לא רק בים: איך להתגונן מהשמש בשגרה

לא רק בילוי בחוף הים או בבריכה הם סיבה להתגוננות מפני השמש. "בעצם כל פעולה יום-יומית מחוץ לבית בחודשי הקיץ חושפת אותנו לקרני השמש", אומרת איריס כהן, רוקחת אחראית של הסופר- פארם, "נהיגה, התעמלות בחוץ, משחק עם הילדים בגן שעשועים אחר הצהריים, הליכה ברחוב, עבודה בגינה או עבודת שטח חושפים אותנו לקרני השמש עד השעה 17:00". 
 
עוד באון לייף: 
 
כהן מוסיפה כי כל יציאה לשמש העולה על פרק זמן של רבע שעה מצריכה התגוננות, גם אם נמצאים בצל, כל שכן חול, מים ומשטחים שונים כמו בטון, המחזירים יותר מ-80% מקרני השמש. "יש את קרני UVA החודרות דרך העור לגוף ומשנות את ה-DNA שלנו. זה מכונה גם 'הרוצח השקט' כי לא חשים כלום, אבל השינוי בחומר הגנטי בתאים שלנו מתרחש; ויש גם את קרני ה-UVB המשזפות/שורפות את העור, ותוצאותיהן ניכרות על פני העור – גם אם לא מיד אלא עשרות שנים אחר כך – בדמות קמטים, כתמים, הזדקנות מואצת וכדומה", מסבירה כהן. 
 
 
כהן מזהירה במיוחד בכל הנוגע לילדים קטנים עד גיל בית ספר ולחשיפה בלתי מוגנת לשמש. "ההורים לא מודעים לכך, אבל בכל גן יוצאים הילדים לחצר לפחות שעה ביום", היא אומרת, "גם אם החצר מוצלת, קרני השמש חוזרות מהחול ופוגעות בעור הילדים, ועבורם החשיפה היא קטלנית בהרבה מאשר בעבור מבוגרים. הורים רבים לא מספיק מודעים אבל גם כשיוצאים אחרי צהריים לגינת השעשועים חייבים להתמרח עוד בבית, גם אם זה ב-16:00 אחר הצהריים וגם אם זה מוצל". 
 
איך מתגוננים?
"ההתגוננות היא רק על ידי חוצצים – הפרדה ברורה בין העור לבין קרני השמש", אומרת כהן ומפרטת כמה טיפים להתגוננות יום-יומית בכל הפעולות שלנו:
 
מריחת קרם הגנה – לא רק כשמגיעים לגינה, אלא בבית לפחות חצי שעה לפני היציאה לשמש כדי שהקרם ייספג היטב בעור. לנשים כדאי למרוח קרם הגנה מתחת לאיפור או לבחור במייק-אפ עם מסנן קרינה. 
חידוש ההגנה – חשבתם שמרחתם ושכחתם? חובה לחדש את קרם ההגנה מפעם לפעם, בעיקר אחרי יציאה מהמים, הזעה, ניגוב הפנים וכדומה. "לפעמים אנחנו לא שמים לב ומנגבים עם היד את הפנים ובעצם מורידים כך את שכבת המגן שלנו", מוסיפה כהן. 
כובע – חובה להגן על הפנים עם כובע רחב שוליים, זאת בנוסף לקרם ההגנה.
בגדים – כל אזור בגוף שאינו מכוסה בבגד חשוף לשמש הרסנית, בכלל זה אזורי מפתח כמו פנים, צוואר, ידיים, אזור המחשוף, עורף וקרקפת. כהן ממליצה על לבוש מכסה דק ואוורירי גם בקיץ. "ומי שעוסק דרך קבע בספורט כמו ריצה, הליכה או רכיבה באופניים, או מי שעובד בשטח, חייב ללבוש בגדים מסנני קרינה ייעודיים", היא אומרת. 
משקפי שמש – חובה להגן היטב על העיניים עצמן, בעזרת משקפי שמש, ועל האזור שסביב העיניים עם קרם ייעודי. 
צלונים – מי שנוסע באוטו, בייחוד בשעות ובכיוונים קבועים, חייב להוסיף צלונים המשמשים כחוצץ. הזגוגיות ברכב אינן חוסמות לגמרי את קרני השמש. 
 
מה חדש?
קרם הגנה הוא קרם הגנה הוא קרם הגנה, לא? אז לא לגמרי מדויק. חשוב לבחון את המרכיבים ולוודא מהי רמת ה-spf והתאמתה לעור ולשים לב שיש הגנה הן מפני קרני UVA והן מפני קרני UVB. כמו כן חשוב לבחור קרם הגנה המתאים לסוג העור, בדגש על סובלים מעור רגיש ועל ילדים. חשוב להקפיד על קרם שונה לפנים ולשאר הגוף, לכל אזור מאפיינים שונים וייחודיים שכדאי לקחת בחשבון. 
 
ובכלל, חברות הקוסמטיקה לא נחות ומפתחות מדי שנה, לקראת העונה החמה, מוצרים חדשים ומתקדמים יותר, הנשענים על מחקרים חדשים בתחום. הנה כמה מהמוצרים המומלצים לשימוש:
 
אולטרסול של ד"ר פישר: סדרת FREE של המותג הוותיק והמוכר ד"ר פישר מציעה סדרה להגנה מוגברת מפני השמש, בדגש על הגנה לבעלי עור רגיש. מוצרי הסדרה הם ללא פראבנים, ללא שמנים, ללא בושם וצבע וללא מרכיבים מהחי. בין מוצרי הסדרה קרם ג'ל לפנים SPF30 ב-55 שקל ו-SPF50 ב-50 שקל. 
 
 
לייף Sun Daily: סדרת מוצרי הגנה מפני השמש שמאופיינים במרקם קליל, הנספג במהירות והמיועד למריחה בכל עונות השנה. הפיתוח החדשני של לייף מתגבר על החסם של אנשים להימרח במקדמי הגנה שמרקמם כבד, דביק ולא נעים למריחה יום-יומית. הסדרה כוללת שלושה מוצרים: תחליב גוף להגנה מקרינת השמש SPF50, תחליב גוף להגנה מקרינת השמש SPF 30 ותחליב פנים להגנה מפני השמש, SPF 40 (65-55 שקל למוצר). פיתוח נוסף של לייף סן הינה סדרה הכוללת ספריי התזה, למבוגרים (  SPF 30במחיר 60 שקל) ולילדים (SPF 50 במחיר 65 שקל) שניתנים למריחה גם על גבי עור רטוב ומאפשרים למסנני הקרינה להמשיך להגן על העור בזמן פעילות ספורטיבית, בבריכה או בים. 
 
 
 
Avene: מותג הקוסמטיקה האירופאי דיווח לאחרונה על שינויים בפורמולה בשלושת מוצרי הדגל מהסדרת הכתומה של Avene בהגנה מהשמש. הפורמולה החדשה קלילה יותר ולא מותירה סימני מריחה לבנים עקשניים. בסדרה: תרסיס הגנה לגוף SPF50+ (200 מ"ל ב-200 שקל), אמולסיה לפנים SPF50+ (50 מ"ל, 160 שקל) ותחליב הגנה לילדים SPF50+ (50 מ"ל, 160 שקל). 
 
 
 
Clineral SKINPRO: חברת טבע ו-AHAVA מעבדות ים המלח יצאו בסדרת מוצרים לפנים תחת השם קלינרל SKINPRO. מדובר בסדרת מוצרים דרמו-קוסמטיים לעור רגיש, הנוטה לגירוי ולאלרגיה, ולעור שעבר טיפולים אסתטיים. סדרת המוצרים כוללת שלושה תכשירים, בהם קרם לחות עם מקדם הגנה SPF 50+ שמכיל גם תמצית מי ים המלח ותמציות צמחים נוגדות דלקת (140 שקל ל-50 מ"ל). 
 
 
אסתי לאודר: לאחרונה הושק קרם טיפוח חדש במשפחת DayWear של המותג, עם הגנה של SPF50. הקרם החדש, בעל הגנה רבת עוצמה, מגן על העור מפני קרני שמש UVA ו-UVB ומפני רדיקלים חופשיים ומשמר את מראהו הצעיר של העור למשך זמן רב יותר (230 שקל ל-30 מ"ל). 
 
 
קליניק: City Block Sheer Oil-Free Daily Face Protector SPF 40 הוא קרם הגנה של חברת קליניק המובילה. הקרם מיועד לפנים, הוא נטול שומן ומכיל מסנן קרינה UVA/UVB כמו גם נוגדי חמצון. בנוסף לאלו, הוא גם מסייע בעמידות האיפור (155 שקל ל-40 מ"ל). 
 
 
 
דוקטור עור: מותג הדרמו-קוסמטיקה בפיתוח רופאי עור מציג השנה את Soft & Sun Cover, לחות ומייקאפ עם מקדם SPF30. הקרם בעל מרקם קליל נטול שומן, נספג בקלות, בגוון טבעי המתאים לשימוש לכל סוגי העור. בקרם יש גם מסנן קרינה מינרלי, המעניק הגנה מקרני UVA/UVB (100 שקל ל-100 מ"ל). 
 
 
PAYOT: חברת הקוסמטיקה הצרפתית השיקה סדרת מוצרי שמש אנטי אייג'ינג בשם PAYOT SUN SENSI ANTI AGING. בסדרה כמה מוצרים חדשים, בהם קרם הגנה לפנים SPF50, קרם הגנה לפנים SPF30 ותרסיס הרגעה והגנה אנטי אייג'ינג. המוצרים מתאימים לכל סוגי העור (כולל עור רגיש), לא שמנוניים, מעניקים הגנה מלאה ומכילים נוגדי חמצון וויטמינים הנלחמים בהזדקנות העור. (69 שקל לכל מוצר מהסדרה). 
 
 
Lancaster: למותג לנקסטר יש שני מוצרים ייעודיים – לפנים ולגוף ורק לפנים – להגנה מפני השמש בשם Lancaster Sun Beauty Velvet Touch Cream Radiant Tan. שני הקרמים בעלי הגנה של SPF 30 או SPF 50, עם הטכנולוגיה נגד קרני האינפרא האדומות ונגד קרני UVA ו-UVB (159 שקל ל-125 מ"ל, 109 שקל ל-50 מ"ל). 
 
 
 
NIVEA SUN: ניוואה סאן השיקה את NIVEA SUN PROTECT & BRONZE Face Cream, קרם הגנה לפנים עם מקדם הגנה גבוה spf 50, תמצית של צמח פרו-מלנין התומכת בתהליך השיזוף הטבעי של העור, מסנני קרינה לקרני UVB/UVA ולחות (140 שקל ל-50 מ"ל). בנוסף השיקו בחברה מוצרים חדשים לילדים, הכוללים תרסיס הגנה צבעוני לילדים SPF50+, שצבעו נעלם לאחר המריחה (120 שקל ל-200 מ"ל), וכן סדרת תרסיסים למבוגרים בשם Protect & Moisture Sun Spray (מ-85 שקל לתרסיס של 200 מ"ל).
 
 
סקינגארד: החברה השיקה ספריי שקוף SPF30 באריזה משפחתית חסכונית, עם תוספת של 50%. כעת נמכר התרסיס במיכל של 300 מ"ל, במרקם שקוף, היפו אלרגני, ללא פארבנים, המעניק הגנה מרבית מקרני UVA / UVB (40 שקל). בנוסף מוכרים בחברה ג'ל הגנה שקוף (סדרת אינוויזבל) לפנים SPF 50 המתאים גם לעור רגיש (70 שקל). 
 
 
קלרינס: מותג הטיפוח האירופאי מציג קרמים בעלי מרקם קליל ולא שמנוני, עם לחות מוגברת והגנה מפני הזדקנות מוקדמת של העור. קלרינס משלבת במוצריה מסנני קרינה עם תרכובת הגנה על התאים, המבוססת על תמציות צמחים. בין המוצרים בסדרה קרם הגנה לפנים UVA / UVB 30 Sun Wrinkle Control Cream For Face (119 שקל ל-75 מ"ל) וספריי תחליב לגוף Sun Care Milk-Lotion Spray UVA / UVB 50+ (119 שקל ל-150 מ"ל). 
 
 
 
CHIC: תחת השם Sun Friendly נמכרים ספריי הגנה וקרם הגנה 50spf ו-30spf. הקרמים מיועדים לבעלי עור בהיר מאוד, היפו אלרגניים ונמרחים בקלות (54-69 שקל ל-250 מ"ל). 
 
 
שיסיידו: VERY HIGH SUN PROTECTION LOTION הוא תחליב מזין להגנה של 30spf, המספק הגנה מרבית לפנים ולגוף מפני קרינת UVA ו UVB. הקרם מכיל בין היתר תמצית סקוטלריה להגנה על המערכת החיסונית, נגזרת מטאו-טיונאין להגנה מפני נזקים הנגרמים לתא ול-DNA וטיוטאורין שהוא נוגד חמצון הנלחם ביובש, בהזדקנות ובקמטים. יש גם קרם הגנה לפנים בסדרה, בעל הגנה של 50spf )100 שקל לכל מוצר). 
 
 
 
ביגוד מגן: חוץ מקרם הגנה, משקפי שמש וצלונים לרכב יש מי שחייב להקפיד על לבוש מסנן קרינה. חברת SunWay משווקת בגדים (גם חולצות מכופתרות) עשויים מבדי SunTech מתוחכמים המבטיחים את חסימת קרני השמש תוך שמירת תחושת האווריריות. הבדים חוסמים 98% מקרני השמש, להבדיל מבדי כותנה רגילים שעבירים לקרני ה-UVA. הבגדים מיועדים לחובבי טיולים, לעוסקים בפעילות גופנית ולמי שעובד בשמש. הן גם מנדפות זיעה ויש להן גימורים מוקפדים ברמה גבוהה. להשיג בחנויות SunWay בנמל תל אביב , בהוד השרון (המסגר 7) ובאילת, ובאתר החברה. בנוסף יש לחברה שורה ארוכה של בגדי ים מסנני קרינה אנטי סאן, כובעים אנטי סאן ואביזרים להגנה מהשמש כמו כפפות מיוחדות לנהיגה, שרוולונים, בגדי חוף ואפילו גגונים מסנני קרינה לעגלה. 
באתר תוכלו למצוא מגוון רחב של בגדים לעבודה, לשיט, לספורט, לטיולים, לרכיבה, לגלישה, Dry fit,  ועוד. 
 
 
 
הערה חשובה שהיא גם טיפ: המחירים של תכשירי ההגנה הם מחירי מחירון, אולם בעת העונה הם נמכרים לרוב במבצעים נרחבים ומשמעותיים. 
תגובות (0)
הוסף תגובה