5 סיבות שבגללן רובנו מפסיקים את הדיאטה

אם גם את (כמו רובנו) כבר ניסית מספר גדול של תכניות דיאטה מכל הסוגים – החל בקבוצות תמיכה לירידה במשקל, דרך היפנוזה ועד למדבקות המבטיחות הרזיה מהירה – סביר להניח כי הצלחת להשיל כמה קילוגרמים מיותרים ממשקל גופך, אך יש סיכוי גדול עוד יותר כי לאחר סיום התכניות העלית בחזרה את אותם קילוגרמים ואפילו הוספת עליהם. בתחילה הג'ינס שלך נהיה צמוד יותר ולאחר מכן הוחזר למקומו על המדף האחורי בארון הבגדים.

                                                                    

אז מדוע אנו נכשלים בדיאטה?

אם אכן כך המצב, רוב הסיכויים שגם את מרגישה שנכשלת בתכנית הדיאטה שלך. דרך אחרת – ומדויקת יותר להסתכל על המצב – היא שהדיאטה נכשלה אתך! הסיבה לכך היא שמרבית הדיאטות נותנות מענה רק לטווח הקצר ומטפלות בבעיה החיצונית, ומתעלמות מכל דבר שהוא מתחת לפני השטח כגון הרגשות והשכל שלך. כך למשל דיאטת קיץ תעזור לך לעבור בשלום את עונת בגדי הים, אך אם לא תחזקי את היסודות או תלמדי הרגלי אכילה חדשים שיעזרו לך להתמיד לאורך זמן – לקראת הסתיו כבר לא תוכלי להיכנס לג'ינס הצמוד שלך..

 
סביר להניח כי שמעת בעבר אנשים שאומרים שאם אין לך כוחות נפשיים לשלוט על האכילה שלך – איך לך כוחות בכלל. זה כמובן קשקוש שרחוק מאד מהאמת! כל אישה היא בעלת משמעות ולכל אחת מאתנו כוח רצון וכוח פיזי שפשוט מחכים שיגלו אותם.

  

כדי לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן, יש להתחיל את התכנון לפני הביצוע:

1. המוטיבציה מאחורי הביס
סביר להניח ששמעת את הביטוי: "איפה שיש רצון תמיד קיימת הדרך", אך כמובן להגיד זה קל – ואילו לבצע קשה יותר. אין זה משנה אם את רק רוצה לרדת 2 ק"ג כדי להיכנס לג'ינס משנה שעברה או 10 ק"ג לפני החתונה – ירידה במשקל תלויה קודם כל במוטיבציה שלך ובמחויבות שלך לתהליך ההרזיה.

 

השאלה הראשונה שעלייך לשאול את עצמך היא "מדוע חשוב לי לרדת במשקל?" ישנן סיבות רבות שבגללן אנחנו רוצות לרזות – אירוע קרוב עם החבר'ה מהתיכון שלא ראית כבר 15 שנה; קנייה של שמלה חדשה לפני החתונה בחודש הבא, מצב בראותי לא תקין שמחייב אותך לרדת במשקל ועוד סיבות רבות ושונות.

 

 

למעשה אין זה משנה מהי הסיבה – על מנת להצליח צריכה  להיות סיבה אמיתית ונכונה שתיתן לך מוטיבציה לבצע את התהליך.

 

לכן לפני שאת פוצחת בדיאטה, שאלי את עצמך את השאלות הבאות: מה מניע אותי לרצות לרדת במשקל? איך אני רוצה ומצפה להראות בסיום התהליך? כיצד הירידה במשקל תגרום לי להרגיש (בטוחה יותר בעצמי? בריאה יותר? מאושרה יותר?) האם סיבה מגיעה ממני או ממישהו אחר שרוצה את זה עבורי? ידיעת התשובות לשאלות אלו תעזור לך להימנע מלפתוח את דלת המקרר ולהסתער עליו בפעם הבאה..

 

2. אסטרטגיה להרזיה
לאחר שגילית את המוטיבציה שלך לרדת במשקל, הגיע הזמן להתחיל בתכנית שתעזור לך להשיג את המטרה. אך רגע, לפני שאת קופצת על ההליכון ומתחילה לרוץ – חשוב שתיבני לעצמך אסטרטגיה לירידה במשקל.

 

"הסוד" – אם ניתן לקרוא לזה כך – הוא לאמץ תפריט תזונה המותאם לך אישית ובאופן מקצועי, פעילות גופנית שמשתלבת בצורה נוחה באורח החיים שלך – והכי חשוב ליווי ותמיכה אישית.

 

לכן חשוב לבחון היטב את האפשרויות השונות הקיימות  כדי לבחור בדרך הנכונה שמשלבת את כל הגורמים הללו.

 

3. זריקת מיתוס "קיצוץ הקלוריות" לפח!
לפעמים נראה לנו שהפתרון לירידה במשקל הוא לוותר על ארוחות (כי אז נצרוך פחות קלוריות ונרד יותר במשקל), והכי פשוט כמובן זה לוותר קודם כל על ארוחת הבוקר מכיוון שאם נוותר על ארוחה נרזה מהר יותר.. אך זה ממש לא נכון!!

 

דילוג על ארוחת הבוקר מקטין באופן משמעותי את שריפת הקלוריות באותו היום!

 

 

כשהגוף אינו מקבל ארוחת בוקר הוא נערך ליום צום וקצב החילוף החומרים מואט כדי להוציא פחות קלוריות ולהגן על הגוף מפני סכנה. הבעיה היא, שכשקצב חילוף החומרים מואט קשה לנו יותר לרדת במשקל.

 

ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה של היום: ככל שנעשיר יותר את ארוחת בוקר ביחס לשאר ארוחות היום, הגוף יתכונן לשריפה מוגברת של קלוריות, יעלה את קצב חילוף החומרים – וכך נוכל לרדת במשקל ביתר קלות! לכן ארוחת הבוקר נקראת באנגלית breakfast= break the fast (לשבור את הצום).

 

4. המשקל הוא לא החבר הכי טוב שלך!

בואי ננפץ כמה אמונות לגבי "חבר" זה:

  • המשקל הוא לא החבר שלך ולכן מצב הרוח שלך ממש לא צריך להיות תלוי בו
  • הוא לא ממש אוהב לפרגן! גם אם ירדת במשקל , הוא לא כל כך ימהר להראות זאת.
  • ככל שתסירי את התלות שפיתחת במשקל, כך ייטב לך. השקילה חשובה לך בכל זאת? הישקלי אחת לשבוע מקסימום, באותו יום ובאותה שעה.
  • אחסני את המשקל בארון עד לשקילה הבאה. אין כל סיבה שיתפוס מקום בחדר מתחת למיטה או ליד המראה. אין צורך לראות אותו כל יום (כבר אמרנו שהוא לא החבר שלך..)
  • המשקל הוא לא מה שחשוב! מה שקובע זו ההרגשה שלך עם עצמך ואיך הבגד נראה עלייך. עם מה את מסתובבת ברחוב? – עם המכנס החדש או עם המשקל על הראש..
  • אם בכל זאת את מחפשת מדד שיראה לך את ההרזיה שלך – עדיף יהיה למדוד היקפים. המשקל הוא רק הכלי – לא המטרה!

 

 

5. בחירה מתוך פחד או מאהבה?

בואי נסתכל על שני סוגים של בחירות בחיים שלנו:

  • בחירות שנובעות מאהבה, כלומר מרצון לעשות טוב
  • בחירות שנובעות מפחד, כלומר ממצב של חוסר ברירה
  • בחירות שנובעות מאהבה הן בחירות הנעשות מתוך רצון חופשי אמיתי! גם כאשר ההחלטה אינה מבטאת את מלוא הרצון, ההגבלה נעשית מתוך הבנה והסכמה מלאה.

 

האהבה היא אהבה לעצמנו, במובן של מתן כבוד לרצונות שלנו ולצרכים האמיתיים שלנו.

בחירות שנובעות מפחד הן בחירות שאנחנו "צריכים" לעשות אבל לא רוצים! אנחנו צריכים לעשות אותם כי אין לנו ברירה, וזו הסיבה שקשה לנו מאוד לקיים אותם או להתמיד בהם לאורך זמן.

 

האם ההחלטה שלך להוריד במשקל היא החלטה שנובעת מפחד או מאהבה?

 

האם את רוצה (או צריכה) להוריד משקל כי את לא אוהבים את עצמך – או כי את כן אוהבת?

תגובות (0)
הוסף תגובה