הורה נבוכים: מה עושים עם הילדים בחופש?

בטח שמתם לב שכבר התחיל החופש הגדול ושהילדים שלכם תיכף יתחילו לזמר שמשעמם להם. אספנו עבורכם רשימה מכובדת של אטרקציות ופעילויות שתוכלו לשלב בין ים לבריכה לרביצה מול המסך. מתחילים:

 

תערוכת עולם הכרישים

"עולם הכרישים – טורפים מן המעמקים" היא תערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה, במסגרתה מוצגים עשרות מודלים של כרישים, מאובנים ודגמי שיניים בני מיליוני ומיצג מולטימדיה מרהיב. התערוכה עוסקת בסיפורו המרתק של יצור ימי, הנע על המתח שבין אוהב לאויב. אז כדי לשפר את יחסי הציבור של הכריש, הופקה תערוכה בינלאומית, שמקורה באוסטרליה, ועוסקת בתועלות ובחשיבות של הכרישים, הסבר על המינים השונים והרבים, על הקשר שבינם לבין בני האדם, אופן הצגתם בסרטים ועוד. בתערוכה מוצגים מאובנים נדירים, חלקם בני יותר מ-370 מיליון שנה ועל מסכי ענק בסגנון של גלריה בטכנולוגיית SENSORY4 על גבי קירות, תקרה, עמודים ואפילו הרצפה מוקרנים קטעי מולטימדיה, שיאפשרו למבקרים להיחשף לכרישים.שנים של דיג קטלני וסיקור מוטעה דחקו את הכרישים לסכנת הכחדה. התקווה האחרונה שלהם תלויה בהעלאת המודעות וחינוך הציבור למצבם, כי רבים לא יודעים, אך בלי כרישים לא יהיה עתיד לאנושות מאחר והם מאזנים את המערכת האקולוגית. 

 

מתי: יולי-אוגוסט

איפה: ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב

לפרטים נוספים

 

 

פארק של לגו

בלגו פארק בגני התערוכה ייהנו הילדים (והילדים בנשמתם) מאטרקציות ומתקנים ייחודיים כמו גלגל ענק, רכבת הרים, ספינת פיראטים, מבוך מרתק, Lego Star Wars, צ'ימה, Lego Friends, נינג'גו, Lego City, לגו פרוזן, משחקי דופלו לקטנטנים, פסלי לגו, עמדות XBOX ועוד. כל זה ייכנס לאולם ממוזג ומקורה בגודל של 2,400 מ"ר ובו יותר ממיליון קוביות לגו, המשחק הפופולרי שהומצא בדנמרק לפני יותר מ-80 שנה.

 

מתי:  עד 29.8.15, בימים א'-ה' ושבת בשעות 9:00 עד 19:30, ביום ו' עד 16:30

איפה: ביתן 2 גני התערוכה, תל אביב

לפרטים נוספים

 

 

פסטיבל אנה ואלזה ומכוניות

אם יש לכם ילדה בגילאים שבין שלוש ל-10 אתם בטח מכירים בעל פה את הסרט "לשבור את הקרח" ואת אנה ואלזה, גיבורות דיסני התורניות. הקיץ ינדדו אנה ואלזה את ארץ הקרח ארנדל ויבקרו גם בארץ במסגרת DISNEY SUMMER FESTIVAL. יש גם בונוס לבנים שבחבורה – הדמויות של הסרט "מכוניות" יככבו אף הם בפסטיבל הקיץ.

גולת הכותרת של הפסטיבל היא הופעה חיה של הדמויות האהובות מ"לשבור את הקרח" – אנה ואלזה -שישתתפו במופע מוזיקלי שבו כל המשפחה תוכל לקחת חלק, ולשיר את שירי הסרט בתפאורה קסומה שנבנתה בהשראת ממלכת ארנדל. המשפחות יוכלו גם לעסוק בפעילויות יצירה מתוך הסרט.

 

העולם שייבנה בהשראת "מכוניות" יעניק למבקרים חוויה סוחפת וייחודית והזדמנויות לצילום חי עם כוכבי הסרט – המכוניות ספידי מקווין ומטור. במתחם של "מכוניות" יוכלו הילדים להשתתף בסדנת רכב אינטראקטיבית ולקבל אישור הסמכה של מכונאי מורשה של "מכוניות". המשפחות יוזמנו להתמודד זו מול זו בתחרות החלפת צמיגים, ובנוסף יוכלו להשתתף במגוון משחקים ופעילויות סביב הנושאים השונים של "מכוניות".

 

מתי: 30.7.15 עד 31.8.15, בימים ב'-ה' ושבת בשעות 9:30 עד 20:30, בימים א' , ו' בשעות 9:30 עד 16:00

איפה: מתחם הדרייב-אין בתל אביב, צמוד למרכז הירידים

לפרטים נוספים

 

 

טריק ארט תערוכת תעתועים

תערוכת התעתועים טריק ארט תיערך הקיץ, ובמסגרתה יוכלו הילדים והמבוגרים לקחת חלק בעולם דמיוני, קסום ומהפנט. מה למשל? לעופף בשמים ,להילחם במפלצות, לטפס על בניין בן שלוש קומות, לנחות בלב הג'ונגל, לצלול עם לווייתנים, או להיכנס לחדר מופלא שיגדיל ויקטין אתכם.

 

התערוכה משתרעת על שטח של כ-2.5 דונם, וכוללת מגוון מתחמי אטרקציות אינטראקטיביות, מופלאות ומרהיבות, המבוססות על תעתועי מוח ואשליה אופטית, המתאימות לכל המשפחה. אל תשכחו להביא מצלמות: בטריק ארט חובה לצלם ולהצטלם, והרבה.

 

מתי: עד 31.8.15, בימים א'-ה' ושבת 20:00-9:00, ו' עד 15:00

איפה: ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב

לפרטים נוספים

 

 

קיץ מעולם אחר במוזיאון מגדל דוד

במוזיאון מגדל דוד בעיר העתיקה בירושלים ייערכו כמה פעילויות לילדים, בהן "מבוכים ודרקונים, עולמות פנטסטיים במצודה" (מדי שבת ב-10:00 וב-12:00). המשחק "מבוכים ודרקונים" לובש צורה ומקבל חיים: המצודה הענקית היא המרחב שבו מתקיים המשחק ובה מקבלים חיים כל בעלי התפקידים. הילדים יכולים לבחור את הדמות החביבה עליכם, ללבוש את הבגדים המתאימים, להצטייד בכלים שמשרתים אותה ולצאת להרפתקת "מבוכים ודרקונים" עם שליט המבוך. במשחק ישתתפו אורקלים, נזירים, קוסמים, אלפים ומכשפים. הפעילות מתאימה גם לילדים שאינם מכירים את המשחק. הפעילות מתאימה לגילאי 12-8 ותתקיים בקבוצות קטנות לפי חלוקה לגיל. 

 

בנוסף ייערך במוזיאון "סיפורי חומות – סיור קיץ לכל המשפחה" (בימי שלישי וחמישי בשעה 17:30) – סיור בין ערביים על חומות העיר, ממגדל דוד ועד הכותל המערבי, המשלב שירים, אגדות וסיפורים על מקומות ואנשים משני צידי החומה.

 

כמו כן, תיערך פעילות חווייתית בהשראת התערוכה החדשה "מחוז חפץ" במסלול לא שגרתי ברחבי המצודה, העוקב אחר החומרים מהם עשויים החפצים סביבנו. הפעילות מתאימה לכל מי שמוכן "ללכלך את הידיים" ובסיום המסלול המשתתפים מוזמנים למפגש עם בעלי מלאכה ויוצרים ולהתנסות במלאכות עתיקות. חלק מהמסלול מתבצע ברגליים יחפות, מומלץ לבוא בסנדלים.

 

מתי: יולי-אוגוסט, מועדים מדויקים באתר ובטלפון (חובה להירשם מראש)

איפה: מוזיאון מגדל דוד, ליד שער יפו, העיר העתיקה, ירושלים

לפרטים נוספים 02-6265333 

 

 

פסטיבל מערב הפרוע

כמעט בכל קניון או מתחם ממוזג תוכלו למצוא פעילויות לילדים, ולרוב ללא תשלום או בתשלום סמלי. זו דרך נפלאה להעביר כמה שעות קרוב לבית בלי לחפש אטרקציות רחוקות. בקניון עיר ימים בנתניה תוכלו לפגוש בוקרים, אינדיאנים, מרדפים מרגשים וכל מה שקרה במערב הפרוע. בקניון תיבנה עיירה אמיתית, שנראה כאילו נלקחה הישר מסט של מערבון אמריקאי, תאפשר לילדים להיפגש עם קאובויס, ועם שריף העיירה, להשתתף בתחרויות מהתקופה (למשל להתאמן על תפיסת בקר בחבל לאסו, לירות בחץ וקשת, להטיל פרסה וכדומה) ולחוות את אמריקה הישנה והפרועה. הכניסה חופשית והפעילות מתאימה לבני 10-4.

 

מתי: 20.7.15 עד 19.8.15 בימים ב' וד' בשעות 14:00-11:00 ו-16:30-19:00

איפה: קניון עיר ימים, רח' בני ברמן 2, נתניה

פרטים: 09-7738740

 

 

סדנאות בישול לילדים

Bulthaup Culinary  Academy בנמל תל אביב מציעה לקראת הקיץ סדנאות בישול לילדים סקרנים חובבי מטבח וגסטרונומיה. השפים אבנר לסקין ואריק ברגר ינחו סדרה של סדנאות שונות כדי להקנות לילדים טעימות קולינריות ומיומנויות בישול, אפיה, טיגון וכדומה. בין הסדנאות: סדנה לבישול איטלקי (חלבי), סדנה של אוכל רחוב אמריקאי, סדנת מתוקים, סדנה של אוכל ישראלי. הסדנאות מיועדת לילדים בגילאי 12-8, עלות של כל סדנה 250 שקל למשתתף. המקום כשר.

 

מתי: 3.8, 10.8, 17.8, 24.8

איפה: התערוכה 3, מתחם יריד המזרח, נמל תל אביב

לפרטים נוספים

 

 

הצגות ילדים ב"יריד המזרח", ליד נמל תל אביב

מסע מוזיקלי בעולם מחזות הזמר הישראלי ובין הצלילים והשירים האהובים והמוכרים של גדולי הזמר העברי, ובחינם, ב"יריד המזרח".

 

במהלך הקיץ יתקיימו מופעי קיץ, בין ההצגות: ילד פלא (ב-18.8), מקהלה עליזה (ב-4.8), אדון שוקו (ב-14.7), עפים על העולם (ב-7.7), ד"ר דוליטל (ב-21.7), המופע של פרדי (ב-28.7), סיפורים לצלילי הקשת (ב-11.8), דלת קסמים (ב-25.8) ועוד.

"יריד המזרח" הוא מתחם בילוי, תיירות ומסחר חדש בסמוך לנמל תל אביב. הפרויקט ממוקם במתחם ההיסטורי של יריד המזרח, בצפון תל אביב, על שפך הירקון, ומשחזר את ימיו הגדולים של יריד המזרח בתקופה שלפני קום המדינה. הוקמו במתחם גינות משחקים מושקעות ואמפיתאטרון למופעים – "הטריבונה".

 

מתי: כל הפעילויות יתקיימו בימי ג' ביולי-אוגוסט, הפעילות תחל בשעה 17:30, והמופעים יתקיימו בין 18:30-19:30

איפה: מתחם "יריד המזרח" סמוך לנמל תל אביב ב

לפרטים נוספים

 

 

תערוכות חדשות במוזיאון לקריקטורה ולקומיקס בחולון

שלוש תערוכות קיץ חדשות יוצגו במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון. התערוכה הראשונה היא נשות חיל וסופר גיבורים: סיפורים מהתנ"ך בקומיקס. במסגרת התערוכה יוצגו כיצד השפיע סיפורו של משה רבנו על גיבור העל הראשון- סופרמן? ומה הקשר בין אברהם אבינו לקומיקס ובין שמשון הגיבור לענק הירוק? ואיך הפכה מגילת אסתר לאחד הספרים המצוירים המפורסמים בעולם? ובכלל, מה הקשר בין תנ"ך לקומיקס? אוצר התערוכה: אסף גמזו.

 

 

תערוכה שנייה: התנ"ך של זאב. סיפורי התנ"ך כאלמנט מרכזי בעבודותיו של הקריקטוריסט זאב (יעקב פרקש) ז"ל. אוצר: ניסים (נוסקו) חזקיהו.

 

התערוכה השלישית היא מבול של איורים: פירושים חזותיים לילדים של סיפור תיבת נח.ארבעה מאיירים ישראלים מציגים דרכי התמודדות שונות עם האתגרים שמציב הטקסט התנ"כי. אוצרת: מיכל פז-קלפ.

 

לאורך עשרות דורות היוו התנ"ך וסיפוריו מקור השראה עבור יוצרים ואמנים במדיה, ומקומו של הקומיקס לא נפקד.התערוכות מוצגות בשיתוף מיזם 929, המקדם קריאת פרק יומי בתנ"ך, במטרה להביא לשילובו של הטקסט התנ"כי בחברה הישראלית והנגשתו במרחב הפיזי והווירטואלי.ילדים על גיל 5 נכנסים בחינם.

 

מתי: 9.7.15 עד ינואר 2016, בימים ב' וד' 13:00-10:00, בימים ג' וה' 20:00-17:00, שבת 15:00-10:00

איפה: המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, חיים ויצמן 61, חולון

לפרטים נוספים 03-6521849

 

סרט חדש: לעוף על זה

אין כמו אולם הקולנוע הקריר כדי להימלט לזמן מה מהחום בחוץ ולברוח בעזרתו מהמציאות לפנטזיות. סרט קיץ חדש, שעולה לאקרנים ב-9.7, ונקרא "לעוף על זה" (בדיבוב לעברית, בדו-מימד ובתלת מימד) מספר סיפור על גיבור, אם כי גיבור לא צפוי: ציפור קטנטנה וצהובה מוצאת את עצמה במרכז העלילה ההרפתקנית. ביום סתיו אחד מצליחה חברתה של הציפור הצהובה, פרת משה רבנו נבונה, לגרום לה לצאת מהבית המגונן לראשונה בחייה. ביער פוגשת הציפור את דריוס הפצוע, המנהיג של משפחת ציפורים נודדות, ומשם מתגלגלת עלילה מפתיעה ומעניינת. הסרט מתאים לכל המשפחה.

 

 

מתקנים חדשים בפארק נחשונית

לכבוד קיץ 2015 נוספו אטרקציות חדשות בפארק נחשונית, הממוקם בקיבוץ נחשונים. בין המתחמים החדשים: מתחם נחשונית אקטיב – הכולל מתקני ספורט (למשל מגרש דשא סינטטי המשלב קטרגל וכדורסל); מתחם ג'ימבורי ענק – במרכזו מתקן בן שתי קומות, הכולל אומגות, מגלשות, בריכת כדורים, תותחי כדורים ועוד. המתחם נמצא ברחבה מוצלת, וכולל מתקנים מתנפחים לילדים כטרמפולינת בוב ספוג ומתחם דקלים עם ציוד ג'ימבורי מגוון לפעוטות; חדר משחקי שולחן – בו מוצבים שני שולחנות של הוקי אוויר ושני שולחנות כדורגל, המתאימים מאוד לפעילות משותפת של הורים וילדים; מתחם עולם האגדות – שבמרכזו מוצבות תפאורות ענק מעולם אגדות הילדים. מתחם זה כולל דוכנים ססגוניים וביניהם משחקי קליעה למטרה, דוכן לקים וקעקועים, קולנוע שבעה מימדים ועוד.

 

הפארק משתרע על שטח של כ-100 דונם והוא משלב פארק מים (עם בריכות, מגלשות מים, מתקני מים ועוד), פארק מוטורי (עם מגוון מסלולי קארטינג) ופארק שעשועים (עם ג'ימבורי ממוזג, קרוסלת סוסים, קרוסלת מטוסים, קרוסלת כסאות מעופפים, רכבת הפתעות, מתחם מתנפחים חדש בחורשה מוצלת, בריכת סירות, תותחי כדורים, בריכת כדורים ועוד).  

 

מתי: יולי-אוגוסט, בימים א'-ה' בשעות 17:00-10:00, ו' 16:00-9:00 ושבת 17:00-9:00

איפה: פארק נחשונית, קיבוץ נחשונים

לפרטים נוספים03-9386444

 

 

קיץ מהאגדות

קיץ עם גמדים, ענקים ונסיכות, הרפתקה עם שחקן במוזיאון, קסמי גמדים ואטרקציות נוספות יעמדו במרכז אירועי הקיץ במוזיאון נחום גוטמן לאמנות בנווה צדק בתל אביב, הכל בהשראת התערוכה המוצגת בימים אלו במוזיאון: "מעשה בגמד, בענק ובנסיכה" ומיועדת לילדים בגילאי 9-4. כמו כן תתקיים במוזיאון סדנת קסמי גמדים – סדנת יצירה פתוחה לילדים.

 

מתי: במהלך אוגוסט, כדאי לברר מראש ולהירשם לפעילות הרצויה

איפה: מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב

לפרטים נוספים03-5161970

 

 

יריד מדע אינטראקטיבי לילדים

לבני האדם ובייחוד לילדים יש כמיהה טבעית לגלות, לפתח ולחקור. פסטיבל מדע פתוח ביוזמת המעדטק מנגיש לילדים את קסמי המדע ופותח בפניהם עולם של קסם. הילדים יוכלו לשבת על כיסא מסמרים, לראות קסם של צבעים מתחלפים ולגלות שהעולם סביבנו מורכב מרגעים קסומים שלהם הסבר הגיוני.

 

כל  המוצגים אינטראקטיביים ומאפשרים למבקרים ליהנות ממגע ישיר, להכיר עיקרון מדעי וליהנות מההפעלה. המבקרים יוכלו לצפות בכוכבים בפלנטריום ייחודי, ולקבל הסבר על מערכת השמש, גרמי השמים והכוכבים.

 

בנוסף יתקיימו מופעי קסמי מדע ייחודים, במהלכו ייחשפו  סודות המדע מאחורי "הקסמים". שלל ההדגמות מלוות בתצוגה של אור, קול, אש, מים וצבע. במהלך הפסטיבל  יוצג מופע רובוטים ייחודי, כאשר ביניהם הרובוט "נאו" ההומנואיד (רובוט דמוי אדם) בגובה 60 ס"מ, המיישם מגוון טכנולוגיות מתקדמות ויכול לבצע פקודות ולנוע כבן אדם. נוסף על כך היה ניתן לצפות ברובוט "כלב" ועוד.הכניסה חופשית. היריד מותאם לבני כל הגילאים.

 

מתי: 26.7.15 עד 15.8.15, בימים א'-ה' 19:00-10:00

איפה: קניון "שער הצפון", דרך חיפה 52, מתחם איקאה, קריית אתא

 

 

תערוכות גם לילדים במוזיאון ישראל

מסע בעקבות התפניות הדרמטיות בתולדות האנושות לאורך מיליון וחצי שנים: הבערת אש, המצאת השפה והכתב, ההתיישבות החקלאית, יצירת חוקים וכסף, המהפכה התעשייתית ותורת היחסות. רב המכר הבינלאומי של יובל נח הררי, הופך לתערוכה המספרת את סיפורו של המין האנושי באמצעות פריטים נדירים ויצירות אמנות המלמדים על נקודות המפנה המרכזיות בהיסטוריה של המין האנושי.  התערוכה המרתקת מציעה מסע ייחודי במינו לאורך מיליון וחצי שנים.

 

בנוסף מוצגות במוזיאון תערוכות נוספות, בהן ביקור בתערוכת יומולדת. זו תערוכה מיוחדת לכל המשפחה המזמינה את הקהל להשתתף ביום הולדת גשום בלי להירטב, להתארח ביום הולדת בלי אורחים ולחגוג יום הולדת לחיות בלבד.

מתי: 1.5.15 עד 26.12.15

איפה: מוזיאון ישראל בירושלים

לפרטים נוספים

 

חופש בלונדע בבאר שבע

לונדע הוא מוזיאון ילדים חדיש בבאר שבע ובמהלך הקיץ יתקיימו בו פעילויות חווייתיות לכל המשפחה. המוצגים מעודדים למידה חווייתית באמצעות משחקים מקוריים ואינטראקטיביים, התנסות וחישה. זהו המוזיאון הראשון בארץ, בו המתחמים הם רב-גילאיים ותוכננו במטרה לספק עניין משותף למשפחות שלמות יחד, על מנעד הגילאים הרחב של ילדיהן. 

 

על פני שלוש קומות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים עשרה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים, וכוללים משחקי חוץ ופנים. כל חלק בלונדע עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים, ולגלות את עצמם ואת מקומם במרחב האישי, המשפחתי, הציבורי והחברתי, בו הם נמצאים, כפרטים וכחלק מקבוצה. בנוסף יש במקום שני שטחי חוץ מושקעים המשלימים את החוויה.

 

במהלך חופשת פסח יתקיים מידי יום משחק נושא פרסים בסגנון "חפש את המטמון", שיכלול כתב חידה חווייתי.

 

לפרטים: דוד הראובני 25, באר שבע, טלפון www.lunada.co.il, 08-6226926

הערה חשובה: יש להצטייד בגרביים – הכניסה למקום ללא נעליים.

 

 

פעילויות של רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים מציעה שלל פעילויות בקיץ, בהן לילה בבית גוברין הכולל טיול בקמרונות, במבני ענק ובאמפיתיאטרון הרומי. הסיור מתקיים עם מדריך (בימי ד' וה' ביולי בשעות 22:00-17:00 בגן הלאומי בית גוברין); עששית בלילה – אש ולילה בגן לאומי אשקלון, כולל להטוטי אש, סיפורי חיות לילה בהרצאת פקח רשות הטבע והגנים, סיורי עששיות ועוד (6.8, 13.8, 20.8, בגן לאומי אשקלון); תצפית כוכבים ולינת שטח משפחתית בגן לאומי ירקון, כולל הרצאה מרתקת בליווי סרטים בנושא גדלים ומרחקים ביקום, תצפית בטלסקופ רובוטי משוכלל. כל משפחה תבנה מפת כוכבים משלה ותכיר את שמי הלילה. מתמקמים בחניון הלילה המוסדר ומכינים ארוחת ערב עצמית (ד' 26.8, בגן לאומי ירקון, מתחם מקורות הירקון, להרשמה 03-9348462).

 

לפרטים נוספים

 

 

סירק דה סוליי מגיע לארץ

הקרקס בא העירה: סירק דה סוליי, הקרקס המפורסם בעולם, מגיע ל

תגובות (0)
הוסף תגובה