למי תצביעו בבחירות? תלוי בגנטיקה שלכם

רובנו היינו רוצים לחשוב שאנחנו מגבשים את הדעות הפוליטיות שלנו בעקבות בחינה הגיונית של העובדות שאנו חשופים אליהן, אך מחקרים שנערכו במהלך עשרות השנים האחרונות הראו כי לא בטוח שיש לנו באמת שליטה על כך.

במחקר קלאסי שנערך באוניברסיטת רייס בארה"ב, בחן איש מדעי המדינה, ג'ון אלפורד, את ההתאמה בדעותיהם הפוליטיות של תאומים זהים לעומת תאומים שאינם זהים. התאומים משתי הקבוצות גדלו כשהם גרים באותם בתים, לאותן משפחות עם חינוך זהה וסביבה זהה, כך שכל התנאים החיצוניים היו למעשה שווים, ולכן נוטרלו. הממצאים הראו שאצל קבוצת התאומים הזהים, החולקים מעבר לתנאים הסביבתיים, גם מערך גנים זהה, ההתאמה בדעות הפוליטיות היתה גובהה יותר.

מחקרים נוספים שנערכו מאוחר יותר, גילו כי קיימים הבדלים ביולוגיים ממשיים באופן בו פועל מוחם של אנשים עם דעות פוליטיות שונות. מדענים אפילו מאמינים שהצליחו לבודד את הגן שמעלה את הסבירות שאנשים יצביעו. יחד עם זאת, עדיין קיימת מחלוקת לגבי מידת השפעת הגנים על אופן ההצבעה של אנשים. מחקרים מאוחרים גילו כי לגנטיקה השפעה גדולה יותר על נאמנותם של אנשים למפלגה מסוימת לאורך זמן, מאשר לעצם בחירת המפלגה.

 

למעשה, מדובר בתחום מחקר שלם שהתפתח עוד בשנות ה-80 ונקרא פוליטיקה גנטית אוGenopolitics.  בארה"ב, שם התבצעו מירב המחקרים, הנטיות שנבחנו הן שמרנות מול פתיחות (המבטאות באופן עקרוני את עמדותיהן של המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית). על אף שחוקרים רבים הציגו מאז ועד היום שפע של תוצאות שמעידות בעיניהם על קיומו של רקע גנטי לדעות הפוליטיות, התחום נחשב שנוי מאוד במחלוקת בקרב הקבילה המדעית

כך או כך, גם התומכים הגדולים ביותר בפוליטיקה הגנטית, מודים כי לסביבה, למידע שאנו מקבלים, לערכים שלנו ולביקורתיות שלנו, יש השפעה רבה על עיצוב דעותינו הפוליטיות, כך שאם חשבתם לרגע שתוכלו להגיע ביום הבחירות אל הקלפי ולתת ל-DNA שלכם להוביל את ידכם אל הפתק שהביולוגיה גזרה עליכם לבחור, אתם כנראה טועים. נראה שבכל זאת נאלץ לחשוב לפני שנגבש החלטה באיזו מפלגה להצביע.

 

לכתבה המלאה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

תגובות (0)
הוסף תגובה