על חצ'קונים, אמצעי מניעה והשמנה: המומחות עונות

1.   חצ'קונים – הדרך היעילה למנוע, להתמודד ולהסתיר

 

מתי יודעים שזה השלב בו צריך לטפל בחצ'קונים?

איריס כהן, רוקחת ברשת סופר-פארם: צריך לטפל בהן מהרגע בו הם מופיעים ומציקים, כשאת מסתכלת במראה וזה כל כך מפריע לך שאת מעדיפה לא ללכת לבית הספר. ההורמונים יוצאים בגיל ההתבגרות  דווקא בגלל ההורמון הגברי, הסטסטוסטרון, שגורם להפרשת יתר של בלוטות השומן בעור. הבלוטות מתמלאות שומן, נסתמות ויחד עם החיידקים על העור נוצרים פצעונים.

 

אגב, נטילת גלולות למניעת הריון עשויה לעזור כי יש בהן הורמונים נשיים הסותרים את הפעילות של ההורמון הגברים. אבל זה לא אומר שכולן צריכות עכשיו לרוץ לקחת גלולות. חשוב מאוד- כשאתן הולכות לישון, לשטוף היטב את הפנים עם תכשירים מתאימים שיסירו את כל המיקאפ והלכלוך שהצטבר במשך היום.

 

 

יש תזונה שיכולה לסייע במלחמה בחצ'קונים?

אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם: נכון שתמיד אמרו לנו לא לאכול שוקולד וחשבנו שזה בגלל השומן? אז זה לא בגללו, זה בגלל הסוכר. היום מדברים יותר על הקשר בין סוכר ואקנה, על הפחתת אכילה של מזון מתועש שגורם לחצ'קוניםץ סוכר הוא הבעיה שלכן – לא השומן.

 

אז מה כדאי לאכול? ויטמין A  הנמצא בעיקר בירקות כתומים כמו דלעת, גזר או דלעת ערמונים, וגם קיים בירקות ירוקים כהים – כמו מנגולד, תרד ועלי בייבי.

 

חשוב מאוד: שתו מים. זה נהדר. לי יש אפליקציה מעולה שמזכירה לי לשתות פעם בשעתיים. היא עושה מעין צליל מצחיק של gulu guluוככה גם קוראים לאפליקציה. יש גם אפליקציה ששמה water4youשיכולה לעזור לכן.

 

 

אפשר להסתיר פצעונים על ידי איפור?

יעל יעקובי, מאפרת מקצועית, סופר-פארם יאנג: בעקרון אם אנחנו מדברים על הסתרה נקודתית, היא עשויה להיות בעייתית. כי כשאתן שמות מייקאפ על חלק מהפנים והוא לא בול בול בצבע העור, יראו את ההסתרה. הכי טוב – פשוט לא להסתיר.

אני לרוב ממליצה בחום לנערות להשתמש בקרם BB. זה בעצם מייקאפ דליל עם קרם לחות ומסנן הגנה,פיגמנט ופריימר, שלא מכסה בצורה מקסימלית, אבל כן נותן כיסוי אחיד.

 

 

2. סימנים מחשידים: האם לחברה שלי יש הפרעת אכילה?

אסנת בוברוב: אספר לכם סיפור – השבוע מגיעה אליי חברה ואומרת לי "אני לא סובלת לאכול". היא מספרת שהיא הפסיקה לאכול אחרי השעה חמש. ואז את רואה את המדרון החלקלק של הימנעות ממזונות ומאכלים – פעם היא לא אוכלת גלוטן יותר, ופעם רק דיאטה אורז.

 

את גם רואה שהיא לובשת  בגדים כהים וגדולים, שאמורים לטשטש את העובדה שהיא שמנה. והיא לא באמת שמנה. זה מה שעצוב, שבשביל בחורה שמפתחת הפרעה אכילה – היא לאולם שמנה בעיניה. עוד קילו אחד לא ירגיע אותה.

 

הייתן רגילות לעשות הרבה דברים ביחד, אבל היא פתאום מתבצרת ולא יוצאת מהבית, נמנעת מלהגיע לקולנוע למשל, כי פופקורן זה משמין, ויש לה המון מצבי רוח, מוזגמים.

לחברה כזו אני אומרת "את חברה טובה שלי, אבל אני לא יודעת לעזור לך. אני יודעת שיש מי שיוכל לעזור לך". באומץ את צריכה לפנות להורים שלה או ליועצת ולהגיד שאת חוששת שהיא מפתחת הפרעת אכילה. ככל שתקדימי להעיר את ההורים והיועצת – כך הסיכוי לצאת מכך יותר גבוה.

 

3. פוסטינור הוא לא גלולה למניעת הריון

איריס כהן: אני רואה יותר ויותר נערות שלוקחות את כדור הפוסטינור, גלולת היום שאחרי, כאמצעי מניעה. הפוסטינור הוא לא אמצעי מניעה, הוא כדור אחד במינון הורמונלי מאוד גבוה ומטרתו למנוע תקלה גדולה. אנחנו לא אמורות להכניס כזו כמות של הורמונים לגוף בצורה קבועה.

 

אם לוקחים את הכדור בתדירות גבוהה, ולא כמו שמתוכנן – אחת ל – הוא עלול לגרום לשיבושים הורמונליים במחזור שלכן. הוא כמובן גם לא מגן עליכן מפני מחלות מין, והוא יקר מאוד. לעומת גלולות שעולות 40-50 שקלים בחודש, כדור כזה עולה 100 שקלים, ואם תקחו אותו כמה פעמים בחודש – תעשו את החשבון.

הגנה מושלמת היא גלולות וקונדומים – לפעמים אנחנו מביישות ללכת לאמא לבקש גלולות. אבל אם אתן בוגרות מספיק לקיים יחסי מין, דאגו להגנה הנכונה.

 

 

 

4. למה שינה קשורה להשמנה?

אסנת בוברוב: בשנים האחרונות אנחנו רואים שנערות ישנות פחות ופחות שעות בממוצע, ויש לכך השלכות לא טובות.

1. זה משפיע על ההשמנה: בזמן השינה יש לנו משחק בין שני שחקנים חשובים – אחד הורמון הגרלין, הורמון רעב, והשני לפטין, הורמון שמדכא רעב. אם נישן מעט מדי, הגרלין יחגוג, ואנחנו נחפש אוכל ולא נדע למה. למה? כי לא ישנתן מספיק. נערות בגילכן צריכות לישון בין 8-9 שעות לפחות.

2. עוד נזק: בלילה מופרש הורמון הגדילה שעוזר לנו לצמוח ולגדול. כדי שתתפתחו בורה נכונה ושהוא יופרש בצורה ראויה, אתן צריכות לישון בכמות מספקת לגיל שלכן.

3. ודבר אחרון – שימו לב לאיכות השינה: השינה האיכותית היא ללא מסכים. שינה איכותית היא ללא אור. שינה איכותית היא בחושך!

 

מומחות סופר-פארם יאנג בכנס:

תגובות (0)
הוסף תגובה