5 התירוצים הכי נפוצים להימנעות מספורט

1. אין לי זמן!

אולי התירוץ השכיח ביותר לאי עשיית ספורט. נא להתחיל לשנן: את בוחרת איך לנהל את סדר היום שלך. אף אחת מאתנו לא זכתה ל – 30 שעות ביום. אפשר להתחיל גם מעשר דקות ביום, עדיף מעט משום דבר.

 

טיפ: שלבי את הכושר בחיי היומיום, למשל – הקפידי שתמיד יהיו לך נעלי ספורט באוטו ואז תוכלי לחנות רחוק מהיעד ולהגיע אליו בהליכה.

 

2. אני מנקה את הבית, זה כושר מעולה

אין ספק שמדובר באחד התירוצים החזקים. חשוב לזכור שהכושר הוא לא רק עניין פיזי, אלא יותר כמו תחביב שעוזר לך לזכות בזמן לעצמך ולהעניק תשומת לב לגוף ולנפש שלך. 

 

טיפ: עשי לעצמך טובה ופני עשר דקות להליכה סביב הבניין, אולי טיול עם הכלב או אפילו ריקוד עם עצמך בסלון. 

 

הכושר אמור להיות תחביב, ולא מטלה פיזית שצריכים לסיים. צילום: Shutterstock

 

3. אני סובלת מבעיות גב וברכיים – כושר זה לא בשבילי

אולי תתפלאי לשמוע, אבל דווקא אם את סובלת מבעיות בגב או במפרקים, הכושר פשוט נועד להיות החבר הכי טוב שלך. אז ברור שלא צריך להתחיל בריצת מרתון, (שעשויה דווקא לשחוק את הברכיים ולגרום לכאבי גב), אבל אפשר פשוט לבצע תרגילים לחיזוק השרירים והרצועות. 

 

 

-כתבה פרסומית-

 

רוצה אימון כושר מוצלח? מה הם 9 הדברים שאת חייבת לעשות לפני אימון? לכתבה המלאה

 

 

 

טיפ: רצוי לעבוד גם על שרירי הבטן והגב המייצבים את הגוף. כשתהיי חזקה מספיק לריצה, אולי נתראה בסיבוב.

 

4. בבוקר קשה לי לקום, ובערב אני עייפה מידי

אם לא נולדת אתמול, את וודאי מודעת לעובדה שבחיים לפעמים יש וויתורים: ותרי על משהו אחד כדי לזכות במשהו אחר.

 

טיפ: התחילי בהדרגה, פעם-פעמיים בשבוע, ולאט לאט בני לעצמך אימון קבוע שיתאים לך ולקצב שלך. יש סיכוי טוב שבסוף תהפכי את זה להרגל שלא תוכלי לוותר עליו. וכמו שהדודות אומרות: את עוד תודי לנו על זה.

 

לאט לאט ההשכמה תהפוך להרגל, בסוף זה ישתלם. צילום: Shutterstock

 

5. דווקא אחרי האימון נפתח לי התיאבון

הנה מבזק חדשות עבורך: רוב הסיכויים שזה לא הכושר שגורם לך רעב, אלא העובדה שלא אכלת מספיק ובצורה מאוזנת לאורך כל היום.

דווקא אחרי מאמץ גופני לא אמור להיווצר רעב גדול, אם אנחנו רעבות מאוד זה כנראה מעיד משהו על הרגלי התזונה שלנו.

 

טיפ: אכלי מנות קטנות לאורך היום, צרכי פחמימות מורכבות כמו אורז מלא וקטניות, התורמות לתחושת שובע, ובשום אופן אל תגיעי למצב של רעב.

 

**יועצות כושר לכתבה: ענת הראל, מאמנת כושר, מרצה לאורח חיים בריא ומנחת טלוויזיה; דליה מנטבר, אוטוריטת הפילאטיס בישראל; מיכל צפיר, אמנית החיים הבריאים.

תגובות (0)
הוסף תגובה