הטרנד המתוק הבא: שוקולד להסנפה

לא סתם אומרים על אנשים מסוימים כי הם "מכורים לשוקולד". כמובן שהשוקולד הוא אינו סם, אך שורה ארוכה של מחקרים כבר הוכיחה כי בהחלט ניתן להתמכר לצמח הקקאו ולמוצריו השונים, כשחוקרים שנים אף מצאו דמיון רב בין האופן בו מגיב המוח לשוקולד לבין האופן בו הוא מגיב לסמים שונים. כעת מגיע פיתוח חדש מתחום הקולינריה, אשר יחדד את הדמיון הזה אפילו יותר: מדובר במכשיר מיוחד אשר נמכר לקהל הרחב, ומטרתו – לאפשר לכם להסניף אבקת שוקולד דרך האף.
 
על הפיתוח המסקרן אחראי השוקולטייר הבלגי דומיניק פרסון, והוא מכנה אותו "תותח השוקולד". לדבריו, הרעיון לפיתוח המקורי החל כבר לפני 5 שנים, כשהתבקש להכין קינוחים למסיבת יום הולדתם של חברי להקת ה"רולינג סטונס" המיתולוגית, צ'ארלי וואטס ורון וודס. פרסון חשב כיצד יוכל להפתיע את האורחים ולחדש את החוויה הנוגעת לקינוח אשר יגיש, והחליט לנסות "ולהמציא מחדש את הגלגל" (וכמובן שהקשר בין פעולת ההסנפה לעולם הרוק נראה אך מתבקש).
 
כך, הגיע לעולם "תותח השוקולד". למעשה, לא מדובר באבקת קקאו נקייה אשר מסניפים המשתמשים: התערובת כוללת ג'ינג'ר טחון, מנטה, וקקאו. כש"טוענים" את התותח, מניחים את התערובת כך שראשית נספגים באפו של המשתמש הג'ינג'ר והמנטה, אשר פותחים את תעלות האף – ומאפשרות לאבקת הקקאו להגיע ישירות לקולטני הריח ולמוח. רק לאחר שהסניפו את התערובת, ביקש פרסון מאורחי המסיבה לטעום את הקינוח שהכין.
 
פרסון, כאמור, ממש לא מגיע מרקע של סמים והסנפות – אלא מעולם המטבח המולקולרי המתקדם. הוא מחזיק בשתי חנויות ידועות בבלגיה, שם הוא מוכר את מוצרי השוקולד הייחודיים אשר הוא מייצר במפעל אשר בבעלותו. הוא כתב רב מכר מצליח על "עולמות השוקולד הבלגי", ונחשב לדמות ידועה בתכניות אירוח ובישול. וכפי שהוא מעיד, במשך רוב שעות היממה הוא "חושב על דרכים חדשות בהן ניתן להגיש ולחוות שוקולד".
 
 
שוקולד, ממכר ממש כמו סמים. צילום: shutterstock
 
לדבריו, המצאת "תותח השוקולד" החלה בכלל כבדיחה פנימית. "מעולם לא חשבתי להפיץ את המכשיר הזה לציבור הרחב", הוא מספר. "אבל אחרי שהעניין פורסם בתקשורת, קיבלתי כמות אדירה של פניות מאנשים אשר ביקשו להזמין את תותח השוקולד. אנשים התקשרו וביקשו לשלם באותו הרגע, וכל שהיה לי זה הדגם הבודד שייצרתי בעצמי".
 
אז הבין פרסון את הפוטנציאל אשר גלום בהמצאה החדשה, והוא החל לייצר את התותח המדובר באופן המוני – ולשווק אותו כמכשיר משלים למטבח, כזה אשר יעצים את חווית ההנאה שלכם מהשוקולד. אך למרות פשטות המכשיר, הוא עולה לא מעט כסף, ואם גם אתם תירצו להזמין אחד, תיאלצו להיפרד מ-45 יורו (כ-200 שקל). פרסון ממשיך ומדגיש כי התייעץ עם שורה ארוכה של רופאים ומומחים כדי לוודא כי אינו מסב נזק בריאותי לסועדים: "כל המומחים איתם התייעצנו הסבירו כי אין כל סכנה בשימוש במכשיר", הוא אומר. "ועדיין, כמובן שכל אחד חייב להיזהר במהלך השימוש ולא להפריז בו".
 
"90% מחווית הטעם של האוכל שלנו נעוצה בחוש הריח", מסביר ד"ר אלן הירש, מייסד קרן המחקר לטעם וריח בשיקגו. "כשאנחנו מסניפים את האבקה ישירות לחלל האף, אנחנו מעצימים בעשרות מונים את ריח הקקאו. מהבחינה הזו, בהחלט אפשרי שהסנפת האבקה תעצים את טעמו של הקקאו שנאכל לאחר מכן".
 
אך למרות כל זאת, הירש לא מתלהב מהרעיון שאנשים יתחילו להסניף אבקות קקאו לפני שיגשו לקינוח. "אני לא תומך בשום רעיון של הסנפת חומר כלשהו דרך האף", הוא אומר. "חשוב לזכור שכל חומר אשר נכנס לאף באופן כזה ישאר שם לא מעט זמן. אחרי פרק זמן מסוים, יכולות להיות לאבקות השונות גם השפעות שליליות ומסכנות. באופן כללי, המוצר נשמע לי מעניין – אך עלול לגרום גם לסיכון בריאותי. צריך לבדוק את הנושא יותר לעומק".
 
בינתיים, פרסון ממשיך למכור את התותח שפיתח, ולקוחות פרטיים רבים ברחבי המדינה החלו לצלם עצמם מסניפים את התערבות הייחודית, בטרם הם ניגשים לקינוח שוקולד מפנק במיוחד. פרסון אמנם הדגיש כי חשוב להגביל את כמות השימוש במכשיר החדש, אך ממש כמו כל התמכרות אחרת, כנראה שיש דבר מה בעייתי בהסתמכות על אחריותם הבלעדית של המשתמשים. דבר אחד בטוח: אם להתמכר להסנפה, עדיף שמדובר יהיה בתערובת של ג'ינג'ר, מנטה – וקקאו.
 
תגובות (0)
הוסף תגובה