הבושם שהכי נכון עבורך

כמעט ואין אחת – ובו נודה על האמת: גם אחד – שלא אוהב לעמוד מול מדף הבשמים בחנויות ולשאול את עצמו: "איך בא לי להריח בזמן הקרוב". עם זאת, לא תמיד יש לנו מספיק זמן, או מספיק ידיים, על מנת לעבור בושם-בושם ולבדוק איזה ניחוח הכי מתאים לאישיות שלנו. בכדי להפוך את החיפוש שלנו אחר הבושם המושלם ליותר ממוקד, כדאי שבשלב הראשון נבין לאיזו משפחת בשמים אנחנו הכי נמשכים.

 

עוד באון לייף 

* מוצרי הטיפוח הכי טובים בפחות ממאה שקל

* המדריך לשמירה על עור הפנים בחורף

המברשות שכל אחת צריכה בתיק האיפור 

 

 

על פי רונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסניף סופר-פארם בדיזינגוף סנטר, הן הבשמים הנשיים והן הגבריים מתחלקים למספר משפחות, בהתאם למרכיבים שלהם. המשיכה שלנו אל משפחה מסוימת יכולה להיות קבועה, או להשתנות בהתאם לעונות השנה ולמצב הרוח שלנו באותה תקופה. כך, למשל, "בחורף יש לנו משיכה לבשמים שהם יותר דומיננטיים, אבל יהיו כאלו שעדיין ימשיכו להעדיף בשמים קלילים יותר".

מתקשים להחליט לאיזו משפחת ניחוחות אתם נמשכים? הנה כמה הסברים שיעזרו לעשות לכם סדר:

 

ניחוח אוריינטלי חושני

על פי גילר אלו בשמים "מתובלים יותר, הם חזקים, בעלי נוכחות ובהחלט מתאימים לחורף. הם מיועדים לנשים שרוצות שירגישו שהן נכנסו לחדר. הם גם נשארים הרבה יותר זמן על העור".

 

גם יהודית בלווט, מנהלת הדרכה ראשית בלילית קומסטיקה, מסכימה שמדובר ב"ניחוח דומיננטי המתאים לשעות הערב. עם זאת, חשוב לי לציין כי אין כללים. אם אני רוצה דווקא בשעות הבוקר לשדר פיתוי וסקסיות, אתאים את הבושם והריח למראה ולמסר שאני רוצה להעביר".

 

בין מרכיבי הבשמים הללו, מונה גילר את צמח האילנג אילנג, ענבר, מאסק, פאצולי ותבלינים כמו קינמון, זנגוויל ואמבר – כמו שאפשר לראות בבשמים דוגמת קוקו מדמוזאל של שאנל, אנג'ל של טרי מודלר, לה וי א-בל של של נקום והיפנוטיק פויזן של דיור.

 

ניחוח עצי

"ניחוח מאוד דומיננטי", מסבירה בלווט, "שנמצא בעיקר בבשמי גברים ומתאים לשעות הבוקר והערב. הוא משדר המון עוצמה ומתאים לנשים שאוהבות ניחוחות גבריים". על פי גלר, "בשמים אלו משלבים מרכיבים כמו סנדלווד, פטצ'ולי ועץ ארז. במשפחה זו של בשמים ניתן למצוא גם תת-משפחות, כמו למשל ניחוחות של עצים אוריינטליים, עצי הטחב ועצים טבקיים שמערבים גם ניחוחות של קטורת ועצי אזוב ולימון". בין הבשמים בניחוח הזה, מונה גילר את הבשמים לגברים פרנהייט של דיור וארמני.

 

צילום: Shutterstock

 

פרותי מתקתק דומיננטי

"ניחוח אהוב על נערות וילדות וכן נשים שאוהבות את המראה 'הילדותי'", טוענת בלווט. "זה ניחוח שמתאים בעיקר לשעות הערב ומשום שהוא כבד הוא הולך טוב עם עונת החורף". בין המרכיבים הדומננטיים, מונה בלווט את המנגו, אפרסק, לימונים, תפוחים ואגסים. בניחוח הזה אפשר למצוא, לדוגמה, את בשמי Be Delicious של דונה קארן ו-Fantasy של בריטני ספירס.

 

פרחי רומנטי

בולווט מסבירה שזו משפחה שנוטה להתשנות "בהתאם לסוג הפרחים המשולבים בבושם. לדוגמא, אם יהיו פרחים כמו  ורדים או שושן צחור, אז הבושם יהיה קליל יותר ומתאים לשעות בוקר והערב. פרחים כמו יסמין וסיגליות, במיוחד אם הם יהיו משולבים עם תבלינים ועצים, יצרו ריח עוצמתי וחושני לערב. כמו כן, בהתאם לסוג הפרחים גם נתאים את הבושם לעונות השנה, פרחים עם ניחוח 'כבד' יותר יתאימו לעונות הקרות ופרחים עם ניחוח 'קליל' ורענן יותר יתאימו לעונות החמות".

 

גילר מוסיפה כי לבשמים אלו יהיו בדרך כלל ריח קצת וינטג', ולרוב הם יהיו מורכבים מצמח היסמין, יסמין וסיגליות. "דוגמאות מוצלחות לבשמים מהסוג הזה הם ז'אדור של דיור, דונה קארן דלישס, 212 קרולינה הררה ובשמי איסי מיאקי.

 

ירוקים רעננים

"ניחוח  פרשי וקליל, שמתאים לבוקר ולעונות החמות", מסבירה בלווט. "זה ניחוח שיכול מאוד להתאים גם לאימונים או למראה ספורטיבי לא מחייב". גילר מוסיפה כי זו משפחה שמתאימה במיוחד לקיץ. "הרבה פעמים המרכיב שלהם, מלבד לפרחים ופירות, יהיה אשכולית, לימון ושאר רכיבים ממשפחת הברגמוט (הדרים). בין הבשמים לדוגמא גם לייט בלו של דולצ'ה וגאבנה ופנדי פרש".

 

מצאתם את בושם החלומות? הנה כמה טיפים להשתמש בו בצורה הכי טובה:

1. בושם שלא נפתח יכול להחזיק עד ארבע שנים.בושם פתוח, לעומת זאת, מאבד את תוקפו תוך 36 חודשים מרגע הפתיחה. 

2. על פי גילר, הזמן הטוב ביותר להתזת הבושם הוא אחרי המקלחת, ועוד יותר טוב מכך אם בין המקלחת לשלב הבישום מורחים קרם גוף ללא ריח "ואז הריח יישאר למשך זמן רב יותר".

3. על פי בלווט "התזת הבושם הוא השלב האחרון בסיום ההתארגנות לפני יציאה מהבית. עם זאת, אפשר ורצוי להתיז מספר פעמים במשך היום, לשיפור ההרגשה". גילר מוסיפה כי אם רוצים להתיז שוב, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתיז באוויר ולעבור בתוך עננת הריח שנוצרת.

4. "התזה של בושם תמיד יעילה יותר בנקודות הדופק (במפרקים, בצוואר בטבור), או בכל מקום שנעים לנו", אומרת גילר. "עם זאת רצוי לא לחשוף לשמש מקום שבישמנו, על מנת שלא יווצר לנו כתם על העור. וזה בעיקר תקף על הצוואר". בלווט מוסיפה כי אפשר "להתיז את הבושם במרפק כף היד, מאחורי האוזניים והכי נכון – שהאישה תתיז את הבושם במקום שהיא רוצה שיריחו אותה".

5. עוד מוסיפה גילר כי רצוי להשתמש בדאודורנט, סבונים וקרמים נטולי ריח, או בריח של סבון עדין, על מנת שלא ישתלטו  על הבושם".

 

מוכנים לצוד אחרי הבושם החדש שלכן? הנה כמה המלצות של מערכת און לייף:

 

לרומנטית: LOVE STORY של קלואה

לפני הכל, חייבים לתת ח"ח לקלואה על הבקבוק היפהפה – גדול ומסיבי, מהסוג שהכי כיף לקבל, ועם פקק זהב מיוחד. הניחוח הוא פרחוני, שובב וצעיר, אבל עם תת גוונים של מושק שמעניקים לו ארומה חושנית. הוא אמנם מתאים יותר לקיץ, אבל גם לאלו שנשארות נאמנות לבשמים הקלילים כל החורף.  

מחיר: 551 שקל ל-50 מ"ל; 665 שקל ל-75 מ"ל.

 

 

לאנרגטית: Stage Edition של בריטני ספירס

בושם שנוצר "כהוקרה על הצלחותיה המרובות, על הבמה ובתחום הבישום". גם בגרסה הזו נשארה גרסת הבקבוק העגולה, והפעם היא צבעונית מתמיד, ככה שהסולידיות יכולות לעבור הלאה ולו רק בגלל זה. הניחוח פירותי – עם מרכיבים כמו צ'ילי וקווי – אבל משולב עם פרחים לבנים שקצת מקלילים את המתיקות ומאפשרים לו להיות מתאים גם לנערות וגם לנשים בוגרות יותר – אבל עם נשמה רומנטית.

מחיר: 199 שקל ל-100 מ"ל.

 

 

 

 

למפתה: SEXY RIO DE JANEIRO של מייקל קורס

עד כמה שיש לנו סלידה משמות בשמים שמכילים בתוכם את המילה "סקסי", הפעם נראה שאין מילה שמתאימה יותר. הניחוח של המעצב היהודי-אמריקאי הלך על השראה של הסמבה בברזיל, עם מרכיבים פירותיים כמו מנדרינה ומנגו. אליהם הוא ציוות גם תווים כמו אמברט ומושק שמוסיפים נשיות וחושניות. הניחוח עצמו נשאר עוצמתי לאורך זמן, והוא מתאים במיוחד לדייט לוהט או יום נישואים.

מחיר: 299 שקל ל-50 מ"ל; 399 שקל ל-100 מ"ל.

 

 

 

לקולית: COOL WATER NIGHT DIVE של DAVIDOFF

הניחוח פרחוני אבל עם נגיעות 'עציות' שמעניקות לו ארומה קצת פרשית וגברית – במובן הטוב של המילה (יש נשים שבאופן קבוע אפילו מעדיפות בשמים לגברים). בין מרכיביו גם פצ'ולי וארז שעוזרים לו להשאיר ניחוח רענן ואלגנטי לאורך שעות.

מחיר: 249 שקל ל-80 מ"ל.

 

 

 

לאיט גירל:ANGEL Glamorama  של טיירי מוגלר

מוגלר לא היה יכול לבחור בפרזנטורית טובה יותר לבושם שלו מאשר ג'ורג'יה מיי ג'אגר, הדוגמנית שמשדרת יופי פראי ומלא באבק כוכבים – ממש כמו אבא שלה. במהדורה החדשה והמוגבלת השקיעו במיוחד בעטיפה – הכוכב המוכר נצבע כולו בלכה שחורה שעליה נצנצים כחולים בוהקים. גם הריח האוריינטלי לא מאכזב, והוא כולל פצ'ולי, שוקולד ודבש. ולרגע אל תחששו – זה הרבה פחות מתוק ממה שזה נשמע, אלא יוקרתי ואלגנטי, אך עם זאת לא כבד או משתלט מדי.

מחיר: 555 שקל ל-50 מ"ל.

 

 

 

לקלאסית: WOMAN של כריסטינה אגילרה

טוב, אי אפשר להתייחס לבריטני מבלי לתת גם תשומת לב ליריבתה המיתולוגית. אמנם המוזיקה של אגילרה כבר הרבה פחות מעניינת או רלוונטית, אבל הבשמים שלה עדיין מוצלחים, אולי מכל הבשמים של סלבריטאיות אחרות. הפעם מדובר בגרסה טובה מתמיד, עם מרכיבים פירותיים כמו אננס, אגס זהוב וגרגרי פלפל ורוד (אחד מהטרנדים בתחום הבישום), אך עם ניגעות מגנוליה שמעדנות את המתיקות ומקלילות אותה, ומאסק שתמיד מוסיף אלגנטיות ונשיות. ממש לא למעריצות ולילדות בלבד.  

מחיר: 169 שקל (במקום 368 שקל) ל-75 מ"ל במבצע השקה, ובנוסף מקבלים תיק קלאץ' מתנה. 

 

 

 

לנוסטלגית: OPIUM EAU DE PARFUM של Yves Saint Laurent

המותג הידוע הוציא לאחרונה מהדורה מוגבלת לאספניםשל הבושם האייקוני והאגדי שלו "אופיום". הבושם מאוד חושני, כבד אפילו, הודות למרכיבים כמו מנדרינה, ברגמוט, יסמין וציפורן. הוא לא מתאים לכל אחת, אבל מי שאוהבת בקבוקים מוזהבים ואלגנטיים, ניחוחות וינטג' ואת המותג עצמו, תהנה ממנו או לפחות תעריך אותו. 

מחיר: 687 שקל ל-50 מ"ל (ועכשיו במבצע של 40 אחוז).

 

 

 

לבליינית: STARS של מוסקינו

קודם כל קשה לעמוד בבקבוק המהמם של הבושם החדש של מוסקינו – הפקק המוזהב שלו עטור כוכבים, והופך אותו להיות סוג של קישוט על המדף. מעבר לכך, תווים כמו אתרוג, ורדים, פרחי תפוז ועלי כותרת של יסמין הופכים אותו למתקתק אבל עם ארומה חמוצה שמעניקה לו רעננות וסקסיות.

מחיר: 249 שקל ל-50 מ"ל; 349 שקל ל-100 מ"ל.

 

 

 

לצעירה לנצח: Perpetual Pearl של ג'ן ארטס

מותג הבישום הצרפתי השיק בושם חדש, אך הוא עדיין נשאר נאמן לאותו קו פרחוני-פירותי מתוק, הודות לתווים כמו אננס, אפרסק, פצ'ולי ושוקולד. כן, זה מתוק כמו שזה נשמע, אבל פחות ילדותי ממה שהייתם חושבים ומתאים לחובבות הז'אנר.   

מחיר: 129 שקל ל-100 מ"ל.

 

 

 

האניגמטית: Aromatics in White של קליניק

הניחוח החדש של קליניק בהחלט הצליח להפתיע אותנו – יותר נשי ועמוק ופחות פרשי וקליל, שלא בדומה למרבית הבשמים של מותג הטיפוח. הארומה הרומנטית שייכת לתווים כמו עלי כותרת של ורדים, בשילוב עם פרח התפוז ופצ'ולי. מסוג הבשמים שקשה לא לאהוב.

מחיר השקה: 199 שקל ל-50 מ"ל; 299 שקל ל-100 מ"ל. 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה