9 טיפים מעולים שיסייעו למערכת העיכול

אנחנו מחפשים לעצמנו נוחות בכל מקום ובכל זמן 

 

כל פעם שיוצא לאור משהו שגורם לחיים שלנו להיות נוחים יותר אנחנו מנכסים אותו לעצמנו במהירות ולא מבינים איך הסתדרנו בלעדיו קודם לכן, שלא נדבר על אלו שחיו פה פעם, ותלו כביסה עם אטבי כביסה, הדליקו את הכיריים עם גפרור ולא היו מחוברים כל הזמן לחידושים, ההמצאות והקידמה הטכנולוגית שנקראת בדרכנו כל רגע ורגע.

 

אבל מה עם הנוחות הפנימית שלנו? כשהיא יוצאת מאיזון היא יכולה בהחלט להוציא אותנו מאיזור הנוחות שלנו. למשל נוחות העיכול שלנו, נפיחות בבטן, הרגשה של בלאגן בבטן ועוד ועוד יכולים בהחלט להפוך לנו את כל היום.

 

מסתבר שגם כאן ישנם מספר פתרונות שיכולים לסייע לנו בהחזרת השקט הפנימי (כדי שנוכל להקדיש את הזמן להשגת עוד מוצרי נוחות…)

 

להלן מספר טיפים שיכולים לסייע:

  1. הקפידו על אכילה איטית אחת הדרכם כדי להרגיל את עצמנו להאיט את קצב האכילה היא פשוט להערים פחות אוכל על הצלחת, וכמו כן להכין אותו במרקם מוצק יותר. כך למשל, ביצה קשה תאכל לאט יותר ממרח ביצים, יוגורט בעל מרקם סמיך יאכל לאט יותר מאשר משקה חלב, חזה עוף יאכל לאט מאשר בשר טחון, ועוד
  2. הקפידו על אכילת מזון עשיר בסיבים תזונתיים, הסיבים תורמים מאוד לעיכול ולתחושת השובע. ישנם מזונות רבים המוכרים לנו כעשירים בסיבים, כגון: לחם מלא, דגנים מלאים וכו', אבל קיימים גם כאלו שגם תורמים לעיכול, כמו למשל אקטיביה של דנונה, שמכילה 1.5 סיבים תזונתיים בגביע
  3. הקפידו על אכילת מזונות פונקציונליים שפותחו לצורך מתן מענה בעולם הנוחות כמו אקטיביה של דנונה, שהוא יוגורט פרוביוטי אשר פותח במיוחד כדי לסייע לפעילות העיכול האיטית. בתהליך הפיתוח של אקטיביה הוסיפו חיידקי Bifidus Actiregularis, בנוסף לחיידקי הביו הרגילים. חיידקים אלו עמידים יותר ושורדים את מערכת העיכול ובכך הופכים את אקטיביה לשונה מיוגורט רגיל.
  4. הקפידו על שתיית מים. שתיית מים לאורך כל היום מאד חשובה גם לתהליך העיכול. המיתוס שהיה מקובל בעבר, כי לא שותים מים עם הארוחה – אינו נכון. מים מסייעים לתהליך העיכול של הארוחה, ויכולים לבוא מתוך הארוחה עצמה, כמו מרק, רק שחשוב להקפיד שמקורות הארוחה לא יהיו עתירים במלח שתורמים לאיבודם המהיר בגוף
  5. הפחיתו צריכת מזון מטוגן ושמן – עודף שומן בתזונה פוגע בתפקוד מערכת העיכול. בחרו במוצרי חלב המכילים עד 5% שומן, נתחים רזים של בקר, עוף, הודו ודגים.
  6. הקפידו לבצע פעילות גופנית מדי יום – פעילות גופנית מסייעת לתנועות המעיים ומזרזת את פעילות העיכול. השתדלו לבצע פעילות גופנית מדי יום במשך 30 דקות גם פעילות קלה כמו הליכה, רכיבה על אופניים ועלייה במדרגות – זה עושה את העבודה.
  7. היו רגועים – לחץ רגשי או נפשי עלול להפריע לתהליך העיכול. לכן, מומלץ להימנע מאכילה כשאתם לחוצים או מוטרדים. במצבים כאלה, כדאי לחכות 5 דקות לפני הארוחה.. וזכרו ליהנות מהאוכל.
  8. הקפידו על מנוחה – מומלץ להקפיד על 6-8 שעות שינה כל לילה ולהימנע מארוחה דשנה לפני השינה, כדי לאפשר למערכת העיכול מנוחה הולמת.
  9. שמרו על משקל גוף תקין – אנשים בעלי עודף משקל סובלים מבעיות עיכול רבות יותר.
תגובות (0)
הוסף תגובה