קיילה מולר: מה ידוע על מצבה של השבויה?

ארגון דאעש הצהיר ביום שישי האחרון כי שני בני הערובה האמריקאים האחרונים בהם החזיק, אישה צעירה ועובד סיוע הומניטרי, נהרגו מתקיפה אווירית של ירדן. ממשלת ארה"ב טרם אישרה את הידיעה. שלושה פקידי הממשל האמריקאי טוענים כי עד כה אין להם ראיות לכך שנהרגה או שנותרה בחיים.

 

עוד באון לייף:

 

מולר בת ה -26 מאריזונה נפלה בשבי על ידי דאעש ב -4 באוגוסט 2013, בחלב, סוריה, בזמן שעזבה בית חולים שדה שהוקם על ידי מתנדבים ספרדיים מארגון רופאים ללא גבולות.

 

בהצהרה, שפורסמה בסוף השבוע באתר המודיעין של הארגון, דאעש פרסמו את שמה של הצעירה, קיילה מולר, בצירוף פרטים אישיים, כולל מספר הטלפון שלה. יחד עם זאת, לא פורסמו תמונות שלה.

 

במקום זה הראו את הבניין המתפורר בו היא הוחזקה לכאורה, הממוקם ליד ראקה, הבירה הסורית של הארגון. בצבא ארה"ב מנסים לקבוע באמצעות התצלום הזה האם הבניין באמת נהרס על ידי מתקפה אווירית ואם כן אז מתי אירעה התקיפה. עד כה הם מתקשים להאמין שלירדן יש קשר כלשהו להריסות הבניין. ירדן אמנם החריפה את תקיפותיה מאז יום שלישי האחרון בו פרסמו דאעש את הסרטון בו מוצא להורג הטייס הירדני מועז אל קסאסבה בידי הארגון, אולם ככל הנראה מטוסי הממלכה הירדנית לא פגעו בתוך העיר ראקה אלא במזרח סוריה (כך על פי טענות האמריקאים) .

 

ירדן מכחישה באופן רשמי את המידע שמסר דאעש לפיו מולר נהרגה באחת מההתקפות האוויריות של המדינה. "זה רק עוד תרגיל יחסי ציבור, חלק מהאסטרטגיה התקשורתית. דעאש ניסו לתמרן את הציבור עוד קודם לכן, כשטענו כי הטייס הירדני היה בחיים בזמן שהוא נהרג לפני שבועות", טוען בכיר במשל ירדן.

 

"אין אינדיקציה ברורה האם היא מתה או חיה," אמר גורם ביטחוני-לאומי בארה"ב "אם היא מתה, למה הם לא מראים את גופתה? הם כבר עשו את זה בעבר עם כל אחד אחר. מדוע אמצעי התקשורת לא דורשים מהם תשובות?"

 

אין אינדיקציה אם היא חיה או מתה. קיילה מולר

 

אם מותה של מילר יאושר הוא יביא סוף לספקולציות לגבי מה תכננו בדאעש עבור השבוי האמריקאי האחרון שלהם. הארגון שידוע באכזריותו הוציא להורג נשים מוסלמיות, כמו גם ילדים והקבוצה מחזיקה קבוצות נשים שבויות כדוגמת הנשים היזידיות אולם טרם רצח בדם קר נשים מערביות.

 

העובדה הזו, כך טוענים מומחים לטרור, סייעה לשמור על מולר בחיים. גם לקבוצה אכזרית כמו דעאש, רצח של אישה העובדת בארגון סיוע הומניטרי עלול להיתפס כחציית גבול ועשוי ליצור התנגדות בדעת הציבור.

 

בתגובה למותו של אל-קסבה, ממשלת ירדן הוציאה להורג שני פעילי אל-קאעידה ביום שלמחרת. אחת מהם היא רישאווי אל סאג'ידה, מחבלת מתאבדת בת 44 שלקחה חלק בהתקפת הטרור על שלושה בתי מלון ירדניים ב-2005. אל סאג'ידה נתפסת על ידי תומכי דעאש כגיבורת ג'יהאד מה שדרש תגובת מידה כנגד מידה מהארגון – מוות של בת ערובה נשית מערבית, לכאורה על ידי הירדנים עצמם.

 

הצעירה סיפרה בעבר כי הגיעה לעבודה ההומניטרית כדי להקל על סבל הסורים, במיוחד על הילדים שבהם, שחייהם נהרסו במלחמת אזרחים שאין לה סוף. בעברה, כשעבדה במחנות פליטים בטורקיה כחלק מארגון הומניטרי, היא השתמשה באמנות ככלי טיפול ועודדה ילדים לצייר תמונות של מקומות בהם הרגישו בטוח. הילדים תמיד ציירו את הבתים שהיו להם שנהרסו שנאלצו לברוח מהם.

 

הילדים ציירו את הבתים שנהרסו. סוריה 2014. צילום: shutterstock

 

"כאשר סורים שומעים שאני אמריקאית, הם שואלים אותי, 'איפה העולם? למה הוא שותק?" כל מה שאני יכול לעשות הוא לבכות יחד איתם, כי אני לא יודעת, "היא אמרה בנאום ב-2013 בפרסקוט, אריזונה, עיר הולדתה.

 

"בכאוס הזה בו את מתעוררת באמצע הלילה מהפגזות, אנחנו שומעים יותר ויותר על ילדים שהופרדו ממשפחותיהם בטעות". היא סיפרה לקהל שהיא מרגישה שהיא "לא יכולה לעשות מספיק" כדי לסייע לפליטים סוריים ואחרים הנלחמים בדיקטטורה של האיש החזק בסוריה, בשאר אל-אסד.

 

מולר סיפרה כיצד בעת שעבדה בטורקיה, סייעה לאדם סורי להתאחד עם בן משפחה צעיר לאחר שהמחנה שלהם הופגז. היא השתמשה בצילומי וידאו של הילד הנעדר ואיתרה אותו בבית חולים לאחר שיצא מהניתוח. 

 

בכתה יחד איתם. קיילה מולר

 

"כל עוד אני חיה, אני לא אתן לסבל הזה להיות נורמלי. אני לא אתן לזה להיות משהו שאנחנו פשוט מקבלים כמובן מאליו. חשוב לעצור ולהבין כמה פריבילגיות יש לנו, איך אנחנו מתייחסים אליהן ומה אנחנו עושים איתן. מהמקום הזה צריך להתחיל לעשות".

 

מולר סיימה את לימודיה האקדמיים באוניברסיטת צפון אריזונה ב-2009. עד שנת 2011 היא חיה ועבדה עם ארגוני סיוע הומניטריים בצפון הודו, ישראל ובשטחי הפלסטינים. לאחר מכן היא חזרה לביתה לאריזונה ועבדה במשך שנה במרפאת איידס והתנדבה בלילות במקלט לנשים.

 

בדצמבר 2011, נסעה לצרפת כדי לעבוד כאופר, במטרה ללמוד צרפתית ולאחר מכן עבדה באפריקה. בדצמבר 2012, היא נסעה לגבול טורקיה-סוריה, ועבדה עם ארגוני סיוע לפליטים הסוריים. חוטפיה של מולר יצרו לראשונה קשר עם משפחתה במאי 2014, כדי לספק הוכחה להיותה בחיים ולדרוש כופר. יש לציין כי מולר לא הופיעה מעולם בסרטוני הוידאו של דאעש.

תגובות (0)
הוסף תגובה