, ולעודד נשים להתלונן על חוסר צדק.      

תגובות (0)
הוסף תגובה