ניקי מינאז', קייטי פרי וריהאנה – הגרסה הגברית

ג'נדר בלנדינג עם כוכבות הפופ

בחור קנדי מגניב בשם מינה גרגס אוחז בחשבון אינסטגרם לתפארת. בחודשים האחרונים הוא משחזר תמונות של כוכבות פופ גדולות כמו ניקי מינאז', קייטי פרי וריהאנה. באמצעות תקציב זעום והרבה כישרון הוא יוצר גרסא משלו לאותן תמונות במו ידיו וגופו. ראינו לאחרונה הרבה פרויקטים, חובבניים ומקצועיים, של גברים "עושים" נשים עם לבוש ועמידה זהה. ובכל זאת, מדובר בפרויקט מושקע ועצמאי שנועד, לטענתו, להראות את הכוכבות באור אחר ואת טירוף הפוטושופ ודימוי הגוף המעוות שהוא יוצר. יש משהו בג'נדר בנדינג – לראות את אותן הבעות ותנועות מוכרות על גבר – שמערער את השלווה הגמורה שאנחנו רגילות להפגין כשאנחנו רואות אותן על נשים. הרבה שאלות עולות מהחיקוי הזה – למה הבעות כאלו בכלל נחשבות סקסיות? למה כשגבר מחזיק את הגוף שלו בצורה מסוימת זה מגוחך אבל כשאישה עושה את אותו הדבר זה מושך? שווה לעקוב אחריו באינסטגרם.

 

קייטי פרי בגרסה הגברית הקנדית. צילום: אינסטגרם

 

 

 

דעות קדומות, בריונות והתעללות כלפי בעלי משקל עודף

סקר חדש שנערך על ידי אוניברסיטת דרבי בקרב 2500 אנשים עם משקל עודף חושף תמונה קשה וכואבת של אפלייה ודעות קדומות. ארבעה מתוך עשרה נחקרים ציינו שהם עוברים התעללות או הטרדה בתדירות של לפחות פעם בשבוע. הם תיארו כיצד העוברים והשבים ברחוב מרשים לעצמם לצלם אותם, ללעוג להם ולהעיר הערות. את היחס המבזה הם סופגים בחנויות בגדים כאשר הם מבקשים מידה המתאימה להם; ועד הערות בסופר על המצרכים שבחרו. הם מופלים במקומות עבודה, בין אם בקבלה לעבודה מלכתחילה או בהתקדמות בזו שהשיגו.

 

משום מה האנשים סביבם מרשים לעצמם להתייחס אליהם בצורה שלעולם לא הייתה מקובלת, למשל, למישהו בעל צבע עור שונה. רק מזכיר לנו שכנשים אנחנו חוות דיכוי כפול ומכופל – חשופות להטרדות ברחוב, בבית ובמקומות העבודה.

 

יחס מבזה בחנויות בגדים, הערות מעליבות בסופר. צילום: Shutterstock

 

ראסל קרואו: "תתחילו להתנהג בהתאם לגיל שלכם"

ראסל קרואו לא הכה אף אחד או השליך חפצים כבר הרבה מאוד זמן, ואת האנרגיה העודפת שנוצרה הוא ככל הנראה החליט לנתב למניפסט נו-נו-נו לשחקניות מעל גילאי ה-20. בראיון לWomen’s Weekly האוסטרלי הוא טוען שנשים צריכות להתנהג בהתאם לגילן ולהפסיק להתבכיין שאין תפקידים מגוונים לשחקניות מעל גיל 40. הוא נותן כדוגמא את שתי עלי התאנה (המוכשרות והנהדרות) מריל סטריפ והלן מירן ובכך מנסה לסתום לכל השאר את הפה. עצם זה שהוליווד כולה מצליחה לספק רק שתי דוגמאות של שחקניות שכאלה, אל מול עשרות השחקנים המבוגרים שמעטרים את המסכים שלנו מוכיחה הכל. הוא ממשיך ללבות את האש ושואל איך שחקנית בת 40 פלוס (רחמנא ליצלן) יכולה לחשוב לעצמה שהיא תהיה בתפקיד של מישהי בת 21. זאת אומרת, נשים מעל הגיל הזה יכולות לשחק אמהות, דודות ועוברות אורח. גברים לעומת זאת, הם כוכבי אקשן, שחקני אופי ובעיקר – מאהבים סקסיים גם כשהם בני 50. הוא כמובן מתעלם לחלוטין מהעובדה שפערי הגילאים בין זוגות בקולנוע יכולים להגיע ל-30 שנה אך ורק לטובת הגבר

 

מלבה את האש, ראסל קרואו. צילום: Shutterstock

 

נשים נשים, שק של נחשים? תחשבו שוב

אחרי שבמדור זה ממש סיפרנו כיצד הפריכו את המיתוס לפיו נשים מבזבזות יותר ועסוקות בשופינג, הגיע הזמן לנפץ מיתוס נוסף – המיתוס שנשים רכלניות ומרושעות (לרוב זו לזו). חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה מצאו כי התנהגות אותה הם מכנים "relational aggressiveness" הכוללת הפצת רכילות מרושעת, חרמות, דחייה והתנהגות מניפולטיבית כלפי אחרים ואחרות היא התנהגות נפוצה ביותר בקרב ילדים וילדות מכיתה ו' ועד כיתה י"ב. 96% מהנחקרים הודו שהם התנהגו ככה, ולמרבה הצער, 90% מהם גם סבלו מאותה התנהגות בדיוק, שכוונה אליהם. ההפתעה הייתה שבנים אופיינו יותר כתוקפנים ובנות אשר אופיינו יותר כקורבנות. מהמחקר ועד ספרים, מדיה והקולנוע וכו' – כל הזמן הזה ניסו לחנך בנות להפסיק לרכל ולהתנהג בצורה מרושעת כלפי אחרים – בעוד שאלו שהתנהגו ככה היו בכלל הבנים. קשה להאמין שהוליווד תוציא הודעת התנצלות כלפינו, אבל אני קוראת לכל בעלי הדעות הקדומות לכוון את הבדיחות, הניבים והפתגמים כלפי הבנים עכשיו, ולאכול את הכובע.

 

פחות רכלניות ומרושעות מגברים, מסתבר. צילום: Shutterstock

 

באילו נסיבות אלימות נגד נשים מוצדקת?

בערב השנה החדשה שנחגגה שבוע שעבר יצאה אישה צעירה ממועדון בבריטניה. כאשר יצאה מהמועדון מעדה ודחפה בטעות גבר בדרכה החוצה. הגבר התאושש במהירות, קם על רגליו ובלי להסס נתן לה אגרוף בפנים במלוא הכוח. כל התקרית תועדה על ידי העוברים והשבים. היא נותרת עם אף מדמם ודמעות, הוא נכנס למונית ונוסע הביתה.

המירור הבריטי פרסם את התמונות כחלק מכתבה על מקרי האלימות והשכרות הרבים שהתרחשו בערב השנה החדשה.

 

אתמול העלה העיתון כתבה נוספת בנושא, אחרי גל תגובות אשר הצדיקו את הגבר המכה והאשימו את האישה אשר הפילה אותו. אם חשבתם שהתמונות מזעזעות, חכו עד שתקראו את התגובות של ההמון הזועם. חלק מהתגובות אפילו קראו לכתבה "מיזאנדרית", "מוגזמת" וראו בה חלק מ"גל הפמיניזם". העיתון שאל את הקוראים האם זה מקובל אי פעם שגבר ייתן לאישה אגרוף? התוצאה העצובה (נכון לכרגע) היא ש42% אמרו "כן". מספרים מזעזעים ועצובים שנותנים, ביחד עם התגובות לכתבה, תמונה עצובה על הלגיטימיות של אלימות נגד נשים והאשמת הקורבן.

 

42% מהנשאלים מאמינים שהגבר נהג כשורה. צילום: צילום מסך

תגובות (0)
הוסף תגובה