פרויקט צילום: ככה נראה הסבל של הנשים הסיניות

במשך שנים תיעדה ג'ו פרל נשים סיניות שכפות רגליהן התעוותו בשל קשירות, תופעה המכונה גם "רגלי לוטוס". קשירת הרגליים היה מנהג רווח בסין, שנעשה על מנת להפוך אותן לקטנות וצרות יותר – מה שהיה נחשב ליפה ומושך באותן ימים. הקשירות נאסרו באופן רשמי כבר ב-1911, אבל בפועל באזורים שונים בסין המשיכו לקשור את כפות רגליהן של ילדות עד לאמצע שנות הארבעים, בטענה שרק ככה הן יוכלו למצוא בעל ולהתחתן.

 

מכיוון שרוב הנשים שרגליהן התעוותו כבר לא בין החיים, לפרל היה חשוב להביא את סיפורן ולצלם אותן, כעדות למה נשים נאלצות לעבור (לפעמים מתוך "בחירה" ולפעמים מתוך הכרח), כדי להתאים למודל יופי וכדי להיות בטוחות שהן "ישיגו בעל". לדבריה של פרל, פעם אלו היו כפות רגליים, ואילו היום אפשר לקרוא לזה בוטוקס, הגדלות חזה ואפילו הוצאת צלעות על מנת להקטין את המותניים.

הנה כמה מהנשים המככבות בפרויקט של פרל:

 

סו קסיי רונג, צולם ב-2008, כשהיתה בת 75

היתה ידועה כאישה היפה בכפר בזכות כפות הרגליים הקטנות והמעוצבות שלה. ב-2014 פרל ביקרה אותה שוב, וגילתה שהיא כבר לא מסוגלת ללכת מרחקים ארוכים, משום שהיא קצת השמינה וכפות הרגליים הקטנות שלה לא מסוגלת לסחוב את המשקל. רונג סיפרה לפרל שמי שלא היתה קושרת את כף הרגל, לא היתה יכולה להתחתן, ובכל פעם שהיא ניסתה להתיר את הקשרים, סבתה היתה חותכת חתיכת עור מכף רגלה על מנת להעניש אותה.

 

 

פו האי יינג, צולם ב-2011, כשהיתה בת 76

רגליה של יינג נקשרו כשהיתה בת 7, ובהתאם למנהג אז, הן הותרו שוב רק כשהיתה בת 12. מכיוון שההתרה היא הליך כואב בפני עצמו, משום שהוא מאלץ את האישה ללכת ולעמוד על אצבעות שבורות, יינג השאירה את רגליה קשורות עד עצם היום הזה.

 

 

זוהו הו הונג, צולמה ב-2010, כשהיתה בת 83

שלוש שנים לפני שהתמונה הזו צולמה, לקתה הונג בשבץ ומאז איבדה את היכולת לדבר.  מי שמתקשר עבורה הוא בעלה, אך העובדה ששניהם לא יודעים קרוא וכתוב מקשה על כך. רגליה של הונג נקשרו כשהיתה בגיל מופלג יחסית – 15.

 

 

סי ין זהין, צולמה ב-2011, כשהיתה בת 90

פרל מספרת כי מצב כפות רגליה של זהין הוא הגרוע ביותר שהיא ראתה, והן פשוט קיבלו את צורת הנעליים. רגליה מעולם לא הותרו והיא הצליחה להסתיר אותן מרבית חייה.

 

 

הו גואן יו, צולמה ב-2010, כשהיתה בת 89

כשיו היתה בת שש, לימדה אותה אחותה איך לקשור את רגליה, והן נשארו קשורות עד 2010. כשפרל שאלה אותה מדוע החליטה להפסיק לקשור אותן דווקא עכשיו, ענתה יו שהיא זקוקה לעזרה בקשירה וכיום אין אף אחד שיודע לעשות את זה נכון.

 

 

יאנג ג'ינג, צולמה ב-2010 כשהיתה בת 87

רגליה של ג'ינג נקשרו כשהיתה בת שש על ידי סבתה.

 

 

 

זאנג יו ינג, צולמה ב-2014 כשהיתה בת 103

ינג אמרה לפרל שהיא בת 99 בלבד, אבל אחת מהבנות שלה סיפרה לה את גילה האמיתי והסבירה שינג מרגישה שכל גיל אחר מקרב אותה למוות.

 

 

מה זוהן, צולמה ב-2014, כשהיתה בת 96

רגליה של זוהן נקשרו כשהיתה בת 7, היא צרחה כל כך חזק שסבה ניסה למנוע את הקשירה, אך ללא הצלחה. היא הפסיקה לקשור אותן כשהיתה בת 30, משום שאז נשים נקנסו אם המשיכו לקשור אחרי הגיל הזה.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה