מוצר השנה 2015: 5 המנהלות שמאחוריו

מיטל שירן הראל, ראש אגף שיווק בבנק לאומי

"דבר אחד חשוב למדתי בקריירה. סמני לעצמך לאן את רוצה להגיע כשאת נכנסת למקום עבודה או ארגון מסוים. זה יכול להיות לפי תפקיד או אתגר אישי, לא משנה. אני תמיד יודעת מתי הזמן להתקדם או לעבור הלאה, כשאני ממצה את עצמי. כשנגמר לי הסוס", מספרת שירן הראל. דרך נוספת לדעת שזה הזמן להתקדם, אומרת הראל, היא חזרה מחופשה. "ביום שאני חוזרת מחופשה או מפרק זמן  של הפסקה, וחוזרת עם תחושה של 'לא בא לי לחזור'. זה סימן שמשהו צריך להשתנות".

 

לתחום השיווק התגלגלה הראל בכלל לא בטעות. "התחום היצירתי הזה עניין אותי מגיל צעיר. הבית שלי היה בית ריאלי וכלכלי, בו  שיווק נתפס דווקא כלא רלוונטי, לא ממש כתחום אנליטי. כל הסיפור של פרסום, שיווק וקמפיינים נתפס אצלנו בבית כלופט גשעפט". עם סיום לימודיה השתלבה הראל במשרד פרסום והיתה אחראית, בין השאר, על תקציבי יטבתה, הארץ, דומינוס פיצה ועוד. משם עברה לניהול מחלקת השיווק של בזק בילנאומי ומשם לאגף השיווק של בנק לאומי, אותו היא מנהלת כשנתיים.

 

האדם המפתיע בחדר

להראל אין "מטבחון" או "צוות חשיבה". העבודה, לדבריה, מתנהלת בארגון בעבודת צוות תמידית והקשבה לפורומים הרלוונטיים. "כל הממשקים הרלוונטיים להחלטה צריכים להישמע", היא אומרת. לפעמים, היא מספרת, האדם שהכי לא היית מצפה ממנו, הוא זה שמביא את הפתרון והפיצוח, וזה קורה לא מעט פעמים. לפעמים רעיונות גדולים מתחילים באמירה סתמית בחדר, והחכמה היא לאסוף את הטיפים מכולם.

 

אמון, אומרת הראל, הוא ממד משמעותי ביחסי מנהל-עובד. "העובדים שלך חייבים לרכוש לך אמון, וזה נובע בעיקר מעשייה משותפת, שיתוף ושקיפות. כולם צריכים להאמין בדרך, והמנהל צריך לתת גיבוי וביקורת והכוונה בגובה העיניים.  אני גם לא "מענישה" על טעויות. אם עשינו את התהליך ביחד, אז גם טעינו ביחד. טעות צריך לתחקר, להבין מה המיקוד, מה היתה ההחלטה ולתת גיבוי. כשאנשים מנוהלים מפחד, הם מפסיקים להיות יצירתיים.

 

מנוע הצמיחה המשמעותי של הראל, לדבריה, הוא תחרות. "אני לא עוצמת עין בלילה כשיש תחרות, ואני מתה על זה", אומרת הראל. "בתחרות אי אפשר לנוח על זרי הדפנה. יש כבוד למתחרים אבל צריך כל הזמן להמציא את עצמך מחדש. אני, אגב, לעולם לא אוכל לעבוד אצל מתחרה לשעבר. עד כדי כך החיבור שלי למקום העבודה הוא כל כך גדול. איך אני אומרת? הלוגו על הכרטיס צריך לרגש אותך", היא מוסיפה.

 

בנק שמנוהל על ידי נשים

הראל כופרת בתפיסה על פיה נשים לא מתקדמות ולא מצליחות לפרוץ תקרת זכוכית משום היותן נשים. "אני מאמינה שאם את מגיעה עם אמביציה, הכל יכול לקרות. החשיבה ש'אם את אישה את אולי תצליחי פחות או שיתנו לך פחות הזדמנויות' – לא מאמינה בה. אני מאמינה בעשיה, בבולטות, בכישרון, בדליברי, והכל זה סטייט אוף מיינד. הכל הזדמנויות", היא אומרת. הדוגמה, לדבריה, היא בנק לאומי. "אנחנו בבנק עם נוכחות נשים גבוהה ומשמעותית, ויש פה הרבה מודלים לחיקוי, ממנכ"לית ועד מנהלת חטיבת ניהול סיכונים. כולן נשים שפרצו דרך ולא ראו בנשיות בעיה או אתגר, והן הגיעו רחוק. זו אמירה מאוד חזקה לארגון שהוא בנקאי. מדובר בנשים כריזמטיות שדוחפות את הספינה קדימה ומעוררות השראה".

 

עוד מוסיפה הראל, כי הפרדה בין עבודה ובית הוא משהו שצריך לייצר בצורה מלאכותית, אחרת הוא לא קורה. "היות שהילדים שלי רואים אותי מעט מאוד, כארבעים דקות ביום, אני מקפידה מאוד לשמור על הזמן הזה. אני מגיעה הביתה, תולה את התיק של העבודה ולא מתעסקת בעבודה בשעה הזו. עם כל הכבוד לנו, אנחנו לא מנתחים בטיפול נמרץ נשימתי שצריכים להיות און-קול כל הזמן. התפקיד שלי הוא מספיק תובעני כדי שאבין שצריך לעשות באלאנס לחיים האישיים", היא אומרת.

 

 

מוצר השנה לאומי דיגיטל טאץ' – משיכת מזומן ללא כרטיס 

השנה זכה בנק לאומי בפרס מוצר השנה על פיתוח האמצעי למשיכת מזומנים מהכספומט באמצעות הסלולרי.  בעזרת הפיתוח החדש, הלקוח יכול למשוך כסף מהכספומט בכל עת ובכל מקום, בלי שהארנק איתו, רק המכשיר הסלולרי.

 

איך חשבתם על הרעיון? על איזה צורך הוא בא לענות?

"כל הפיתוחים וכל החשיבה שלנו מתחילה בצורך של הצרכן. במה הלקוחות משתמשים, איפה זה תופס אותם, השאלה של 'אם היה לבנק את'. פעם לא היתה לנו את הטכנולוגיה לאפשר ללקוחות שלנו את מה שהם רוצים – היום יש. אנחנו בעצם חברת טכנולוגיה עם רשיון לעסוק בבנקאות", היא מחייכת.

 

הראל מסמנת שינוי בין דורי המתרחש בתחום הבנקאות. "יש את שוש מהעו"ש ואת הלקוחות שרגילים להתקשר ולדבר איתה גם פנים אל פנים. הטכנולוגיה לא מחליפה את המגע האישי, עדיין, וגם לא תחליף כנראה. הדור הזה עובר לאט לאט לשימוש בדסק טופ כאמצעי תקשורת עם הבנק. מצד שני, הצעירים מובילים במובייל והם מובילי המגמה של "Life Hacking".

 

טלי סקלר, ראש אגף שיווק בשירותי בריאות כללית

"תעשו מה שאתן אוהבות, כי אם אתן אוהבות את עיסוקכן תהיו בהכרח טובות בו. אני מאוד אוהבת את השונות והמורכבות הגדולה בין הלקוחות", מייעצת טלי סקלר לנשים בתחילת דרכן. "כל אחד הוא עולם ומלואו, ואותי זה מאתגר ונותן לי את הדרייב. אני משלבת מצד אחד את הרצון ואת היכולת לעוף, אבל אני גם מאוד מפעילה ומקדמת את האנשים תחתיי. אני אומרת גם לבתי לא לפחד לערוך שינויים ולקבל החלטות. אני לא חושבת שיש משנה סדורה להצלחה, אלא מסע ארוך עם הכוונה של כוכב הצפון שלכן".

סקלר בהחלט הצליחה להיצמד לכוכב הצפון שלה. היא ידעה מילדות שתעסוק בעבודה משפיעה ויצירתית. לאחר חמש שנים וחצי שתפקידה הנוכחי היא מרגישה שהגשימה זאת. לכללית היא הגיעה לאחר ששימשה סמנכ"לית שיווק בג'ונסון במשך שבע שנים, אבל את דרכה המקצועית החלה סקלר בכלל במשרדי פרסום. "הרגשתי שהיכולת להשפיע מול הלקוח היא מוגבלת. רציתי להיות במקום שיכול לייצר את ההשפעה הכי גדולה".

 

השינוי המהותי הראשון בקריירה שלה היה במעבר לחוגלה, שם עבדה סקלר עשר שנים ועברה בין כמה תפקידי רוחב. "התחלתי כמנהלת מנהלת מותג פסגה", היא מספרת. "אבי ברנר היה המנטור המקצועי שלי, שפתח לי את הדלת. לאחר מכן, שימשתי מנהלת שיווק של כמה קטגוריות, ואז הגעתי לתקרת זכוכית. הבנתי שאני אוהבת לעסוק בפיתוח מוצרים, בהבנת צרכן ובמה שמניע אותו לצרוך, אבל לא היה לי לאן להתקדם בחברה. בזמן שבו עבדתי בחוגלה היא נהפכה לחברה בינלאומית. אני ממליצה לכל אחד לעשות מעבר מעין זה: מדובר באסטרטגיה ניהולית אחרת, ושינוי של צורת מחשבה. מי ששורד את השינוי – מרוויח בגדול".

 

סקלר מסבירה כי בחברה בינלאומית ישנה מתודולוגיית עבודה מובנית וקשוחה ועסקית. "בניהול הישראלי אנחנו עובדים רבות עם אינטואיציה. למנהל השיווק יש מקום לקבל החלטות ולעוף. אנחנו הרבה יותר אמיצים. אצל האמריקאים יש תקציב, יעדים, יש תקורה מאוד מוגדרת ואתה צריך לעבוד במסגרת. בתוך המסגרת תעוף כמה שאתה רוצה. בחברות בינלאומיות אנחנו כפופים לאסטרטגיה הבינלאומית, שלה עורכים לוקליזציה – התאמה לשוק המקומי".

 

את הגישה הבינלאומית הביאה עמה סקלר לכללית. "זה לוקח יותר זמן להזיז תהליכים, אבל כשזה זז – זה מצוין. החשיבה השיווקית של הארגון היא אסטרטגית: מסע המטופל מקצה לקצה, לתת לו את המידע שמתאים לצורכיו הספציפיים. כאנשי שיווק, המטרה שלנו היא להבין את צורכי הלקוח ומה הוא צריך ורוצה באותה נקודה".

 

נשים לשיווק

רוב מנהלי השיווק המחוזיים בכללית הן נשים, וסקלר סבורה כי לנשים יש יתרון בתחום השיווק. "היכולת שלנו להכיל מורכבות. העשייה השיווקית נוגעת בכל כך הרבה פרמטרים שצריכים לראות בו זמנית – וזו יכולת נשית. לנשים מנהלות יש יותר רגישות לעובדים כפרטים. הן יכולות להכיל מצוקות אישיות בדרך. כנשים, האינטליגנציה הרגשית שלנו הופכת מנהל למנהל טוב".

 

סקלר מעידה על עצמה כי מתחילת דרכה נחשבה למנהלת של אנשים. "אני אוהבת את כל העובדים ושמה אותם לפני הכל. המנטרה שלי היא שעובד שטוב לו הוא עובד טוב. זו היתה תפישתי מתחילת הדרך. עם זאת, היכולת לחשוב אסטרטגית הולכת ומשתכללת עם השנים. אני חושבת שאני עובדת במקצוע הכי מרתק שיש: שילוב של יכולת להשפיע על שביעות רצון של לקוחות והתנהגות צרכנים במוצר שהוא הכי חשוב ומשמעותי שיכול להיות".

 

 

מוצר השנה: שירות "מרשם מידע"

השירות החדש שזיכה את שירותי בריאות כללית בפרס שולח אימייל למטופל ובו מידע רפואי עדכני ביחס לביקור הרופא, ממנו הרגע יצא. סקלר מציינת כי השירות מייצג את התפישה של הגעה ללקוח בזמן שהוא צריך, עם מה שהוא צריך, מתוך רצון לתת את השירות שהוא רוצה. " מאחורי המוצר יש חשיבה שיווקית שמתחילה מהבנת תחושת חוסר האונים של המבוטח, שחש צורך לדעת ולהבין יותר. חשבנו איך אפשר להנגיש את הצורך הזה. בעזרת מרשם המידע, הוא יקשיב לרופא המשפחה ולהנחיות, יבין את התרופות, ולא ירוץ לגוגל לכיוונים שונים. זו הפחתת החרדה מהבלתי נודע".  

 

מיכל גולדמן, סמנכ"ל שיווק, יוניליוור ישראל

מיכל גולדמן, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל, ידעה עוד מגיל צעיר שהיא תעסוק בשיווק. "גדלתי בבית של פרופ' למנהל עסקים (אריה גולדמן, מ.א) ובתור ילדה כבר נמשכתי לתחום הקמעונות, התעניינתי במוצרי צריכה, בפרסום ומיתוג. זה לא אומר שלא הייתי צריכה לסלול את דרכי בעצמי, להיפך", היא מספרת.

 

גולדמן, בעלת תואר MBA במנהל עסקים והתמחות בשיווק, גויסה על ידי יהודי ליפמן, דאז סמנכ"ל שיווק "בסט פוד" והוא היה לה למנטור בהמשך דרכה בחברה. אחרי שרשרת תפקידי שיווק במוזיאון ישראל, במשרד פרסום ובבנק לאומי.

 

אין דבר יותר טוב מתחרות

מגיל 27, כבר 20 שנה, מטפסת גולדמן במגוון התפקידים בחברה,  ביניהם מנהלת הקטגוריה של דגני תלמה, מנהלת השיווק של התחום הקולינרי (קנור, מיונז ועוד), ואז קנתה חברת יוניליוור העולמית את חברת בסט פודס. "פתאום נכנס לחיינו מושג חדש –  –home personal care– והאתגר שעמד בפנינו היה הכנסת axe לישראל. בעצם, אפשר להגיד, שהתנדבתי להיות האחראית על כל האינטגרציה של החדרת התחום הזה אצלנו. זה היה הגיים צ'יינג'ר מבחינתי. הצלחתי לעשות שינוי, להביא להובלה של השוק, להגדיל את היחידה העסקית הזו עם דאב ובדין מרוכז. אין ספק שההחלטה ללכת על האתגר הזה היתה ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי" היא אומרת.

 

הדרך לא היתה משוללת כשלונות, מודה גולדמן. אחד מהם, היא מספרת, היה השקת המרקים הנוזליים של קנור. "ברור שהיתה פה הזדמנות גדולה ושוק של צרכנים מעוניינים והיו גם מוכנים לשלם. אבל בסוף נכשלנו – מכל מיני סיבות, חלקן בגלל שרשרות האספקה, בגלל אילוצים של זמן. מהמקרה הזה הבנתי שאסור לעשות דברים תחת לחץ, צריך לפעמים לקחת עוד טיפה זמן, להיות יותר סגורים על מה שרוצים לעשות ולהיות מוכנים להפתעות". גולדמן לא מפחדת מטעויות, לדבריה. "טעויות רק עושות טוב. כשלונות מכריחים אותך לאמן שרירים אחרים, לאתגר את עצמך, להסתכל טוב טוב על מה שעשית, להפוך אבן על אבן כדי למצוא פתרון יותר טוב".

 

תחרות מבחינת גולדמן, היא הכרח בעולם השיווק. "אסור להישאר בקומפורט זון. אני אוהבת מאוד לנצח, אבל בלי ליצור נזק ובלי לשחק מלוכלך. אני חייבת להיות שלמה עם הדרך ועם מה שעשיתי – ואני לא אדרוס אף אחד בדרך לניצחון. להיות כמה שיותר הגונה, ישרה, מפוקסת – לרוב זה עובד. ולפעמים לא, וזה בסדר". אנשים לא ישרים, היא אומרת, לא יעבדו בצוות שלה. "חשוב לי שהאנשים בצוות שלי יהיו חכמים, יצירתיים, כנים ואמיתיים, עם חום אנושי ושיודעים לקחת דברים בהומור".

 

היום, אומרת גולדמן, תפקיד הסמנכ"לית הוא מהנה ומגוון מאין כמוהו "כל יום אני נהנית יותר ויותר מהתפקיד. יש פה מגוון עצום של אפשרויות, של למידה, של התרחבות". גולדמן מספרת על השינוי בתפיסת הניהול שלה שקרה עם הפיכתה לאמא (היום בנה הוא בן 5). "באיזשהו מקום הפכתי יותר אמהית לצוות שלי, כי לנהל אנשים זה כמו להיות אמא.  אני משקיעה היום הרבה יותר אנרגיה מפעם בפן האישי של העובדים שלי"

 

יוניליוור, מספרת גולדמן, הוא ארגון שחמישים אחוז מהשדרה הניהולית שלו היא נשים. "זה ארגון שמאוד מאפשר את הבאלאנס בין בית ועבודה. וגם אני, בעקבות השינויים בחיי, מבינה הרבה יותר את הנושא של ניהול חיים-קריירה וברור לי היום שקבלת ההחלטות כשאת הורה –  מורכבת ומגוונת הרבה יותר". ממנהלת צנטרליסטית הפכה גולדמן, לדבריה, למנהלת משחררת יותר. "גם היום אני עדיין לומדת", היא מודה.

 

טיפ אחד מנדבת גולדמן: "תסתכלו על הקצוות ולא על הממוצע. תסתכלו על המיוחדים ועל השונים. ממוצע הוא חשוב, אבל למשל, במבחני טעימה, אני מסתכלת על הציונים הקיצוניים, מסתכלת על אלה שממש אהבו ואלה שממש שנאו".

 

צילום: אנצ'ו גוש

 

מוצר השנה: סדרת מוצרי עיצוב השיער המקצועיים Toni & Guy

כדי להישאר בתחרות, חייבים כל הזמן לחדש, אומרת גולדמן. "כולנו עובדים בדיוק למען המטרה הזו. אנשי הפיתוח, ואנשי השיווק והמכירות ומשרדי הפרסום – כולם מגיעים עם הרעיונות שלהם לחדשנות, לדבר הבא, לטרנד שיכבוש. בטוני אנד גאי לקחנו מותג בינלאומי שמביא ליגת מוצרים באיכות אחרת, מוצרי מספרה פרימיום, ונכנסנו להשקה משותפת עם סופר-פארם בקטגוריה של מוצרי מומחים אבל במחירים שווים לכל אדם והכנסנו אותם לכל בית".

 

גלי ברגר, דוברת ומנהלת תוכן, סופר פארם

"כשהייתי ילדה אמרתי שהעובדה שאני אשה לא תעצור בעדי. להפך, אני רק אעשה יותר. עד היום לא הרגשתי שזה מכשיל אותי". ואכן גלי ברגר, דוברת סופר פארם, עברה כברת דרך ארוכה יחסית לגילה הצעיר, עד שהגיעה לתפקידה הנוכחי. היא ההחלה את דרכה המקצועית בעולם העיתונות, אליו הגיעה במקרה, לאחר שירות צבאי כקצינה בדובר צהל בפיקוד צפון. "כשהשתחררתי אמרתי שלעולם לא אעסוק בתקשורת, אבל כסטודנטית למינהל עסקים וליחסים בינלאומיים בירושלים, עבדתי קצת ב'ידיעות אחרונות' ובדוברות משרד ראש הממשלה".

 

ברגר סיימה את לימודיה ב-2002, היישר לחיקו של מיתון נוראי במשק, ולא הצליחה למצוא עבודה עד שהתקבלה לעבודה במשרד יח"צ ועבדה שם שנה. משם עברה ברגר ל"מעריב עסקים" ובהמשך ל-TheMarker, שם שימשה כרכזת כתבים. כשחשה שמיצתה את התפקיד, ביקשה ברגר להתקדם ונהפכה לכתבת השיווק. "הייתי כתבת שיווק בתקופה שבה נשאו עיניים מעריצות למנהלי שיווק וניתחו מהלכים שיווקיים, וכל השקה זכתה לכפולה בעיתון. למדתי רבות בתקופה הזו, כי היתה לי גישה לאנשים הכי חכמים בשוק".

 

היא שימשה שנה וחצי ככתבת שיווק, עד שקיבלה הצעה מגלית חמי להקים את מדור הפרסום והשיווק ב"כלכליסט". "הבנתי שזו הזדמנות חד פעמית להיות חלק מהקמת עיתון. סיקרתי גם את ההיבט השוק-הוני של החברות, ותוך כדי עשיתי תואר במינהל עסקים, שתרם להבנה העסקית שלי.

 

"היעד שלי היה לעזוב את העיתונות בגיל 30. אין הרבה נקודות בחיים שבהן אפשר לעשות שינויי קריירה. ככל שאת יוצאת צעירה יותר משוק העיתונות, קל יותר להסתגל ולהדביק פערים. ואכן, הבאתי לסופר פארם ידע והיכרות עם הרבה גורמים בשוק, אבל היה לי חסך בהרבה תחומים. בעיתון כתבתי על מהלכים שנעשו, אבל רציתי להיות חלק מהעשייה של המהלכים ולא רק לכתוב עליהם".

 

בחלוף כשנתיים הרגישה ברגר שהגיע הזמן לעבור לפאזה העסקית-שיווקית בחייה. "סימנתי לי את החברות שבהן אני רוצה לעבוד, בעזרת מבחן האוטו – האם זו חברה שארגיש נוח לנסוע עם הלוגו שלה? אחת מהן היתה סופר פארם. נוצרה עבורי הזדמנות ולקחתי אותה, כדוברת וחברת הנהלה".

 

ברגר נכנסה לחלל ריק ובנתה את תפקיד הדוברת מאפס. "יצרתי תפקיד בעל שתי רגליים מרכזיות: אחת היא הדוברות הקלאסית – תגובות ויוזמות וניהול יחסי הציבור. אני מאוד משתדלת לא לאבד את האף העיתונאי, אני מסתכלת על כל ההודעות לעיתונות שלנו וחושבת אם הייתי מוכנה להיות חתומה על הידיעה. הרגל השנייה היא תוכן שיווקי – הבנתי שלסופר פארם יש הרבה מה להגיד ללקוחות ושהיא נתפשת כאמינה ומקצועית, אבל אין לה פלטפורמות לומר זאת".

 

ברגר מציינת כי לא הרגישה תקרת זכוכית בסופר-פארם מהיותה אשה, כמו מהיותה צעירה יחסית למנכ"ל וליו"ר באופן משמעותי. "אני כן מרגישה שבמובנים רבים מדובר בעולם של גברים, ויש דברים שלא מעניינים אותי כמו כדורגל. יש כאלה שמרגישות צורך להתעדכן כדי לדבר עם הקולגות. אני לא עושה זאת. אני חושבת שמנהליי מכבדים אותי ומקשיבים לי".

 

 

מוצר השנה: לייף בייביז סנסיטיב

סדרת טיפוח לתינוקות בעלי עור רגיש, בנוסחה עדינה והיפואלרגנית, המונעת גירויים בעור זיכתה את סופר-פארם בפרס מוצר השנה. "לייף הוא מותג ראוי להערצה. הדרך שהמותג עשה ב-16 שנים האחרונות היא מעוררת השראה. אין עוד מותג כזה בישראל שמשיק כל כך הרבה מוצרים. מוצר חדש של לייף יוצא כמעט כל שבוע, בתוכנית עבודה מסודרת וממוקדת. לייף בייביז מייצר מוצרים יום-יומיים, לצד מוצרים חדשניים. זו חדשנות אמיתית במותג פרטי" אומרת ברגר, ומספרת כי המותג גם מלווה בפעילות תוכן באתר סופר-פארם, הכוללת תוכן רלוונטי להורים ועצות מומחי הרשת בנושאים כגון צמיחת שיניים, גזים, האכלה נכונה, טיפוח העור ועוד.

 

טל מלכה, סמנכ"לית השיווק של יפאורה-תבורי

"מעולם לא נתקלתי בתקרת זכוכית מפני שאני אשה, אלא כי אני הצבתי אותה לעצמי מהרצון שלי לשלב בין עבודה לבית", אומרת טל מלכה, סמנכ"לית השיווק של יפאורה-תבורי. ואולם תקרת הזכוכית הזו בהחלט נשברה במהלך הקריירה שלה. "הנחתי שאני צריכה עבודה של אמא. אבל לשמחתי, התאפשר לי לשלב בין שני העולמות. נכון שיש תקופת הסתגלות בתפקיד חדש, וצריך להביא זאת בחשבון, אבל אין צורך לוותר על הקריירה בשל כך".

 

כשנכנסה מלכה לתפקידה הנוכחי, היא נאלצה להתמודד לראשונה עם ניהול צוות. "החלטתי לעבור אימון עסקי. הבנתי שזה כלי מקצועי שאני חייבת לפתח, מכיוון שכאשר אתה נכנס לתפקיד חדש, אתה עסוק בעבודה ולא חושב איך לנהל. ידעתי שאני לא אדם סמכותי ודמוקרטי, אבל הייתי צריכה לעבור ממקום רך למקום ניהולי. השינוי המהותי בתפקיד היה ניהול אנשים כמשימה מרכזית, ואני חושבת שזה היה נכון להקדיש את הזמן לזה.

 

"בזכות הדרך יש לי צוות מצוין שאני מרגישה בטוחה לנסוע לחופש בשקט. יש גיבוי הדדי מלא. אם מנהלת תחום יוצאת לחופשת לידה, אני יכולה לגבות אותה. אם אצא לחופשת לידה, אני יכולה לסמוך על אנשים. זה הביא למצב שהניהול והמאמצים שהקדשתי לו היו נכונים ומאפשרים לי להתפנות בשקט למשימות שלי".

 

מלכה מציינת כי נשים שעבדו עמה תמיד הביאו אתן משהו אחר. "אני מאוד בעד אמהות. עם כל הקושי בכך, לאמהות יש פרספקטיבה אמיתית על החיים וזה ערך יסולא בפז גם, בהיבט המקצועי. כשאת אמא העולם שלך מתרחב ואת יכולה להיות אשת שיווק טובה יותר. אני אוהבת לעבוד עם נשים כי אנחנו מתקשרות באופן עמוק יותר, עם פחות אגו. דברים נאמרים בשביל עשייה ולא בשביל התרסה".

 

היא סבורה כי פוליטיקה פנים ארגונית הכרחית לקיום ארגון. "תפקידים מורכבים מאנשים וצריך לעבוד עם כאלה שלא חושבים אותו הדבר ויש להם תפקידים שונים. אם לא הייתי מבינה את הצורך בלתת כבוד ולהקשיב, הייתי שוגה בביצוע התפקיד. לא תמיד זה מצליח, אבל אני ממשיכה לעשות את המקסימום. בסופו של דבר חשוב מאוד להכיר ולא לשפוט, להבין מאיפה זה מגיע ולסדר זאת בדרכי נועם".

 

 

מוצר השנה: שוופס WATER

הפרס הוענק השנה לשוופס בזכות המשקה הלא מוגז היחיד עם 0 קלוריות, בטעמי פירות מפנקים, ללא צבעי מאכל וחומרים משמרים.על המוצר מספרת מלכה כי הוא עבר כמה גלגולים. "הבנו שיש אנשים שרוצים אפס קלוריות במים שלהם, ואין פתרון לכך בעולם המים המוגזים בטעמים. יש קהל שלא מוכן לשתות שום דבר שיש בו קלוריות, אבל הם אוהבים טעם בשתייה. בחנו מוצרים בחו"ל ובדקנו שילובים שונים של ממתיקים. לבסוף פיתחנו את מים אפס – לא מוגז ובלי קלוריות, בטעמי אפרסק ותפוח. אין בהם צבעי מאכל וחומרים משמרים, ואנחנו משתמשים בסוכרלוז –  מהממתיקים הבריאים יותר, עם פחות טעמי לוואי וללא הגבלות צריכה: נשים בהיריון וילדים יכולים לשתות ממנו". 

תגובות (0)
הוסף תגובה