קל לגדל ילדים היום ? יש חיתולים! באמת??

כמעט כל אימא צעירה בימינו חוותה את המצב הזה, המעצבן והמרתיח – כשמישהי מ"הדור הקודם" חייבת, אבל פשוט לא יכולה למנוע מעצמה את התענוג להגיד שלנו, היום, הרבה יותר קל להיות הורים. "כי יש חיתולים! אנחנו היינו צריכים לכבס הכל ביד, ולהרתיח, את לא מאמינה איזה סיפור. איזה מזל יש לך שהיום יש פמפרס, יש לך חיים קלים".

 ואני שואלת, והאם זה באמת היתרון הגדול ביותר של חיתולים, העובדה שלא צריך לכבס?

אז כן, היום יש פמפרס, ואפילו מכנסוני פמפרס.

 

ההורים של הדור הקודם לא תמיד שמים לב לדברים הקטנים שתורמים ליצירת הקשר החזק של אם-ילד, מה שנקרא Bondingבלועזית. כנראה שלהם היו דרכים אחרות להשיג אותו, אך היום חיתולים נגישים משחקים תפקיד חשוב בתהליך הזה.

לפני שבוע התחלתי להשתמש במכנסונים של פמפרס, חיתולים שנראים ממש כמו תחתונים. זה מרגיש כמו עליית מדרגה עבור אנבל שלי, משום שאני כבר לא צריכה להניח אותה על הגב כדי להחליף חיתול. ובגלל שהיא ילדה כל כך חכמה, נהדרת ומפותחת (כמו שחושבת כל אימא), היא נהנית מהתהליך הרבה יותר, כי היא יכולה לעמוד ולהרים רגל-רגל כמו הילדה הגדולה שהיא ולהכניס אותן לחיתול שנראה בדיוק כמו תחתונים. ולי יש עוד סיבה להגיד לה שוב איזה ילדה טובה ומדהימה היא ולזכות בעוד חיבוק.

 

 

האם יש משהו חשוב יותר בעולם מאשר החיבור הזה? זה הרבה יותר מהחופש מהצורך לכבס את החיתולים. חוץ מזה, בחיים האלה יש איזון. אם משהו נעשה קל יותר, אז משהו אחר נעשה קשה יותר, שלא תחשבו שמשהו ניתן ללא מחיר.

אז למרות החיים הקלים שיש לנו בזכות פמפרס, יש גם המון ציפיות, לנו מעצמנו ולסובבים מאיתנו. בעבר הכול היה הרבה פחות ביג דיל. מביאים ילד, עושים מה שעושים, הזמן עובר, המקסימום שמקבלים זה קצת ביקורת בטיפת חלב ומהמשפחה המורחבת עם השכנים, ופשוט מתקדמים הלאה.

 

היום, גידול תינוק זה לא מה שהיה פעם מינוס כביסה ביד של חיתולי בד. זה הרבה יותר חרדות, ציפיות, וחששות בפני העתיד, כי אנחנו לא באמת יכולים לדעת מה יהיה הלאה, העולם מתפתח בקצב מהיר מדי. הכול נובע מהאהבה, אך עושה רושם שהיום צריך לעשות הרבה יותר בכדי להוכיח את האהבה הזאת, וגם להיות ראויים לה בשלבים מאוחרים יותר, כי העולם נעשה כל כך תובעני.

 

אז יש לנו רגעים של נחת כשיש לנו את האפשרות לשים תוך שניות חיתול-מכנסון נעים למגע שמרגיש ממש כמו בד אמיתי, ועם גזרה נוחה לבטן המתוקה שלנו, ועם ביריות יפות למטה שנראות כמעט כמו תחרה. הרגעים הקטנים האלה בחיים, אלה הם שנותנים לנו את הכוח להמשיך, להתמודד עם הקשיים היומיומיים של ההורות המודרנית.

 

כל פעם שאנו רואים את החיוך על פני הילד, אנו מיד יודעים את הסיבה למה אנחנו עושים את זה. וכשתהליך החלפת החיתול נעשה כל כך קל, ונעים – הוא גם הרבה יותר מהנה לילד. מה שיכול להבטיח שבעתיד המעבר לתחתונים רגילים ושימוש באסלה גם יעברו חלק. כי מה שבא בקלות – עוזר גם למה שבא אחריו לתפוס את מקומו ללא מאמצים מיותרים.

עדיף להקל על החיים שלנו ככל שניתן ופשוט להיות הורים ברמת החיבור הנפשי, ולא להקדיש את מיטב המשאבים שלנו למשהו יומיומי וקליל כמו החלפת חיתול. מכנסונים של פמפרס זה פיתרון הרבה יותר נוח לילדים שכבר עומדים ולא רוצים לשכב רק כי צריך להחליף חיתול. מכנסונים של פמפרס מאפשרים לעשות זאת בלי להפסיק את המשחקים, ומוסיפים קצת שמחה לחיי היומיום של המשפחה. ואם יש לנו פריט שמשיג מטרה לא פשוטה זו בימינו מלאי האי וודאות – אז הרווחנו.

 

עוד על המכנסונים של פמפרס

תגובות (0)
הוסף תגובה