6 אפליקציות שיוזילו את החופשה הבאה שלכם

הקיץ כבר בעיצומו, וכמו בכל שנה אני מתחילה להתכונן לקראת החופש הגדול, לרשום את הילדים לתוכניות ולחפש פתרונות לתקופה בה מסתיימות הקייטנות. לרוב אנחנו מנצלים את השבועות האחרונים של החופש הגדול לחופשה המשפחתית שלנו, כאשר עד היום נפשנו רק בארץ משיקולי תקציב.

 

השנה החלטתי שאני רוצה לנסוע פעם ראשונה עם הילדים לחופשה משפחתית בחו"ל.  

אבל כשהתחלתי לבדוק את העלויות, גיליתי שחופשה של 2-3 שבועות, לחמש נפשות, מגיעה לסכומים של 30,000-50,000 ?, בעיקר אם רוצים לנסוע לערים נחשקות כמו אורלנדו (הבטחתי לילדים דיסנילנד) , ניו יורק או אפילו אירופה.

 

אז מה עושים?

למזלי הרב גיליתי לאחרונה את הכלכלה השיתופית. מודל עסקי חדש, המתפתח מאוד בשנים האחרונות  שעיקרו הוא שימוש בטכנולוגיית המידע (בעיקר האינטרנט) לצורך חלוקה של משאבים קיימים בין אנשים פרטיים בכל העולם.

 

למה הכוונה? נניח שיש לי בית בת"א ואני רוצה לנסוע לחופשה בברצלונה. סביר להניח שמשפחה כלשהי שמתגוררת בברצלונה בדיוק מתכננת חופשה בישראל, ותשמח להחליף איתנו בתים.

 

אז התחלתי לבחון דרכים כיצד להוזיל את החופשה המשפחתית שלנו, ואיתרתי כמה דרכים מאוד יעילות אותן אני שמחה לחלוק איתכם.

 

1. החלפת דירות: פתרון שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים על הוצאות לינה.

כבר כמה שנים שאנחנו עושים חופשות בישראל בשיטה הזו. יש לנו בית מרווח בגליל, ואנחנו תמיד מחליפים אותו עם חברים שגרים במרכז, בירושלים או בדרום הארץ.  היישום מאוד פשוט: קובעים תאריך שמתאים לשני הצדדים, משאירים בית נקי ומקרר מלא, מצעים נקיים והוראות תפעול (הקוד של האזעקה, איך מפעילים את מכונת הכביסה והמדיח וכד').  אני גם אוהבת להשאיר מחברת עם טיפים על אטרקציות מעניינות באזור. עד היום בכל החופשות שלנו בארץ מעולם לא שילמנו על בית מלון. אז למה לא לעשות את זה בחו"ל?

 

Homeexchange.com – באתר זה תוכלו  להחליף דירות עם משפחות ב – 150 מדינות בעולם. באתר קיים מגוון של 165,000 בתים, כך שבטוח תמצאו מישהו שישמח להחליף איתכם דירות.  כשמחליפים דירה עם משפחה מחו"ל אני ממליצה להחליף בהזדמנות גם את הרכב, כך שכל צד משאיר למשפחה המתארחת את הרכב שלו ואז תחסכו גם עלויות השכרת הרכב.

 

אפשרות נוספת להחלפת דירות היא באמצעות קהילות יהודיות בחו"ל.

בקהילות אלו תמיד תמצאו מישהו שמעוניין להגיע לחופשה בישראל.

בחיפוש פשוט בפייסבוק מצאתי כמה קהילות כאלו :

 

כל מה שאתם צריכים לעשות, זה להצטרף לאחת מהקבוצות האלו (אני בטוחה שיש רבות נוספות במקומות שונים בעולם), ולפרסם את התאריכים בהם אתם רוצים לקיים את החופשה בעיר אותה בחרתם. סביר להניח שתמצאו שם בקלות מישהו שישמח להחליף איתכם דירות.

 

2. אפליקציית Airbnb – פתרון נוסף לחסכון בעלויות הלינה, מבלי להחליף את ביתכם.  מדובר באפליקציה באמצעותה אנשים פרטיים מכל העולם משכירים את דירותיהם בעד תשלום. באפליקציה ובאתר ניתן למצוא "מציאות" ודירות במיקומים נחשקים בעלויות נמוכות משמעותית מבתי מלון ובמגוון אתרים נחשקים ומיוחדים.

 

3.מורי דרך מקומיים – אם אתם רוצים לקחת מדריך לטיול, שיבנה לכם מסלול מעניין מבלי שייקח אתכם ל"מלכודות תיירים", אתם מוזמנים להזמין מדריך פרטי באתר Vayable. מדובר באתר שמאפשר לאנשים פרטיים להציע את שירותי ההדרכה שלהם. חלק של המדריכים באתר הם פנסיונרים וסטודנטים, שמספקים את ההדרכה תמורת תשלום מאוד סמלי.  הסתייעות במדריכים המקומיים יבטיח לכם טיול ייחודי באמת, שלא תמצאו באף מדריך טיולים מודפס והכרות קרובה עם התרבות והאוכלוסייה המקומית.

 

אני אגב מעדיפה לבנות את מסלולי הטיול בעצמי, ולא להעזר במדריך. לפני כל נסיעה שלי לחו"ל אני מקפידה לעבור באתר למטייל, שם ניתן למצוא עשרות טיפים למטיילים, ממקומות לינה טובים, מסעדות  מומלצות, טיפים לטיולי עם ילדים, מסעדות עם אוכל כשר ועוד ועוד… לפני מספר שנים, כשהיה לנו רק ילד אחד, נסענו לטיול במקסיקו. זו הייתה פעם ראשונה שנסענו עם ילד, והטיפים שקיבלתי באתר למטייל על טיול עם ילדים היו יקרים מפז. דוגמא מצוינת ל"כלכלה שיתופית" – אנשים המשתפים בחוויות ובהמלצות שלהם מהטיול כדי לסייע לזרים מוחלטים לתכנן את הטיול המושלם.

 

4. לחסוך בהוצאות הניידות עם Uber – אובר הינה אפליקציה להזמנת הסעות, הקיימת במאות ערים ברחבי העולם. הנסיעה באובר זולה יותר מנסיעה במוניות ומהשכרת רכב, אך מעט יקרה יותר מתחבורה ציבורית. האפליקציה עובדת על עקרון מאוד דומה לגט טקסי הישראלית, באופן שהיא מאתרת את הנהג הקרוב ביותר שזמין להסיע אתכם. ההבדל המרכזי בן אובר ולבין אפליקציות מוניות, הוא שבאובר הנהגים הם אנשים פרטיים. לעיתים אלו אנשים שנוסעים כל בוקר ממקום למקום, ומוכנים "לקחת על הדרך" טרמפיסטים בתשלום סמלי על מנת לחסוך בהוצאות הנסיעה.  על מנת להשתמש באפליקציית אובר נדרשת הורדה שלה לסלולרי.

 

ודאי עולה לכם השאלה האם זה בטוח, לעלות לרכב עם נהג מקומי. אובר מתחייבת לבצע בדיקות רקע לכל נהג שפונה להצטרף לאפליקצייה, כולל בדיקת רקע פלילי, עבר תעבורתי, בדיקות ראייה ועוד. הבדיקות שעוברים נהגי אובר דומים לבדיקות שעוברים נהגי מוניות לצורך קבלת הרישיון להחזקת מונית.

 

5. השכרת ציוד ספורט אתגרי – אם אתם משפחה שחובבת ספורט אתגרי Spinlister הוא אתר המאפשר השכרת ציוד ספורט אתגרי מאנשים פרטיים. זה מתאים למי שרוצה לשלב בחופשה שלו טיולי אופניים, מצנחי רחיפה, גלישת גלים, סקי (מים או שלג) ועוד. למעשה אתם משכירים את הציוד ממקומיים שיש ציוד בבעלותם, וזה זול משמעותית מהשכרת ציוד בחנויות מתמחות, ונוח הרבה יותר מלהיסחב עם הציוד מהארץ.

 

6. לאכול עם המקומיים. אוכל הנו ללא ספק אחת התענוגות המרכזיים בכל טיול בחו"ל. במקרה הזה אני ממליצה להתנסות עם אפליקציית Eat with, שפותחה במקור כדי לאפשר לתיירים לחוות את התרבות המקומית באמצעות אירוח בבתי מקומיים וטעימה מהמזון המקומי האותנטי. האפליקציה כוללת עשרות אלפי חובבי בישול בכל העולם, שפותחים את ביתם לארוחות לאנשים זרים (בעד תשלום).  אפשר לבחור את סגנון הארוחה הרצוי, כולל טבעוני, דיאטטי, ארוחות גורמה, אוכל מקומי, אוריינטלי וכד'.

 

ניתן לקרוא המלצות של סועדים אחרים שהתארחו אצל המשפחה, לקבוע מתי מגיעים ולשלם דרך האפליקציה מראש על הארוחה. עלות הארוחה משתנה ממארח למארח ומשתנה בהתאם לסגנון (לעיתים מארח אחד מציע כמה ארוחות שונות בעלויות שונות). מחיר הארוחות לרוב  קבוע מראש – בשונה ממסעדה. 

 

אמנם מדובר בארוחה בתשלום, אבל יש יתרון גדול בכך שהמחיר קבוע מראש, בשונה ממסעדה, ולא מתפתים להוצאות מיותרות.

 

בנוסף, מדובר בחוויה מעניינת בפני עצמה לסעוד סביב שולחן עם אנשים זרים מכל העולם, באווירה אינטימית – בשונה מארוחה במסעדה.

 

אגב, לא חייבים לטוס לחו"ל כדי להזמין ארוחה דרך Eat With, יש לא מעט משפחות ישראליות שמארחות בביתן. למעשה הפיילוט לאפליקציה התחיל בישראל ובברצלונה. אתם תמיד יכולים להתנסות בחוויה של ארוחה עם אנשים זרים (חלקם תיירים) גם בארץ.

 

האפליקציות הללו הן חלק ממגמה עולמית של כלכלה שיתופית, כאשר המשותף לכולן הוא שיתוף  בנכסים קיימים של אנשים פרטיים לצורך חסכון בעלויות לצרכן, תוך השלמת הכנסה למשכיר הנכס.

 

העידן הטכנולוגי מאפשר לכל אדם בכל מקום בעולם לשתף בנכסים שלו, בין אם זה ידע, רכוש פיזי או חוויות. מזמינה אתכם להצטרף למהפכת הכלכלה השיתופית, לשתף בנכסים שלכם וליהנות משיתופים של אנשים בכל העולם.

תגובות (0)
הוסף תגובה