בקניון או ברשת: איפה יותר משתלם לעשות קניות?

מתברר שהגיע זמן להפסיק להתאבל על כל אותן שעות מהחיים אותן מחקנו לעצמנו בגלל שיטוטים בין חנויות ברשת וסימון בגדים, נעליים ושאר חפצים שככל הנראה לעולם לא נרכוש. למעשה, על פי מחקר חדש, יכול להיות שזה הדבר הכי טוב שעשינו לעצמנו מזה הרבה זמן.

 

עוד באון לייף: 

 

Monetate, פלטפורמה שמאגדת חברות מסחר, ניתחה באופן אקראי 7 מיליארד מכירות שנעשו ברשת, ועל פי הגילויים שלהם נראה שבסך הכל אנחנו מבלים באתרים פחות מבחנויות ובנוסף, אנחנו מבזבזים פחות כסף. ברבע הראשון של 2014, למשל, קנייה ממוצעת ברשת עלתה 125.15 דולר, ואילו ברבע הראשון של 2015 היא עלתה 122.65 דולר. ירידה קטנה אמנם, אבל נחשבת.

 

נכון, יכול מאוד להיות שהרבה פעמים אנחנו מחפשים פריטים ברשת ואז הולכים לרכוש אותם בחנויות, אבל גם זה מוכיח את העובדה הכי משמעותית מכל הסקר הזה, וסקרים דומים נוספים שיצאו לאחרונה: הרשת הפכה אותנו לצרכנים נבונים יותר. כלומר, אולי האנושות בכללותה צורכת עוד ועוד, אבל היי – לפחות אנחנו עושים את זה בחכמה.

 

על פי החוקרים, יש כעת שתי מילים חדשות ששולטות בתחום המסחר: showrooming– מילה המתארת את המנהג לבדוק בחנויות פריטים שאנחנו רוצים ואז לרכוש אותם ברשת במחיר משתלם יותר. המילה השנייה, webrooming, עושה הפליה מתקנת עבור בעלי החנויות, שעד לפני רגע פחדו מה-showrooming, משום שהיא מתארת פעולה הפוכה: השיטוט שאנחנו עושים ברשת כדי לרכוש אחר כך את המוצר שאנחנו רוצים במחיר הטוב ביותר בחנויות.

 

כך או כך, שתי המילים האלו מראות את הדרך החדשה והשונה שבה אנחנו מבזבזים. הקניות ברשת, או לפחות האופציה לקנות ברשת, גרמו לנו להרגיש יותר בשליטה, ולדרוש מחירים נמוכים יותר ומשתלמים יותר. סקוט גאלווי, פרופסור לעסקים באוניברסיטת ניו יורק, אמר לוושינגטון פוסט ש"לקוחות פשוט מדפדפים וסוקרים. קבלת ההחלטות עברה לרשת".

 

תמונה: Shutterstock

 

שלא במפתיע, על פי סקר שערך ה-Luxury Institute (כן, יש כזה דבר) נמצא שמתוך 1,600 קונים שמרוויחים למעלה מ-150 אלף דולר בשנה, רק מעטים דיווחו שהם עושים סקר שוק לפני הקניות. כאמור, לא מדובר בחדשה מרעישה, כי אחרי הכל מי שיש לו את היכולת, יכול להרשות לעצמו לחסוך את האנרגיה ואת הזמן. מי עוד מוותר על שלב השיטוטים שיכולים לחסוך כמה שקלים? גם, כצפוי, המבוגרים יותר. בעוד שצעירים הנחשבים ל"דור המילניום" ירכשו רק בכ-57 אחוז מהפעמים בהם הם משוטטים באתרי הקניות, המבוגרים יותר בינינו ישלפו את כרטיס האשראי ב-72 אחוז מהפעמים, כך על פי סקר שפורסם ב-TIME.

 

בקיצור, הנה עוד הוכחה – לא שהיינו זקוקים לה או שרצינו בה – שיותר משתלם להיות צעיר.    

תגובות (0)
הוסף תגובה