האם רווקים הם אנשים יותר בריאים?

אין כמו עונת החורף כדי להזכיר לנו את העדר הזוגיות, כשאנחנו רווקים ורווקות. אבל זו לא רק העונה שגורמת לנו להתבאס – אפליקציות ואתרי דייטינג מפצירים בנו למצוא שותפים, וכמובן שסיפורי האהבה הבלתי נגמרים על המסך הגדול והקטן ממשיכים להאכיל אותנו בנראטיב לפיו חיינו יהיו מוצלחים לאין שיעור, אילו רק נהיה במערכת יחסים. אנחנו מבלים יותר זמן בטינדר בימינו מאשר בפייסבוק, ואלו שנותרים לבד עדיין מתמודדים עם סטיגמות עתיקות יומין.

 

עוד באון לייף:

 

אבל יותר מחצי האוכלוסייה שאינה במערכת יחסים והמדע בעצמו כבר יודעים: יש יתרונות ברורים לרווקות, אפילו בזמן תקופת החגים הקרירה. הנה חמש תזכורות בלתי צפויות לכך שלפעמים "סולו" יכול להיות אופציה טובה בהרבה.

 

1. רווקים ורווקות בריאים יותר

מחקרים מצאו שסביר יותר שאנשים יהיו במצב בריאותי ירוד יותר כשהם במערכות יחסים. מחקר שפורסם ב-Psychology Today מראה כי גם נשים וגם גברים שנשואים נטו להתעמל בצורה משמעותית פחות מאנשים רווקים. גברים רווקים התאמנו כמעט כפליים מגברים נשואים. בנוסף, במחקר אחר הסתבר שכמעט שני שליש מהאנשים במערכות יחסים נטו לעלות כ-6.5 ק"ג בזמן זוגיות.

 

האם להיות במערכת יחסים יהפוך אתכם לחסרי מוטיבציה ושמנמנים? לא בהכרח (וישיבות רווקים מול הטלוויזיה עם חטיפים ובירה עשויות להיות גרועות יותר). אבל להיות רווק\ה פירושו יותר זמן פנוי ויותר בחירות לגבי סגנון החיים שנותרות בלעדיות, מה שיכול להיות בשורה מצוינת להיקפים שלכם.

 

2. רווקים ורווקות נמצאים בפחות חובות 

מערכות יחסים עולות הרבה פעמים במחיר של כמה חברים קרובים, אבל הן יכולות בהחלט גם להשפיע על הארנק. לפי Debt.org בערך 21% מהרווקים יצרו חובות בכרטיסי אשראי – המספר הזה קופץ ל-27% כשמדובר בזוגות נשואים ול-36% כשיש להם גם ילדים. בממוצע מערכות יחסים משפיעות לרעה על המצב הכלכלי, ככל שיש יותר ילדים, וככל שהם גדלים. לגדל ילד בארה"ב עד גיל 18 יכול לעלות למשפחה כיום כרבע מיליון דולר, וזה לפני השכלה גבוהה.

 

ככל שתצטרכו להוציא פחות כסף על בן או בת הזוג והילדים, כך תוכלו לפנק את עצמכם לעתים תכופות יותר. שלא להזכיר את כל הכסף שתחסכו ממתנות "יום השנה" ההכרחיות.

 

פחות חובות. צילום: shutterstock

 

3. רווקים ורווקות סובלים מפחות מתח

יש רגעים קשים ברווקות אבל גם מערכות יחסים יכולות להיות עמוסות סטרס. בכל רגע נתון אתם עשויים לשקוע במחשבות מודאגות וניתוח של הצדדים השונים של מערכת היחסים שלכם, כולל השאלה הבלתי נמנעת לגבי כמה זמן היא תימשך באמת, ואיפה אתם בכל העסק.

 

 

התחתנה עם עצמה

היא הציעה לעצמה נישואים, כתבה לעצמה נדרים ונישקה את עצמה בראי. האמנית הבריטית גרייס גלדר החליטה להתחתן עם עצמה ומסתבר שהיא אפילו לא הראשונה שעשתה את זה

לכתבה המלאה

 

אלו שאלות שרווקים לא צריכים להטריד את עצמם בהן. בנוסף, רווקים ורווקות לא צריכים לדאוג לגבי חלוקת חלל הבית עם אדם נוסף, ואין מי שיחלק להם מטלות בית. מחקר מאוניברסיטת מישיגן מראה שסינגלס משקיעים כמות זמן קטנה יותר בצורה משמעותית בביצוע מטלות בית לעומת נשואים ונשואות. פחות מטלות ופחות דאגות לגבי מערכת היחסים פירושן פחות גורמי סטרס עבור רווקים. החתול והנטפליקס לעולם לא יציקו לכם לגבי הכיור המלא.

 

4. רווקים ורווקות יכולים לנסוע מתי שירצו

לאנשים במערכות יחסים יש פחות הזדמנויות ואפשרות לטייל לבד לתקופת זמן ארוכה. נכון שזוגות יכולים לצאת יחד לחופשות, אבל יש הבדל בין חופשה משפחתית ונסיעת סולו הרפתקנית. חופשה פירושה בריחה, בעוד טיול עצמאי מציע את האפשרות לגילוי עמוק יותר של תרבויות זרות.

 

מגמת נסיעות הסולו נמצאת בנסיקה למעשה, בעיקר בקרב נשים, המעידות כי נסיעות אלו מעוררות אותן יותר מאשר נסיעות עם משפחה או חברים. בלי הצורך לקבל אישור מבני זוג או מחויבויות כלפיהם, ניתן לצאת לסוג זה של מסע אישי מתי שרק תרצו והנסיבות מאפשרות. בנוסף, צריך לשלם רק על נוסע יחיד.

 

5. רווקים ורווקות נשארים בקשר עם יותר חברים

אנשים במערכות יחסים מחייבות, באופן לא מפתיע, מבלים הרבה זמן עם החצי השני שלהם. אבל מה שאותם אנשים אולי לא יודעים זה שמערכת היחסים הזוגית שלהם יכולה להזיק למערכות היחסים שלהם עם שאר העולם. זה נכון במיוחד לזוגות נשואים, שנוטים להיות פחות נגישים לאחים ואחיות, הורים, חברים ושכנים.

 

מחקרים מראים שבממוצע מערכת יחסים רומנטית עשויה לאלץ אתכם לאבד שני חברים מהמעגל הקרוב אליכם. במאמר שפורסם ב-Psychology Today מציינת ד"ר בלה דה-פאולו, פסיכולוגית חברתית, שמערכות יחסים מסוימות אינטנסיביות הרבה יותר מאחרות, ומתארת מצב של Intensive Coupling, זיווג בהילוך גבוה בתרגום חופשי, בו שני הצדדים מצפים שהצד השני ומערכת היחסים יענו על כל צרכיהם וחלומותיהם. כשאנו תלויים באדם אחר לשם הגשמת צרכינו ורצונותינו, זהו מצב מסוכן. מצד שני, לממש את כל החלומות שלך בעצמך? זה כבר באמת נשמע מעצים.

תגובות (0)
הוסף תגובה