9 דברים שאתם חייבים לעשות לפני אימון

1. לא לחפף בחימום

חימום טוב לפני האימון מסייע בהעלאת טמפרטורת הגוף, משמן את המפרקים ומונע פציעות ספורט. התמתחו, הניעו את המפרקים והכינו את הגוף לפעולה. אתם עוד תודו לנו על זה, באחריות.

 

2. לשחרר

כן, מה ששמעתם. מעבר לשחרור הגופני – שמומלץ לבצע דווקא אחרי האימון – הכוונה הפעם היא לשחרור מסוג אחר. תניחו בצד את הדאגות והמחשבות הטורדניות שמסתובבות לכם בראש לזמן האימון. המיילים האינסופיים יחכו, הבלאגן בבית לא יברח, ותמיד יהיו לנו דאגות… שעת כושר היא בדיוק הזמן לשים אותם בצד, לקחת נשימה עמוקה, ולהקדיש קצת זמן איכות לעצמכם. אם תלמדו לעשות את זה – מובטח לכם אימון מהנה פי כמה וכמה!

 

3. לחייך

זקן סיני כבר אמר פעם שחיוך לא עולה כסף, אז מה אכפת לכם להגיע לאימון באווירה חיובית ואוהדת? תנסו לא לחשוב על האימון כמטלה שאתם מתים לסיים עוד לפני שהתחלתם, כי סביר להניח שמצפה לכם אימון ארוך במיוחד. מאידך, אם תקבלו את העניין כמתנה שאינה מובנת מאליה, ותודו על כך שאתם בריאים ומסוגלים להפעיל את הגוף שלכם, לא יעבור זמן רב עד שהאימון יהפוך לתחביב אמיתי, במקום להוות מטלה אימתנית.

 

4. לשתות קפה

שתיית קפה שחור כשעה לפני הפעילות תגביר את הערנות שלכם, תעלה את הסיבולת ותפחית עבורכם את תחושת המאמץ. כוס זכוכית אחת של קפה טורקי ייתן לכם את זריקת מרץ  שאתם צריכים לקראת האימון.

 

5. לדפוק הופעה

נכון, זה קצת מתלהב, אבל למה לא? אימון יכול להיות תירוץ מצוין והזדמנות לפרגן לעצמכם בבגד איכותי שנוח להתאמן איתו ונעליים שוות שלא תחסכו עליהן. אחרי הכל, מדובר בהוצאה חד פעמית (עד הרכישה הבאה) שבזכותה האימון יהפוך למהנה ונוח יותר. 

 

6. לאכול פחמימה וחלבון כ3-4 שעות לפני האימון

בדיוק כמו שאתם ממלאים דלק באוטו לפני נסיעה, כך גם הגוף שלכם  זקוק לאנרגיה שלו. חלבונים ופחמימות הם ה"דלק" של הגוף, הם אלה שיסייעו לכם בבניית השרירים ויגרמו לכם להיות חיוניים וערניים במהלך האימון. דוגמה לארוחה כזאת: יוגורט וקורנפלקס או ביצה ושתי פרוסות לחם. 

 

7. תטעינו את הסמארטפון

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל כל אלה שאוהבים להתאמן עם הסמארטפון צמוד אליהם, צריכים לוודא שהם זכרו להטעין אותו. זה מאוד מרגיז לגלות לפני האימון שיש 20 אחוזים בסוללה, וברור לכם כבר שלא תוכלו לשמוע מוסיקה או להפעיל את אפליקציות הספורט השונות.

 

8. שתו מים

יש לא מעט מתאמנים שמדלגות על הפרט החשוב, ועושים עוול נוראי לגוף שלהם. במהלך האימון וודאי תזיעו, וכתוצאה מכך תאבדו נוזלים, מה שעלול להוביל לסחרחורת ובמקרים קיצוניים לעילפון. אל תשכחו לשתות הרבה מים במהלך היום, במיוחד לפני האימון, ולאחר מכן הקפידו על הסעיף הבא. 

 

9. בקרו בשירותים

לסיום, אחרי ששתיתם כל כך הרבה, שחררו את הכבדות ואת הנוזלים שהצטברו בגוף. עצירה לפיפי תבטיח אימון נוח ושקט מדאגות.

 

זהו, אתם מוכנים לצאת לדרך!

 

**יעוץ תזונתי לכתבה: ענבל דרוקר, דיאטנית קלינית במרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב

תגובות (0)
הוסף תגובה