לאכול בלילה זה משמין? 6 מיתוסים על תזונה

כמו בכל תחום גם בתזונה מיתוסים הם דבר בעייתי מאוד, משום שמעבר להיותם פשוט לא נכונים, הם מייצרים אצלנו התנהגויות והרגלים שגויים אשר בסופו של דבר מכשילים ומרחיקים אותנו מהמטרה שהצבנו לעצמנו. במקרה הזה, ירידה במשקל או באופן כללי שמירה על תזונה מאוזנת. קבלו כמה מיתוסים שהגיעה השעה להיפרד מהם אחת ולתמיד.
 
1. יש סוכר רע וסוכר טוב
בדיוק כמו השוטר הרע והשוטר הטוב – בסוף שניהם שייכים לכוחות המשטרה. מחקרים מראים כי סוכר לבן או סוכר חום וממתיקים טבעיים כמו אגבה (שאנו נוטים להחשיב כבריאים יותר) נספגים בגוף בדיוק באותו אופן.
 
אז במקום לחפש תחליפים טבעיים פשוט כדאי להגביל את כמות הסוכר שאתם מוסיפים לאוכל ולשתייה שלכם. 
 
כל סוכר הוא סוכר, בסופו של דבר. צילום: shutterstock
 
 
 
 
 
2. אכילה בלילה גורמת להשמנה
אין שום הוכחה שאכילה בלילה מעלה את הסיכוי להשמנה. לעומת זאת, אכילה של כמות קלוריות גדולה מידי אכן גורמת להשמנה. לאלו מאתנו שערים עד שעות מאוחרות אכן יש נטייה לא מודעת לחפש דווקא נשנושים עתירי קלוריות וסוכר מאחר והגוף "מחפש" לעורר את עצמו באופן מהיר וזמין. כאן אכן עלולה להיווצר בעיה אבל אין לה קשר לשעה של היום. 
 
אם לעומת זאת, בגלל לוחות הזמנים שלכם, מזדמן לכם לאכול את ארוחת הערב הבריאה והמאוזנת שלכם בשעה מאוחרת – אין עם זה שום בעיה. יתכן שתגרום לכם לצרבת אבל לאו דווקא להשמנה.
 
3. קפה מזיק לבריאות
מחקרים מהשנים האחרונות מדברים על כך שלא רק שכמה (בין 2-3) כוסות קפה ביום אינן מזיקות לבריאות. להיפך, הן אפילו תורמות לנו מאחר והקפה מכיל אנטי-אוקסידנטים, מפחית את הסיכוי לסוכרת סוג 2, פרקינסון ואף סוגים מסוימים של סרטן. הבעיה היא דווקא בדרך כלל בתוספות: החלב, הסוכר, השמנת ובעיקר צריכה של כמות גדולה מידי של קפה.
 
הפוכים בלי הפוך על הבוקר? צילום: shutterstock
 
4. שתייה מרובה מסייעת בירידה במשקל
אם העובדה שאתם שותים מים תרחיק אתכן ממשקאות אחרים ממותקים – אז כן, היא עוזרת . אבל אם נקפיד על שתיית מים ללא שום שינוי אחר שיתרחש במקביל (הפחתה במספר הקלוריות שאנחנו צורכות למשל), נגלה כי שתייה כשלעצמה ממש לא עושה את העבודה.
 
5. אכילת פחמימות גורמת לעליה במשקל
לא תפסיקו מתישהו להאמין למיתוס הזה? הסיבה שאנשים יורדים במשקל בדיאטות דלות או נטולות פחמימות היא בגלל שאלו דיאטות עם משטר קלורי נמוך ולכן נגרמת הירידה במשקל בלי קשר למקורן של הקלוריות.
 
עודף פחמימות ממש כמו עודף שומנים יגרמו לעליה במשקל . מעבר לכך, חשוב לדעת שהימנעות מוחלטת מפחמימות עלולה לפגוע בדיאטה שלנו, יותר מאשר לעזור לה ובסופו של דבר תאט את קצב חילוף החומרים ותגרום בטווח הארוך להשמנה.
 
דגנים מלאים מומלצים, אבל לפעמים עדיפים דגנים מעובדים. צילום: shutterstock
 
6. חשוב להימנע מפחמימות מעובדות
נכון שכבר כתבתי כאן בעבר על החשיבות שבשילוב דגנים מלאים בתזונה שלנו אבל יש מקרים ספציפיים בהם דווקא טוב לנו לצרוך דגנים מעובדים. למשל, בסמוך לאימון כושר כשאנחנו זקוקים לאנרגיה זמינה או למשל כאשר אנחנו מתאוששים ממחלה שקשורה בדרכי העיכול
 
אז נכון שמדובר במקרים ספציפיים מאוד ודגנים מלאים יהיו בד"כ הבחירה הבריאה יותר אבל זה לא אומר שאי אפשר לשלב את הדגנים המעובדים פה ושם. 
 
תגובות (0)
הוסף תגובה