חשבון האינסטגרם שחושף את האמת

לא הסופגניות ואפילו לא החורף שדורש פחמימות – האויב הכי גדול כרגע של דוגמניות, בלוגריות אופנה וכוכבות הוא חשבון האינסטגרם wephotoshoppedwhat@. החשבון מציג תמונות שמעלות לרשתות החברתיות מובילות דעה בתחום האופנה והתרבות, על מנת להצביע על שינויים שהן עושות בתמונות מתוך ניסיון להצר ולהדק את גופן.  

 

זה לא ממש חדש שלמגזינים יש יד קלה על הפוטושופ והם מרבים להשתמש בו, אבל כעת יותר ויותר אנשים שאמורים לשקף לנו את "המציאות" גם בוחרים לשפץ אותה לפי רוחם. החשבון הזה מאתר את אלו שעשו שימוש באפליקציות שיפצור למיניהן, ובעזרת כיתוב הומריסטי וחצים ורודים, הוא מצביע על השינויים ועל האופן שבו ניתן לאתר אותם. "החצים הוורודים שהפכו לסימן ההיכר שלי, לא נועדו להצביע על הפגמים של לאף אחד, אלא רק לחשוף את המובן מאליו", אמר האדם שעומד מאחורי העמוד ובוחר להישאר אנונימי.

 

ביונסה, מלכת הפוטושופ

 

 

באופן אירוני, בשנים האחרונות עלה מעמדם של הבלוגרים דווקא מתוך הרצון לראות "אנשים אמתיים", זאת אחרי שנים של דיכוי מצד מגזיני האופנה, שהציגו בעיקר מודלים בלתי אפשריים. המהירות והנגישות של אתרים ואפליקציות כמו אינסטגרם ופייסבוק, יצרו הזדמנות לראות כיצד נראים בגדים גם על מי שלא שוקלת כמו קייט מוס או גבוהה כמו ג'יזל, ובנוסף גם להראות איך אפשר ליצור לוקים מקוריים ומרהיבים גם אם מארק ג'ייקובס לא נמצא בספיד דייל. אבל עם הזמן קמו להם בלוגרים שבעצמם הפכו לסלב והצליחו למנף את החשבונות שלהם לעסקים מכניסים (הדוגמה הכי מפורסמת בארץ היא נסטסיה ליסנסקי). עם ההצלחה, הלכו החשבונות והפכו מכאלו המשקפים את חיי היומיום לעוד מקום שבו אפשר להציג עולם מפלסטיק, בו כל פריים מתוכנן, מחושב ומעוצב להפליא. כך קרה שהגולם קם על יוצרו, ולנו יש עוד מיליון מקומות שששים להראות לנו עד כמה החיים שלנו משעממים ועד כמה הגוף שלנו רחוק מלהיות מושלם.

 

 

החשבון החדש מגיע כחלק מהמחאה הכללית שיש כיום נגד הפוטושופ והשיפצורים. רק לפני כמה ימים התפרסם השער החדש של המגזין Women's Health שהציג את בריטני ספירס כפי שלא ראינו אותה בעבר – מילולית. התגובות שיצאו נגדו טענו שספירס כל כך שופצה, עד כי היא בכלל לא דומה לעצמה. השערוריה הגדולה הקודמת כללה – איך לא? – את לינה דנאהם, שהצטלמה ל"ווג" ונראת אחרת לגמרי מהדמות שאנחנו רואים בסדרה שלה, ואפילו על השטיחים האדומים. למעשה, השוני במראה שלה היה כל כך גדול, עד שהאתר jezebel הציע באופן תקדימי 10 אלפים דולר עבור התמונות המקוריות.

 

כן, כן. זו בריטני 

 

אחת מהסיבות להתנגדות הרבה שיש נגד השיפצורים הללו, היא תוצאות מחקר של אוניברסיטת פלורידה שהתפרסם בשנה שעברה, שמצא כי תמונות של "גוף אידיאלי" פוגעות בדימוי הגוף שלנו ובהערכה העצמית, ואף עלולות לגרום לדיכאון (כאן מתבקש להגיד – דה?!).

 

 

 Wephotoshoppedwhat מצטרף לשלל יוזמות הקוראות להפחית את השימוש בפוטושופ, משום שהוא יוצר מודלים לא מציאותיים ואי לכך פוגע בנו, כחברה וכאנשים. בין אלו גם המעשה ההירואי של קירה נייטלי, עליו כתבתי בחודש שעבר, שהתנתה צילומי עירום שלה בכך שהם לא ישופצו, על מנת להראות שאפשר להראות סקסית בכל מידת חזייה. גו גירל. 

תגובות (0)
הוסף תגובה