עברי לידר באקס פקטור מרשה לעצמו לחצות גבולות

עברי לידר חתיך. עברי לידר כל כך חתיך שלא אכפת לי שהוא גיי. בחיי. הוא לחלוטין אחד כזה שהייתי שורקת לו ברחוב, וקוראת לו "היי בייב, בוא תוריד את החולצה" תוך כדי נפנוף קל בשיער, גם אלמלא היה זה עברי לידר המוסיקאי המהולל.

 

עוד באון לייף: 

 

רגע, מה קרה, התכווצתן עכשיו בכיסא קצת? כל כך מבינה אתכן, כי גם אני התכווצתי. מעצמי, וקצת מעברי לידר שמותח את הסבלנות שלי כצופה עוד מהעונה הראשונה, ביחס שלו למתמודדים אטרקטיביים במיוחד. ורגע לפני שאני נכנסת למגננה נשית, ולדיון בשאלה שעדיין אין לה תשובה מספקת בנוגע ל"היכן עובר הגבול בין פלירט להטרדה מינית", רק  אקדים ואומר שאני עלולה לעצבן אתכן. ולא שאין לי ניסיון בפלירטים, בהצקות, בקריאות של "פסס פסס מאמי" ברחוב, יש לי גם ניסיון בהדבקות לקיר ובנשיקות שלא חשבתי שאמצא את עצמי בתוכן. אלא שעדיין משהו בתוכי סולד מהעדפה הנשית המתקנת, זו שטוענת שגברים יקבלו לשם שינוי את היחס לו אנחנו זוכות מאז ומתמיד. והנה, כבר עצבנתי כמה וכמה נשים כשטענתי שההעדפה המתקנת של גבולות יחסי המרות וההטרדה המינית הופכות אותנו, הנשים, לחלשות יותר, לקורבן. מדוע אני זקוקה להעדפה מתקנת במקום העבודה או לצורך העניין, בכל מקום אחר רק מכיוון שאני אישה? לא צריך, תודה רבה, אני יודעת להסתדר לבד. הטענה שלי מלכתחילה בסוגיה הזאת היתה שכדי להילחם באמת בטרנד ההטרדות המיניות צריך להכיל אותן על הכלל. או ליתר דיוק, על כל בני האדם, מכל מין ומכל זן שמשום מה חושבים שהחפצה היא פאן.

 

אז עברי לידר מפלרטט עם בחורים מעל כסא השופט באקס פקטור. ואינני מתייחסת אליו כדמות, אלא למה שהוא מייצג בעינינו כחברה. מה שנראה על מסך הטלוויזיה לפעמים חמוד, לפעמים  מביך, ולעיתים זה מטריד ממש. אבל זה עברי לידר, הוא חתיך, הוא מפורסם, הוא הגבר האידיאלי. אנחנו הנשים (אני לצורך העניין), מביטות בו בעיניים כלות ומתבאסות שהוא אוהב רק גברים. ואותו העברי, קל לעיכול לצופה התמים, ואולי אפילו למתמודד הנרגש, גם כשהוא זורק הערות סקסיסטיות על כל מתמודד עם ריבועי בטן ומבט מצועף, מתכנס לו בכיסא ומביט בו במבט הסקסי הזה המשגע.

 

מה היה קורה לו רמי פורטיס (המקסים) היה אומר לזמרת האופרה שהוא מת לנגן על גופה המושלם, מביט בה במבט מצועף ומלקק את השפה העליונה? מה אז הייתן אומרות? לידר לא נופל בהגדרה של "מטריד", גם אם הוא היה מדביק לקיר, לצורך העניין, איזה מתמודד חתיך שהיה נופל בקסמו, זה הרי עברי לידר. הוא לא יושב לנו על שום סטריאוטיפ, הגדרה, ולצורך העניין דעה קדומה או קלסתרון שטבוע בנו עוד משחר הילדות. וזה מטעה, ומבלבל. ומדוע בעצם מותר לו לחצות את הגבול, לשבור דיסטנס שכבר מזמן אסור לחצות בין גבר סטרייט לאישה?

 

 

אני מדמיינת את הטוקבקים שיקראו לי פמיניסטית מעצבנת, את אלה שיאחלו לי מישהו שישחרר אותי מהתקיעות. את אלו שלא יצליחו להבין מה כל כך מעצבן אותי בתכנית טלוויזיה עם שופט חתיך הורס, שעושה עיניים ומפלרטט קשות עם מתמודד נבוך (עם וללא קשר לנטייה המינית). הרי זה פאן, זה פריים טיים, זה רייטינג, ולידר חתיך ממש, אז כשמישהו חתיך כל כך מפלרטט איתך לעיני כולם זה בסדר. זה עובר. שוב, הרי זה לא איזה זקן אשמאי שמנפנף באיבר מינו על המרפסת כשאת חוזרת מבית הספר (כן, גם זה קרה).

 

אני רוצה להבהיר שאני לא מאשימה את לידר חלילה בהטרדה. אני עדיין אוהבת אותו, הוא מקסים בעיני בכל מובן שהוא. זה לא לידר עצמו, זו התפיסה המעוותת שיש לנו על המושג "הטרדה מינית", על העדפה מתקנת ועל הלך הרוח שמסרב גם במחיר פריים טיים להפנים כי לא רק נשים יכולות להיות קרבן, אלא בני אדם באשר הם. נקודה. 

תגובות (0)
הוסף תגובה