איך אורח החיים שלך עשוי להשפיע על הפוריות?

כבר קראנו ושמענו לא פעם על גורמים והרגלים מזיקים שעלולים לפגוע לנו בפוריות, בהם, למשל, עישון ותזונה לא מאוזנת. אבל מתברר שבצד אלו ישנם גורמים נוספים שלא ממש דובר עליהם עד כה, ולמרות זאת יש להם השפעה נרחבת ביותר על רמת הפוריות שלנו. מה למשל? ד"ר משה רויבורט, מנהל מרכז בריאות האישה במרכז הרפואי הדר יוסף, מכבי שירותי בריאות, מסביר:
 
עוד באון לייף: 
מהאמא המקצועית לאמא שבדרך: הטיפים המנצחים
ציורי בטן: ככה עושות אמנות מהיריון
הקשר בין תזונה לפוריות
 
מחלות מין – לפי הסטטיסטיקה, מחלות המועברות במגע מיני – כמו כלמידיה וזיבה – מהוות גורם לא מבוטל לבעיות פריון בנשים. כדי להגן על עצמנו מפני מחלות אלו ואחרות, כדאי לקיים תמיד יחסי מין בטוחים ומוגנים. הרופאים ממליצים להגביל את כמות הפרטנרים המיניים ולהשתמש בקונדום בכל קיום יחסי מין ללא יוצא מהכלל. אפשרות אחרת היא כמובן לנהל מערכת יחסים זוגית מונוגמית והדדית עם בן זוג שאינו נגוע בשום מחלת מין.
 

 

-פרסומי-

הידעת?  מעכשיו לא חייבים להגיע למרכז הרפואי כדי לחדש מרשמים, לקבל אישור מחלה או הפניות לבדיקות שגרתיות.

אפליקציית מכבי והאתר מאפשרים לחברי מכבי עם סיסמה לשלוח בקשות לרופא המשפחה ולחסוך בזמן ובתורים. כל שעלייך לעשות הוא להיכנס לאזור האישי> תקשורת עם הרופא ולהשאיר פרטים.

 

 

 
 
עבודת לילה – הימנעי מעבודה במשמרות לילה, עד כמה שאפשר. מחקרים גילו כי נשים העובדות באופן קבוע במשמרות לילה עלולות להיות בסיכון מוגבר לבעיות פוריות. הסיבה נעוצה ככל הנראה בשיבוש של ייצור ההורמונים. ובכל מקרה, גם אם העבודה שלכם בלילות כדאי להקפיד על שינה מספקת, כדי לאפשר לגוף להשלים את החסר. 
 
מתחים מיותרים– הדעות חלוקות לגבי השאלה האם סטרס ולחץ עלולים למנוע מאתנו כניסה להריון, אולם ברור שיש להם משקל מכריע על כל נושאי הבריאות. כדי להפחית מתח בחיים, כדאי לאמץ שיטות תרגול ושיטות התמודדות – כמו טכניקות הרפיה, יוגה, מדיטציה, נשימות וכך הלאה – כשמנסים להרות, ובכלל.
 
שתיית אלכוהול – כדאי להגביל את כמות האלכוהול שאת שותה. שתיית אלכוהול בכמות גדולה קשורה לסיכון מוגבר להפרעות ביוץ. כדי להיכנס להריון ממליצים הרופאים לשקול הימנעות מאלכוהול לחלוטין. 
 
צריכת קפאין – רוב המחקרים אינם מצביעים על קשר ברור בין קפאין לבין פוריות. עם זאת, רוב מומחי הפוריות ממליצים להגביל את כמות הקפאין ולצרוך עד 300-200 מיליגרם ביום. שימי לב, קפאין יש גם בתה, בקולה, בשוקולד ועוד, ולא רק בקפה. 
 
באיזי עם הספורט. תמונה: Shutterstock
 
 
פעילות גופנית מאומצת – פעילות גופנית היא עניין מבורך ומומלץ, אולם כמו כמעט בכל דבר – לא כדאי להגזים. יותר מדי פעילות גופנית נמרצת ומאומצת יכולה לעכב ביוץ ולהפחית את הייצור של ההורמון פרוגסטרון, וכבר הוכח כי פעילות גופנית נמרצת ומאומצת (לדוגמה אצל מתעמלות ואתלטיות) יכולה לעכב ביוץ וכתוצאה מכך למנוע הריון. אם את בעלת משקל תקין ושוקלת להיכנס להריון בקרוב, כדאי להגביל פעילות גופנית נמרצת לפחות מחמש שעות בשבוע. אם את סובלת מעודף משקל, התייעצי עם מומחים לגבי סוג הספורט ומשך הפעילות המומלצת. 
 
חשיפה לרעלים – עובדות חקלאות, מעצבות שיער וקבוצות נוספות עלולות להיות בסיכון של הפרעות במחזור חודשי עקב חשיפה לחומרים כימיים. סייעות שיניים, למשל, נחשפות לרמות גבוהות של תחמוצת חנקן, עובדות במכבסה נחשפות לרמות גבוהות של ממסים אורגניים, שהם הכימיקלים המשמשים לניקוי יבש, עובדות תעשייה נחשפות לתרופות או לכימיקלים בתהליך הייצור, עובדות ניקיון נחשפות לחומרים כימיים שיש בחומרי הניקוי. כל אלו עלולים לסכן את הפוריות ולפגוע בה. 
תגובות (0)
הוסף תגובה