נקיון אביבי: כל החידושים לקראת פסח

בכל הנוגע לניקיון יש כל מיני אסכולות: יש מי ש"מתלבש" על הבית ומטפל בכל הגזרות כמה ימים לפני ליל הסדר בבת אחת ובכל העוצמה. יש את אלו הדוגלים בשיטת הסלמי: פורטים את העבודה לאורך תקופה די ממושכת ובכל פעם מטפלים בגזרה אחרת. יש מי שמנקה בשיטה האזורית, דהיינו חדר-חדר, חלל-חלל, ויש מי שדווקא פועל נושאית, למשל קודם ארונות בגדים, אחר כך חלונות, בהמשך חדרי רחצה וכך הלאה. מה שבטוח הוא, שלא משנה לאיזו אסכולה אתם משתייכים – וכולן מכובדות וראויות – יש הרבה עבודה. הנה כמה עזרים וחומרים חדשים וחשובים שכדאי שתגייסו לצידכם:
 
החברות המוכרות, דוגמת ניקול, סנו, SUNDAY וקלין מוציאות מדי שנה לקראת הפסח מוצרים חדשים שנועדו להקל על החיים. מה למשל?
צילום: יח"צ
 
ניקול הוציאה לשוק סקוצ'ים בצורה ייחודית, שקצת דומה לפירמידה קטומה. המטרה היא לא להזכיר שהיינו עבדים במצרים, אלא להגיע לכל פינה סוררת בבית. משולשי הקרצוף הם דו צדדיים לניקוי כלים ומשטחים שונים (צד רך וצד מחוספס) והכי חשוב – להגיע לפיסות ולזוויות בכלים, בכוסות ובמשטחים שונים.  
 
עוד מוצר של ניקול הושק תחת ליין המוצרים הנושאים את השם "משתחררים מהסמרטוטים" – מטלית יומית המהווה תחליף היגייני למטליות הבד המסורתיות. לא בטוח שאתם יודעים שהמטלית במטבח היא אחד הדברים הכי מזוהמים בבית, הרבה יותר מהאסלה למשל, והיא כר פורה ושוקק להתרבות של חיידקים. אז המטליות היומיות באות לעשות עבודה קצרה ולעבור לעולם שכולו פח. המטליות עשויות עם מרקם כדוריות ייחודי המקנה להן חוזק לטובת סחיטה וניקוי רב פעמי. אז במקום להעביר את הלכלוך ממקום למקום, לכו על פתרון זמני.
 
מטליות ניקוי חד פעמי – קשה מאוד לדמיין איך היה נראה העולם בלי מגבונים. עכשיו יש גם שורה של מגבונים הספוגים בחומרי ניקוי וחיטוי. הם כבר נמצאים בשוק מזה כמה שנים, ועכשיו יש גם מגבונים לחיטוי 99.9% מהחיידקים בחדרי אמבטיה (יעיל במיוחד בכל הנוגע לידיות ומתגים, לא תאמינו כמה חיידקים יש בהם) ומגבונים לניקוי לכלכוך עיקש הדורש שפשוף רציני. ה"עקשנית" מתאימה לסוגי משטחים שונים בהם שיש, קרמיקה, כיריים, תנורים, כיורים ועוד. 
צילום: יח"צ
 
על אותו רעיון יש גם מטליות לחות לרצפה, מעין מגבוני ענק, בהן כאלו עם פתח למגב כדי שלא יברח ומטליות עם חומר מיוחד לפרקטים. 
 
אם שום דבר לא עוזר – תנו לספוג הפלא להיכנס לתמונה. הספוגית, שכבר שנים נחשבת לחברה הכי טובה שלי בבית יחד עם ה-irobot, תעשה פלאים לקשקושים על הקיר, לכלכוך עיקש על הפורמייקה במטבח, פלסטיק מג'וייף ואפילו כיריים, מקררים, תנורים ושיש. 
ולסיום מוצר חדש אחרון של ניקול – מבריקה ברגע. מדובר במטלית ייחודית לניקוי מסכי טלוויזיה ומחשב ללא חומרי ניקוי וללא סימנים וסיבים. 
 
למצוא סמרטוט רצפה טוב ממש, כזה שלא מתבלה, נסחט טוב, לא משאיר סיבים וסימנים, זו משימה לא פשוטה בכלל. למותג יוניסאן יש סמרטוט רצפה גדול במיוחד המכונה "מטליות הפלא". אלו מטליות ניקוי מיקרופייבר בגודל 60X90 ס"מ. הן עבות במיוחד, עשויות מסיבים דקים במיוחד, ה"אוספים" את טיפות המים וסופגים אותן לתוך המטלית. המטליות בעלות יכולת ספיגה מרבית, מאפשרות לנקות שטחים גדולים מאוד תוך זמן קצר ביותר וללא צורך בשימוש בחומרים כימיים ומותירות את המשטח יבש וללא סימנים. 
 
צילום: יח"צ
 
לחברת קלין יש גם מוצרים חדשים על המדפים, אחד מהם הוא מטליות לובן קלין לניקוי ולחיטוי רב תכליתי. פשוט שולפים אחת אחת ועוברים על כל הבית להסרת אבק, ניקוי משטחים, חיטוי וקבלת ברק. המטליות עשויות מבד חזק ואוורירי, מכילות חומר חיטוי ובעלות ניחוח רענן. 
 
עוד משהו שכדאי לאמץ הוא תכשיר ניקוי כללי וטוב שיעיל כמעט בכל מקום. זה הרבה יותר נוח מלרכוש ולהחזיק המון בקבוקים וחומרים לכל פיפס ומשטח. לקלין יש ג'ל לניקוי יעיל ואפקטיבי בסדרת "קלין מנקה הכל". לפי הפרסום, לתכשיר יש 50 שימושים שונים לבית מבריק.
 
אם התכשיר לא עמד במשימת הסרת השומנים הקשים, תוכלו לפנות למוצר ייעודי – תרסיס מסיר שומנים קשים המיועד לשומנים המצטברים בתנורים, תבניות וסירים ללא צורך בחימום. 
 
גם אבנית היא אחת הרעות החולות בישראל, בשל המים הקשים שיש לנו בברזים שהורסים כל חלקה טובה. מסיר כל אבנית מנקה ומבריק קומקומים ומיחמים, מדיחי כלים, מכונות כביסה, ראשי מקלחות וברזים. יש גם את התכשיר בצורת תרסיס למקלחונים ומראות. 
 
עוד שני מוצרים בעלי מרקם ייחודי, שהחברה החליטה לרענן השנה הם לובן קלין קרם – קרם לניקוי כללי רב עוצמה המסייע להסרת לכלוך, כתמים, שומנים ועובש בחדרי רחצה, סירים ותבניות נירוסטה, כיורים, אמבטיות ומשטחי עבודה; לובן קלין אבקה – אבקת ניקוי והברקה בתוספת אקונומיקה לחיטוי והשמדת חיידקים, להסרת שומנים ועובש בחדרי רחצה, כיורים ואמבטיות, סירי נירוסטה ומשטחי עבודה. 
 
חברת סנו השיקה לאחרונה את "ספארק" – סדרת מוצרים לשטיפת כלים וטבליות למדיח בנוסחה מחוזקת. אם גם לכם נמאס מכלים שקופים עם שכבה לבנבנה עליהם, תשמחו לדעת שיש מי שפיתח מוצרים להחזרת הברק, ויפה שעה אחת קודם. נוזלי הכלים בסדרת ספארק מבוססים על נוסחה המכילה חומרים פעילים עוצמתיים, בריכוז של 24% לפחות, המעניקים לכלים ניקיון וברק, בנוסף להסרת שומנים. יש גם טבליות למדיח all in 1 הפועלות על אפקט זהה. 
 
צילום: יח"צ
 
לחשמל את הלכלוך
 
בארץ אוהבים ספונג'ה ולשפוך הרבה מים על הרצפה, אבל בחו"ל מאוד מקובל רק לנגב את הרצפה, כפי שעושים במקרה של פרקט. אפשר כמובן להתאמץ ולעשות זאת ידנית, אבל מדובר במלאכה קשה כשיש בית משפחתי רחב ידיים. בעקבות ההצלחה האדירה של הרובוטים המנקים למיניהם, תשמחו להכיר את SHARK – מותג שואבי האבק האמריקאי. בסדרה יש כמה מוצרים חדשים, הנה שניים מלהיבים במיוחד:
 
שארק Steam & Spray – מגב חשמלי עם אדים ואל-סבון, שלא רק מנקה אלא גם מחטא ומשמיד את הלכלוך והבקטריות (מתאים לכל סוגי הרצפות והפרקטים). הסוד של הניקוי הוא בלחץ הגבוה שהמכשיר מגיע אליו בזכות השימוש בחשמל. הלחץ הוא זה הממיס כל לכלוך ושומן. למכשיר פטנט ייחודי בשם Push&Pull, מנגנון קיטור המופעל באופן טבעי בעת תנועת הגוף ללא מאמץ. 
 
מטאטא חשמלי נטען – פתרון לניקוי יומיומי של שטיחים, רצפות ופרקטים בכל הבית, מהר וביעילות. המטאטא בעל היגוי מסתובב לתמרון קל ונוח מתחת לרהיטים ובכל פינה. היתרון הגדול הוא הפעולה השקטה שלו. בניגוד לרובוטים הרעשניים (ניסיתם להפעיל כשמישהו ישן בבית?), המטאטא חשמלי אולם שקט. יש כמה דגמים, הנבדלים במספר המהירויות. 
 
עוד הברקה, תרתי משמע, מגיעה מכיוון חברת BRASS. החברה הוציאה לשוק סט מטליות (רטובה ויבשה) למירוק והברקת נירוסטה, ללא צורך בחומרי ניקוי. נירוסטה נחשבת משטח בעייתי מבחינת ניקוי, בשל הרגישות לשריטות והקושי להשיג נראה מבריק. המטליות החדשות עשויות ממיליוני סיבים עדינים שנועדו למשוך אליהן את האבק העדין ביותר מהמשטח ולהבריק אותו. מידע נוסף באתר.
 
צילום: יח"צ
 
גדג'טים זולים לניקיון
 
הנה כמה מהגדג'טים המדליקים שאפשר לרכוש ב-eBay:
1. מחשב כשר לפסח – מי שמקפיד במיוחד לטפל בכל פירור חמץ יודע בוודאי שמקלדת המחשב היא מקום מרבץ להמון פירורים, בהם גם של חמץ (זוכרים את העוגייה שאכלתם בזמן שקראתם כתבה?). הנה מוצר יעיל ופשוט – ג'ל לניקוי מקלדות בשמונה (כן, 8) שקלים. להשיג כאן.
2. ניקוי סירים בקלות – סטיק צמר פלדה לניקוי נוח של סירים, גם כן בשמונה שקלים בלבד. להשיג כאן.
3. מכשיר פשוט ויעיל לניקוי צנרת הכיור – מיועד להסרת חשש חמץ או דברים שעלולים לסתום את הכיור בסעודת ערב החג. במחיר פעוט של ארבעה שקלים בלבד. להשיג כאן.
4. יש קורי עכביש בתקרה? אולי "רק" אבק? מגב ייחודי שיסייע לנקות את התקרה בפשטות במחיר 80 שקל. להשיג כאן.
5. ואם יש מאוורר תקרה עמוס באבק – זו המברשת שתעזור לכם לנקות אותו ביעילות בלי להסתבך. 56 שקל. להשיג כאן.
6. עוד מוצר גאוני בהישג יד: תכשיר לניקוי וחיטוי צעצועי הילדים. 60 שקל. להשיג כאן.
 
זכרו שלצד מוצרי הניקוי והגדג'טים השונים, יש את העזרים הטבעיים והטובים: סודה לשתייה, חומץ, לימון ומלח לימון. גם הם ימגרו אבנית, ימיסו שומנים, יבריקו משטחים ויחטאו. טיפים שימושיים ותמיכה בהתמודדות עם קשיים תוכלו למצוא בקבוצת הפייסבוק הנהדרת סדר ניקיון ואירגון לפי שיטת הצפרדעים המקפצות
 
צילום: יח"צ
 
אם אתם מחפשים את דרך הביניים, לא חומרים כימיים אבל גם לא להתעסק עם מרקחות ביתיות, תוכלו לבחור בחומרי ניקוי אקולוגיים, דוגמת המוצרים של חברת אקוגרין. לפי ההבטחה, החומרים יעילים בדיוק כמו אלו המורכבים מנוסחאות כימיות והם יתפרקו מבלי להזיק למשתמש או לסביבה. אין באמת פשרה באיכות הניקיון, מבטיחים בחברה, אלא מדובר בחלופה שכולה על טהרת החומרים מהצומח. אפילו חומרי הבישום והאריזה עשויים מחומרים צמחיים. זה פתרון מעולה במיוחד אם יש מישהו שסובל מאסטמה בבית או רגישות אחרת. באתר החברה תוכלו למצוא את נקודת המכירה הקרובה אליכם. 
 
חברת "כליל" מוכרת אף היא מוצרי ניקוי אקולוגיים, על בסיס רעיון דומה. פרטים נוספים כאן.
צילום: יח"צ
 
 
 
 
ואם כבר עברתם בשלום את הניקיונות, הנה משהו שיעזור לכם גם לשמור עליהם, או לפחות לשמור עליכם: SUNDAY מבית סופר-פארם השיק לכבוד החג מגוון מוצרים לטיפוח וניקיון הבית, בהם גם ספריי OXY, תרסיס להסרת כתמים מהבגד. התרסיס הוא אל-אקונומיקה ולכן מתאים להסרת כתמים מבגדים לבנים או צבעוניים, ואינו פוגע בצבע או במרקם הבגד. ואם דווקא ערימת הכלים שתחכה בסוף החג היא זו שמאיימת עליכם, המותג התחדש גם בכריות יפניות, שעשויות אריג צפוף במיוחד ולכן חזקות ועמידות לאורך זמן. הכריות מתאימות במיוחד לקרצוף סירים וכל סוגי הכלים, ללא שריטות. 
 
  
תגובות (0)
הוסף תגובה