יוגה לשמנים: אפליה או העצמה?

בבסיסה, יוגה היא תרגול ברמות קושי שונות שמקדם קבלה וחיבור בין גוף לנפש ומתאים, כעיקרון, לכל בני האדם. עכשיו מסתבר שיש כאלה שזקוקים לשיעור יוגה מיוחד.

 

עוד באון לייף:

 

"יוגה לשמנים" היא תנועת כושר חדשה שעיקרה שיעורי יוגה שנועדו אך ורק לאנשים בעלי גוף גדול. מדובר בתופעה הולכת וגדלה בארה"ב – מכוני סטודיו יוגה לשמנים צצים בכל מקום מפורטלנד, דרך טקסס ועד לניו יורק סיטי. ולמרות הסטיגמה שמגיעה עם המילה "שמנים" , בעלי סטודיו רבים וחסידי היוגה מאמצים בשמחה את המונח החדש.

 

"יש אנשים שמוצאים את המילה מעצימה", מסביר מייקל הייז, הבעלים של יוגה בודהה בניו יורק, המציעה שישה עד עשרה שיעורי יוגה לשמנים בשבוע. "אנשים שיש להם בעיה עם זה … ובכן, זאת הבעיה שלהם. הם צריכים לבחור אם להגיע לשיעור כזה או לא".

 

שיעור יוגה לשמנים בסטודיו יוגה בודהה בניו יורק. צילום: מתוך הפייסבוק

 

המתנגדים למהלך טוענים שסביר להניח שתרגילי היוגה ב"יוגה לשמנים" זהים לתרגילי היוגה בכל שיעור יוגה אחר. אם כך, מדוע צריך שיעור מיוחד אך ורק לאנשים בעלי עודף משקל? האם השלב הבא הוא פתיחת בתי קפה לאנשים שמנים בלבד, מסלולי ריצה לשמנים בלבד, שיעורי ריקוד לשמנים בלבד ומתחמי קניות לשמנים בלבד? הרי מדובר בסוג של גטו לשמנים.

 

שיעור יוגה לשמנים בסטודיו בפורטלנד, אורגון. צילום: מתוך הפייסבוק

 

לעומת זאת, התומכים במהלך מסבירים שאנשים בעלי עודף משקל סובלים לעתים קרובות מדימוי גוף נמוך במיוחד ומרגישים "לא בנוח" לבצע פעילות גופנית לצד אנשים רזים. בנוסף, הקושי הפיזי בביצוע התרגילים גדול יותר עם עודף משקל. שיעור כזה יאפשר להתאים את דרגת הקושי ולגרום למתאמנים "להרגיש בבית".

תגובות (0)
הוסף תגובה