הפאט שיימינג מגיע גם לנשים בהיריון

כמו הרבה נשים הריוניות היום, גם בריטאני אן דיקסטרה, בת 25, העלתה לפייסבוק שלה תמונה אמנותית ויפה בה היא משוויצה בבטן התופחת שלה. אבל היא בטח לא ציפתה לתגובות שקיבלה.

 

דיקסטרה, שנמצאת בשבוע ה-35 להריונה, לקחה חלק בפרויקט של הצלמת נטלי מקיין, שנקרא –  The Honest Body Project. מקיין האמריקאית לקחה על עצמה לעזור לנשים לאהוב את עצמן ואת הגוף שלהן דרך תמונות שלהן בתחתונים, עם או בלי הילדים שלהן. בהרבה אומץ, חושפות הנשים את הבטן שנשארה מהלידה, את סימני המתיחה, את הצלוליטיס ובקיצור – את כל מה שנחשב בעיני החברה ל"פגמים". הפעם בחרה מקיין לצלם דווקא נשים בהריון, וכאמור דיקסטרה היתה אחת מהן.

 

לאחר שדיקסטרה קיבלה ממקיין את התמונה, היא שמחה ממנה מאוד והעלתה אותה לרשת, אך להפתעתה התגובות היו שונות לגמרי מאלו שלהן היא ציפתה.

 

"אני בשבוע 35 ורק בשבוע שעבר הצטלמתי צילומי הריון כדי לחגוג את ההיריון הנורא אבל הנפלא הזה", כתבה דיקסטרה. "מאוחר יותר באותו היום, קיבלנו חלק מהתמונות והעליתי אותן לפייסבוק מתוך מחשבה שהמשפחה והחברים שלי יחשבו שאני נראית בהן יפה ויאהבו אותן, אבל זה ממש לא היה המקרה".

 

מתוך THE HONEST BODY PROJECT

 

דיקסטרה מספרת כי התגובות שהיא קיבלה היו רחוקות מלהיות תומכות או נלהבות. "כל מה שקיבלתי היו תגובות שליליות לגבי כמה שאני ענקית וכמה שאני לא בריאה, ושאם לשפוט מהמשקל שלי, בטח יצא לי תינוק במשקל 4.5-5.5 קילוגרם".

 

דיקסטרה מספרת כי אחרי שקראה את התגובות הללו, הסתגרה באמבטיה ובכתה במשך שעות. "זה כל כך קשה להיות פלאס-סייז, בהריון, חולה ולקבל את הערות שליליות לגבי איך שאני נראית. אם אני מאושרת ומקבלת את הגוף שלי, למה אין אף אחד אחר שיכול להיות שמח בשבילי?".

 

עוד היא כתבה על כך שהריון זו גם ככה תקופה קשה, שבמהלכה צריך להתמודד עם הרבה לחצים ושינויים פיזיים "לא מגיע לנו לשמוע בזמן הזה ביקורות על הגוף שלנו מזרים ומהחברה. אנחנו צריכות לחבק ולתמוך בקימורים היפים שלנו".

 

מתוך THE HONEST BODY PROJECT

 

כרגע יש לסטטוס הזה למעלה מ-46 אלף לייקים, ויחד איתם סוף סוף הופיעו גם התגובות התומכות, כמו "את נראית מדהימה ויפה. הלוואי ולי היה את האומץ כשאני הייתי בהריון", ו"את נראית מקסים, אל תתני לאף אחד להגיד לך אחרת".

 

כמו שדיקסטרה כתבה בעצמה, הריון זו גם ככה תקופה קשה לכל אישה, ובטח למי שמלכתחילה מגיעה עם רגשות נחיתות וחוסר ביטחון. אז לפחות במהלך התקופה הזו אפשר לרגע להניח את הביקורת בצד ולהתחיל להתאמן על שריר הפרגון. בעצם, אולי כדאי להתחיל לעשות את זה באופן קבוע. 

תגובות (0)
הוסף תגובה