בגדי המלך החדשים: גרסת האינטרנט

גישת "האינטרנט של הדברים" דוגלת כי בסופו של דבר נתחבר כולנו לווי-פיי הגדול של היקום ואיסוף הנתונים על אורח חיינו, גופינו והעדפותינו רק יתעצם. בהתאם, תעשיית הסטארטפים שמשלבת בין אופנה לטכנולוגיה שוקקת, וחלק מהפיתוחים כבר הופכים לחלק אינטגרלי מהחיים בערים (למשל הצמידים שמנטרים פעילות גופנית). ממש בקרוב בגדים המשלבים בין בדים חדשניים, אפליקציות וגאדג'טים יצאו ממגזינים לטכנולוגיה ויגיעו הישר אל מדפי הבוטיקים. קצת לפני שזה קורה, אספנו כמה מההמצאות שנמצאות בשלבי גיבוש כאלו ואחרים, כדי שנדע למה לחכות.

 

עוד באון לייף:

 

1.  בטבעת זו

תחום אבטחת המידע עובר בשנתיים האחרונות התפתחות מואצת הודות לשלטון הטרור של האקרים למיניהם, שישמחו לגנוב את הזהות שלך או את המיליונים בבנק. הצורך לזכות ריבוי סיסמאות ולהזדהות בעשרות דרכים שונות (למה שאזכור עכשיו באיזה בית ספר למדה אמי בנעוריה?) הביאה את גוגל לפתח טבעת חדשנית שהוצגה בינואר השנה ואמורה לקצר את התהליך. הטבעת אמורה לשמש אמצעי זיהוי ואימות בגישה לשירותי חשבון מקוונים פשוט על ידי קירוב המחשב או הסלולר לטבעת עצמה. ואם איבדתם את הטבעת? תצטרכו לעבור את כל תהליך הזיהוי מהתחלה.

 

2.  נגמרה הסוללה?

חברה ניו-יורקרית בשם Voltaic Systems עומדת להציע למכירה בתחילת השנה הבאה קולקציית של תיקים מעוצבים, שישמשו בעצם כמטען אלחוטי למכשירים אלקטרונים. בין המכשירים שניתן לזרוק לתיק ולטעון באופן פלא: סלולרים, מחשבים ניידים וטאבלטים. ואפילו העיצובים הראשוניים של התיקים נראים לא רע. במקביל, עובדות כמה חברות סטארטאפ על "בדים נטענים", שמורכבים למעשה מפאנלים סולאריים גמישים שיכולים להמיר אנרגיה סולרית לאחוזים חיובים בסלולה של הסלולר. הפיתוח עוד לא ישים לשוק הפרטי, אבל יש למה לחכות.

 

 

תיקים מטעינים של Voltaic Systems

 

3. שמלה מחליפת צבעים

השמלה הקטנה השחורה – אאוט. השמלה שמחליפה צבעים בזמן הדייט – אין! חברת Rainbow Winters בבעלות המעצבת איימי וינטרס, שילבה טכנולוגיות מתפתחות עם אופנת עלית כדי ליצור בגדים אינטראקטיביים, המשנים את הצבעים והדפוסים בתגובה לאור שמש, מים, מגע וקול. שמלת "יערות הגשם", למשל, משתנה משחור לבן לצבעונית כאשר היא נחשפת לאור שמש.

 

שמלה של Rainbow Winters

 

4. איפה המכנסיים שלי?

יצאת עם בחור חמוד? זרמתם לסטוץ? התעוררת בבוקר ולא הבנת למה עשית את זה לעצמך? כולנו היינו שם. אבל בואי נתרכז עכשיו בשאלה החשובה: "איפה השארת את המכנסיים שלך?". בגדים עם שבבי איתור ואפליקציה ייעודית הם כבר לא מדע בדיוני וחלקם כבר הפכו ללהיט גאדג'טי למי שיכול להרשות לעצמו. מעצב האופנה אשר לוין הוסיף שבבי איתור לקולקציית הבגדים שהציג בסתיו שעבר שאפשרה לאתר את הפריט היקר באמצעות הסלולר. לוין ייעד אמנם את הפיצ'ר לארונות עמוסים ומבולגנים, אבל אנחנו יודעות מתי באמת נצטרך אותו.

 

5. הגרב שיודעת הכל

צמידים שמנטרים פעילות גופנית ומדדי גוף כבר הפכו מסוג של טרנד טכנולוגי לחלק משגרת החיים של ספורטאים חובבים ומקצועיים, אבל מה דעתכם על גרב שעושה את כל זה? חברת Sensoriaפיתחה גרב חכמה שמסוגלת לזהות את רמת וסוג הפעילות הגופנית על פי אותות הלחץ שמגיעות מהרגליים של הגורב באופן אוטומטי. החיישנים המצויים בגרב מעבירים את המידע באמצעות אפליקציה ויכולים גם להתריע במקרה שהם מבחינים בחריגה ("רוץ יותר על כרית כף הרגל והזדקף!"). נותרה רק שאלה אחת פתוחה: איך מכבסים את זה?

 

 

6. מעגל חשמלי סגור

כמה פעמים יצא לך להגיע בטעות לאזור חשוך ונטול אורות רחוב? במותג הברלינאי MOON Berlin  לא סומכים על אפליקציית הפנס בסלולר שלך וייצרו לאחרונה קולקציות שמלות ותיקים מעוצבים שבהם נשזרו נורות קטנות אשר מחוברות למעגל חשמלי סגור ולחומרים מבודדים כמו גומי שמשולבים בבדים. עכשיו את רק צריכה להידלק.

 

שמלה של MOON Berlin 

 

7. תהיה הסוללה של עצמך

המעצב Rafael Rozenkranz מגדיר את עצמו כמכור לריצה וחובב גאדג'טים, על כן היה ברור שבשלב מסוים שתי האהבות הללו יתגבשו יחד לאפליקציה שימושית וחסכונית. רוזנקרנץ המציא גאדג'ט שממיר את האנרגיה הקינטית שהוא מיצר בעת ריצה לכדי סוללה שמתפעלת את נגן המוזיקה או הסלולר שלו ומונעת בעיות קליטה בעת הריצה. רק חבל שהיא לא גם רצה בשבילנו.  

 

תגובות (0)
הוסף תגובה