המעצבת שחולמת לשנות את עולם האופנה

לקורטני סמית היתה משרה נוחה בתחום ההשקעות, אבל אז נמאס לה והיא החליטה ללכת לתחום אחר לגמרי. זה אולי נשמע כמו עוד התחלה של סיפור הסבה מקצועית של אישה שרוצה להגשים את עצמה, אבל במקרה של סמית הסיבות היו אחרות לגמרי: לסמית נמאס שנשים במידות גדולות נאלצות לרוב להסתפק בטוניקות וטייץ לא אופנתיים, והיא החליטה שהיא זו שתספק להן בגדים מהממים וטרנדיים לא פחות (אם לא יותר) מאלו המיועדים למידות רגילות ומטה.

 

עוד באון לייף

 

למרות הצהרת הכוונות, המותג של סמית, שנקרא Rum + Coke, לא מיועד רק לפלאס סייז. המעצבת החדשה יחסית עושה מאמצים לא מבוטלים על מנת שליין הבגדים שלה יתאים כמעט לכל אישה, והיא מייצרת בטווח מידות מרשים של small ועד XXXL. הטווח הזה מאפשר לה להציג את הדגמים שלה גם על הדוגמניות הכי מובילות בתעשייה, או לפחות על דוגמניות רזות שעליהן הבגד יונח בצורה המחמיאה ביותר. אבל כמו שאולי כבר הבנתם, זה ממש לא הסגנון של סמית – המעצבת המתחילה החליטה להציג את הבגדים שלה דווקא על דוגמניות במידות גדולות, ואם זה לא מספיק עבור המצקצקים למיניהם, היא החליטה שהדוגמניות המלאות יהיו גם כהות עור.

 

 

"אף אחד לא תוהה למה יש רק נשים רזות בצילומים של מותגים אחרים", ענתה סמית כשנשאלה על ידי האתר האמריקאי refinery29 על הבחירה דווקא בדוגמניות עגלגלות ושחורות. "אני בחרתי בדוגמנית כהה ובמידה גדולה בגלל כמה סיבות. הראשונה, בגלל שאני מאמינה ביופי מגוון. הסיבה השנייה היא שיש הרבה נשים שאף פעם לא זוכות לראות נשים כמוהן בפרסומות".

 

 

הקביעה הזו של סמית – שיש חוסר גיוון במודלים שאנחנו רואים בקמפיינים ובפרסומות – איננה חדשה, אבל בזמן האחרון אנחנו שומעים על יותר ויותר אנשים שנמאס להם ממנה, ושמברכים על ייצוג של נשים 'רגילות' במדיות השונות. כך, למשל, הקמפיין שקיבלה אלמה דישי לחברת הלבשה תחתונה הצליח לעשות המון רעש חיובי. רעש דומה – רק בקנה עולמי – עשה השער של "ווג" בריטניה האחרון, עליו התנוסס פרצופה המושלם של הדוגמנית ג'ורדן דאן – הדוגמנית השחורה הראשונה שזכתה למעמד המכובד הזה מאז השער של נעמי קמפבל לפני 15 שנה. מובן שעצם העובדה שתמונות ושערים מהסוג הזה מייצרים כל כך הרבה באזז, כבר מעידה על הנדירות שלהם ומבהירה עד כמה המצב רחוק מלהיות מתוקן, למרות הדרישה העצומה מצד הקהל לייצוגים אחרים, נגישים יותר.

 

 

בהמשך הראיון, נשאלה סמית מה היתה ההשראה שלה לפתיחת המותג. "יש  כל כך הרבה מסרים שליליים: את לא רזה מספיק, את לא צעירה מספיק, לא בהירה מספיק. כל אלו מבהירים לנשים שהן לא ראויות מספיק, אלא אם הן ישנו משהו בעצמן או יקנו משהו. הפתיחה של Rum + Coke נבעה מהרצון להעביר מסר אחר: את, אישה, לגמרי מספיק טובה. נשים הן יפות לא משנה באיזו אריזה הן מגיעות". 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה