הפרויקט שמנסה להראות צד אחר של הזנות

ישנם לא מעט פרויקטים וסרטים תעודיים שהחקיקו בתוכנו את דמות "הזונה", זו שמוכרת את גופה ברחוב, לרוב בשביל המנה הבאה. הצלם מק מקאנדרוס ביקש דווקא לחקור זונות מזן אחר – את אלו שמאכלסות את בתי הזונות הממוסדים. לצורך כך הוא נסע לנבאדה, המדינה היחידה בארצות הברית שבה הזנות חוקית ושבה יש פיקוח על בתי הזונות ממש כמו על כל עסק אחר. במשך 5 שנים הוא התגורר ב-23 בתי זונות מתוך 33 הקיימים שם, התערבב עם הנשים ועם הלקוחות, צילם והפיק מכך ספר שנקרא Nevada Rose: Inside the American Brothel.

 

 

בראיון לאתר mic, סיפר מקאנדרוס כי הוא ביקש להראות את האנושיות ואת אופיה האמיתי של האישה שעובדת במקצוע העתיק בעולם, ולנער מעלינו את הדימוי של הזונה החלשה וחסרת האונים. "כשמרבית האנשים חושבים על זנות, הם חושבים על זנות לא חוקית ועל כל הניצול ועל התוצאות השליליות שמגיעות עם זה", הוא אמר. "אני חושב שהספר מראה צד שבו הנשים לא נבוכות או מתביישות".

 

 

 

 

מקאנדרוס מספר, בין השאר, על הזמן שלקח לו כדי ליצור תחושת ביטחון אצל בעלי בתי הזונות, ועל אופן ההתנהלות שגילה שם. לדבריו, יש היררכיה מאוד ברורה בין הנשים העובדות וחלוקה פנימית של תפקידים. לרוב, זו שנמצאת במקום הכי הרבה זמן, או שהיא הכי מבוגרת, תקרא "האחות הגדולה". היא תשמש כנציגה של הבנות בפני ההנהלה, שתתווך ותדווח על כל הבעיות שיכולות לצוץ. היא גם תעזור למי שרק עתה הגיעה למקום "לאורך כל תהליך ההתאקלמות. החל מאיך להתחיל דיבור עם לקוח ועד למשא ומתן. היא אפילו יכולה להיות שם במפגש הראשון עם לקוח", הוא חושף.

 

 

 

 

לאורך השנים, הופתע מקאנדרוס לגלות עד כמה "נורמליים" החיים של הנשים מחוץ לשעות העבודה. "אחד האספקטים היותר מעניינים בבית הזונות היה האופן שבו הנשים מפרידות בין העבודה לחיי המין האישיים שלהן". לדבריו, "להרבה מהנשים יש בני זוג או שהן נשואות עם ילדים. העובדה שהן מקיימות יחסי מין בתמורה לכסף לא הפחיתה מהמשקל שהן שמות על הקשר הפיזי והמיני ביחסים הפרטיים שלהן".

 

 

 

לאורך הראיון עימו, טען שיש לא מעט סיבות שבגללן נשים פונות לזנות, החל מקשיים כלכליים ועד למילוי של צרכים אישיים. "פגשתי אישה שבמהלך שנת הלימודים עובדת כמורה למתמטיקה לכיתות ט' במינסוטה, והיא עושה את זה משום שלטענתה זה השיגעון הפרטי שלה, ואישה שמעולם לא עבדה במין אבל הגיעה לבית זונות לאחר שהיא איבדה את עבודתה ולא מצאה עבודה אחרת בגלל המיתון. ככה היא הצליחה לתמוך במשפחה שלה". לדבריו, "אין סיבה טובה או רעה שאישה תעבוד שם".

 

 

אין ספק שהפרויקט של מקאנדרוס שופך אור על חלק מעולם הזנות שלרוב לא נוהגים להתעסק בו, שהוא אסתטי ופרזנטטיבי יותר ומציג מודל אחר. אבל, כאמור, זה המצב במדינה אחת מתוך 50 המדינות של ארצות הברית, וזה כמובן מבלי לדבר על שאר המדינות בעולם כולו.   

 

בנוסף, התמונות של מקאנדרוס מבויימות בצורה מדויקת, והן כולן נעשו באישור של בעלי

בתי הזונות, לכן לא בטוח שהן משקפות את המציאות האמתית אפילו בתוך בתי הזונות עצמם. התמונות יפות, מעניינות ומסקרנות, אבל הנסיון שלהן להראות כאילו זנות זה באמת עניין נחמד שנעשה רק מתוך בחירה של מישהי לעשות סקס עם עשרות גברים מזדמנים ביום, להתחבק עם קשישים שיכולים להיות סבא שלה או להכניס דילדו לפה (או מה שזה לא יהיה שמופיע באחת התמונות), בכל זאת קצת חוטא למציאות.   

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה