למה נשים מרגישות צורך לשקר לגבי המשקל שלהן

כשהייתי בת 14, שאל אותי ילדם של אחד השכנים בת כמה אני. אימא שלו, שככל הנראה ניסתה לחנך את בניה כבר בגיל צעיר לג'נטלמניות, אמרה לו שזה בסדר כשהוא שואל ילדות לגילן, אבל להבא ידע כי מאוד לא מנומס לשאול אישה לגילה. ואכן, גיל היה עד לא מזמן סוג של טאבו חברתי שהלך והיטשטש לו עם השנים. כיום כמעט כל אישה מתגאה לומר את גילה (כדי להשוויץ במראה צעיר), הודות להתפתחות האנטי אייג'ינג לסוגיו שעוזר לכולנו להיראות צעירות יותר. אין ספק שגיל בימינו הוא כלל וכלל לא מה שהיה פעם. הארבעים החדש הוא לחלוטין השלושים הישן, או במקרה שלי העשרים, אבל זה כבר נושא לשיחה אחרת.

 

עוד באון לייף: 

 

אך אם גיל הוא אכן בימינו רק מספר, אז מה לגבי המידה? על פי התפיסה החברתית, יש כמה דברים שנותרו עדיין לא מנומסים בעליל בכל הנוגע לשיח משוחרר עם נשים. שלוש שאלות שעדיין נותרו כטאבו מבחינתנו הן "עם כמה גברים שכבת?", "מה המידה שלך?", "וכמה את שוקלת?". על פי שאלון אקראי שערכה סטודנטית מהאוניברסיטה העברית בקרב נשים בגילאים 30-44, כמעט שישים אחוזים מהן ענו שהן נוהגות להוריד קילוגרם או שניים במשקל (כשהן נשאלות על כך), ואף לעגל את המידה כלפי מטה. וזאת ללא כל קשר למבנה גוף, משקל וכיוצ"ב. דהיינו (ואני מכניסה גם את עצמי למשוואה), כמעט כל אחת מאתנו רוצה לרדת שני קילוגרמים קטנים, ואולי להיכנס בקלילות לג'ינס הצמוד יותר בארון. שוב, אל תטענה לחשוב כי מדובר בתופעה תלוית משקל או מבנה גוף, זה קורה לכולן. אוקי, כמעט לכולן. ולמי שזה לא תקף כיום, זה בוודאי היה תקף אי אז בתקופה הסטודנטיאלית בה כל דבר שאינו על פי "נורמה חברתית" הפריע. אני זוכרת ששאלתי את עצמי, מדוע טרחתי כל כך להתעקש על מידה 36 צמודה למרות שטכנית נוח לי יותר בתוך 38 משוחרר. מדוע עניתי לדני חברי ששאל כמה אני שוקלת: שמשקלי הוא 52 במקום 54? ומהיכן למען השם נובע ההרגל המגונה המטופש הזה שאי אפשר לחדול ממנו?

 

בפאנל שנערך לפני כמה זמן בנושא דימוי גוף, הועלתה הסוגיה הנ"ל והמסקנה המתבקשת היתה שכולנו ללא יוצא מן הכלל קורבנות של השיטה. קורבנות של תעשייה שלמה שקבעה סטנדרטים על פיהם יישק דבר. ולעומת מה שרבים מעמיתיי למקצוע חושבים, לדעתי תעשיית האופנה הבינלאומית לא יכולה אף פעם להשתנות. חבל לי שכך אך זה מאוחר מידי. הדימוי ה"קולבי" הוא משהו שנחקק לנו כבר ארבעה עשורים בדי אן איי. זה לא צריך להיות כך, אבל אני לא רואה דרך אחרת לצאת מזה בדורנו. אולי רק בדורות הבאים, אלא שגם זה עלול לקחת זמן רב.

 

אי אפשר היה להתעלם מהסערה בנוגע לאמירה של אתי רוטר מנכ"לית קסטרו על כך שבחברה אין מקום לבגדים מעל מידה 42. והנה שוב, השיח על מידות לא רק שתפס כותרות אלא גרר מחאת רשת בה נשים "יצאו מהארון" ונופפו בגאווה במידתן. הגדילה לעשות מישהי שסיפרה כי במשך שנים אמרה למוכרות בחנות שהיא מידה 42 כדי לנסות ולהידחס לתוך בגד ממותג, בזמן שהיא בעצם הזדקקה ל- 44, ומעתה והלאה תפסיק לעשות זאת. ובצדק. הרי בשורה התחתונה אף אחת מאתנו לא צריכה להסתיר, להתבייש, או חלילה לשקר למוכרת או לכל אחד אחר לצורך העניין לגבי המשקל, המידה או הגיל. זה רק מספר הרי לא?

 

בניגוד לקסטרו, לצורך העניין, ישנן מספיק חברות אופנה ומעצבים המתמקדים בקהל יעד נשי בטווח מידות רחב, אין צורך לצעוד עם הראש בקיר. אלטרנטיבות יש מספיק.

נתחיל עם המותג "פונט רומא" של המשביר לצרכן, שהיו אלו שארגנו את הפאנל הנ"ל בנושא דימוי גוף, וגם מציעים אאוטפיטים זהים במגוון רחב של מידות "נורמליות", וסליחה על השימוש הקלישאתי במונח "נורמלי", במקרה שלנו בארץ זה מתבקש.

 

 

 

 

את בוטיקnoemi  גיליתי לא מזמן בבזל בתל אביב (שכונת מגוריי), עם קולקציה שמתהדרת בשיק צרפתי (והצרפתיות האלה יודעות להתלבש). מדובר בבוטיק בו אפשר למצוא בגדים החל ממידות קטנות יחסית (36) ועד מידה 52. לבוטיק ישנה חנות נוספת צמודה (בזל 32,33) הנקראת noemi plus  ובה שלל עיצובים בין המידות 42-54.

 

 

את המעצבת נועה ירון גיליתי גם כן לאחרונה, לאחר שעייפתי מלחפש בגדי קיץ רחבים נוחים ואווריריים, בדיוק כמו במגזינים. אתן יודעות על מה אני מדברת: אישה עם פן מטופח, תלויה על תורן של ספינה ולגופה חולצה רחבה ומכופתרת שנראית אוורירית למרות שבחוץ מאה אחוזי לחות. לנועה מסתבר, יש בבוטיק (בתל אביב וברמת השרון) בדיוק את קולקציית הקיץ המושלמת שאני מחפשת. ואצלה אני לחלוטין יכולה לרכוש בגדים מבלי למדוד, או חלילה לדאוג שלא ייסגר עליי משהו.

 

 

גם אצל "גליתה" אפשר לקנות בעיניים כמעט עצומות. "יש מידה?" היא שאלה לא רלוונטית, וכשתמדדו את החליפה קצרה הקייצית המדליקה הזאת, לא תצטרכו אפילו להכניס את הבטן.

 

 

ולחובבות קניות און ליין (כמוני), אני ממליצה על אתר http://www.lolfashion.co.il אליו התוודעתי בזכות האירוע "יפה בכל צורה" שהפיקה הסטייליסטית גאלה רחמילביץ'. באתר אפשר למצוא פריטים החל ממידה 38 ועד 48, מדובר באתר ישראלי כך שהנשמה לא יוצאת מציפייה עד שהחבילה מגיעה. 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה