עבריין מין. לא קוסם

אני כל כך כועסת ופגועה.

כתבה בערוץ 2 על סרט דוקומנטרי שעומד לצאת על צ'יקו ודיקו מציג את הצמד כאגדה נוסטלגית.

לפני למעלה מעשרים שנה כשהייתי סטודנטית למשחק פגשתי את צ'יקו (איציק זננה בשבילכם) ברחוב. בחור שהכרתי היטב כי הוא למד איתי בבית ספר תיכון. צ'יקו טען שהוא מחפש בחורה שוליית קוסם. הוא המתיק את ההצעה בסכום של 100 דולר להופעה. סכום בהחלט מושך לסטודנטית שמתפרנסת ממלצרות

הוא הזמין אותי לבוא אליו כדי לשוחח. לא חשבתי לרגע שהאודישן הזה הולך להתפתח לאן שהוא התפתח. זה היה יום שישי בצהריים, הגעתי אליו הביתה דיברנו והשאלות נראו לי קצת מוזרות ומביכות ובכל זאת נשארתי ואז הוא בקש לעשות לי אודישן… ברחתי משם אחרי שעה. במשך אותו סופשבוע ישבתי בדירה שלי וניסיתי להבין מה קרה. כמו שאבא שלו ודליק ווליניץ תיארו "בחור מבריק". הייתי בת 22 , חבר טוב ששיתפתי אמר לי "תפני למשטרה" אמרתי "אני רוצה לשכוח מזה" אבל לא הצלחתי
הייתי פגועה, מושפלת כעסתי, ניסיתי להבין מה היה שם. למחרת התקשרתי לדיקו האב, סיפרתי לו מה הבן שלו עשה "באמת?" הוא ענה "מזועזע" "אני אדבר איתו ואחזור אלייך".

 

אני אדבר איתו ואזור אלייך. דיקו האב, מתוך כתבת חדשות ערוץ 2

בתזמון מהשמיים יום אחרי, הוקרנה בטלוויזיה תוכנית נוער בשם "תוסס" והנושא היה פגיעות מיניות. התוכנית לוותה בכיתובית עם מספר הטלפון של אגוד 'נפגעות תקיפה מינית'. החבר הטוב שלי התקשר אלי ואמר לי "תתקשרי, מה כבר יכול להיות". עניתי "אני רוצה לשכוח את זה".

אבל לא הצלחתי. יום אחרי התקשרתי והלכתי. הן רצו מאד לעזור, אמרו שיש להן עורכת דין ואפשר לגשת להגיש תלונה במשטרה, אמרתי "אבל אני מרגישה שאני אשמה, איכשהו רציתי את העבודה ולא עצרתי את זה" האשה שישבה איתי ענתה "את יודעת זה המשפט שאומרות 90% מהבנות שמגיעות לפה" בכל זאת העדפתי לא ללכת למשטרה ולנסות לשכוח.

שנה אחרי, התקשרה אלי מישהי מהאיגוד ואמרה לי "היית אצלנו לפני שנה בנושא של צ'יקו, אז רציתי להגיד לך שיש מישהי שהגישה נגדו תלונה במשטרה על סיפור זהה לשלך, ומסתבר שזו לא הראשונה יש להם עוד תלונה והם מחפשים עוד בנות שיעידו. כשהיא דיברה איתי ידעתי שאני כבר לא יכולה לשתוק יותר , הבנתי שמהשהיה זה לא בראש שלי ואחרי יום אמרתי לה "טוב" ואז הדברים התגלגלו מהר. הזמינו אותי למרחב ירקון ישבתי במשך שלוש שעות עם שוטרת אמרתי הכל גם חלקים שהיה לי קשה להגיד. אחר כך היה העימות מולו שלאחריו הבכי הבלתי נשלט על הרצפה בתחנת המשטרה.

 

אני לא זוכרת כמה בנות היינו, 12 או 13 שאחת או שתיים מהן עברו אונס ממש. הפרקליטות המחוזית ייצגה אותנו. כמה ימים לפני המשפט הזמינו אותנו לשיחה בהפרשים של כמה דקות מהשניה, בנות שהמכנה המשותף המוצהר שלהן זו תחושת בושה גדולה והשפלה. לא הסתכלנו בעיניים לא עם זאת שלפני ולא עם זאת שאחרי
יומיים אחרי התקשר אלי מישהו מהפרקליטות והודיעה הודעה לקונית "רצינו להגיד לך שהמשפט בוטל ועורכי הדין הגיעו להסכם" צ'יקו קיבל 50 שעות שירות על הטרדות מיניות ואונס של למעלה מ-12 בנות.

ואגב, דיקו מעולם לא חזר אלי. וצ'יקו מעולם לא היה זקוק לשוליית קוסם. אחרי מספר שנים קראתי בעיתון שהוא הונה צעירים בזה שהבטיח להם קריירה בתחום הבידור תמורת 'בוק'.

אז לצביקה בינדר הבמאי, לדליק ווליניץ, לכל מי שתמך ונתן ידו לסרט הזה ולכל האנשים שמתלהבים בנוסטלגיה מהבחור המבריק ואביו, ששיתף איתו פעולה מבחינתי. בזכותכם הבנתי שהכאב והכעס לא עוברים גם אם איחסנתי עמוק במרתף. ותזכרו – אתם נותנים במה מפרגנת לקוסם "מבריק" [לדבריכם, שיצר סבל גדול לקבוצה גדולה של בנות שיכלו בשקט להיות גם הבנות שלכם, ומעולם לא שילם מחיר. לצ'יקו שלא שלט בדיקו ולדיקו שלא שלט בצ'יקו. אגב, מאז אני מתעבת קוסמים.

תגובות (0)
הוסף תגובה