חודשיים תזונה של ירקות ומים הלכו לפח וטוב שכך

לפני כמה ימים פגשתי את עידו, חבר טוב שחזר מחו"ל, המשפט הראשון שיצא לו מהפה כשראה אותי היה: 'וואו, איך רזית, את נראית מעולה!' ותאמינו לי, מעולה היה הדבר האחרון שהרגשתי בנוגע לעצמי.

 

בחודשיים-שלושה האחרונים עשיתי הכל כדי להוריד במשקל באופן משמעותי, הליכות מדי בוקר בפארק, הליכות מדי ערב, ואיך לא, גם נצמדתי לתפריט דל קלוריות ומרעיב שמצאתי באינטרנט.

 

המזון שלי התבסס ברובו על ירקות ומים, וכמו שאתם מבינים, עודף מחשבה לא היה פה.
עם הירידה במשקל הגיעה, כמובן, גם הירידה במצב הרוח, עייפות כרונית, שקיות מתחת לעיניים ועוד כל מיני מרעין בישין שגרמו לי להרגיש פחות ופחות טוב עם עצמי. בדיוק ההפך ממה שציפיתי לו.

 

באותו ערב, ישבתי עם עידו במסעדה איטלקית חדשה שנפתחה בעיר, 'אני מזמין!', הוא הכריז ובאותו הרגע הבנתי שהלכו לפח חודשיים של מים וירקות, 'עידו, אני בדיאטה, לא להזמין פסטות ופיצות!' ועידו רק חייך אליי במבט של אחד שיודע וענה 'תני לי לשחרר את המלצרית עם ההזמנה שלנו ואני איתך…'

 

 

אחרי הפנמה כי הערב אני הולכת לאכול אוכל אמיתי, כזה שמורכב מפחמימות, סידן, שומנים וסיבים תזונתיים, התרווחתי על הספה ליד עידו והקשבתי.

 

'שרית, חצי שנה לפני שטסתי לחו"ל, בקרתי אצל רופא המשפחה שלי ב'מכבי', ביקור שגרתי שכזה, לא משהו מיוחד, והדבר הראשון שהוא שאל אותי היה האם אני עושה ספורט וממה מורכבת התזונה שלי, כמובן שעניתי לו במשיכת כתפיים, ממתי אני מבין בתזונה נכונה או ענייני אורח חיים בריא?

הרופא שלי מיד הפנה אותי לקבוצת 'מכבי קל', קבוצה הנמשכת לאורך כמה מפגשים בנוגע לשינוי אורח חיים, הרגלי אכילה וירידה במשקל, את הקבוצה שלי הנחתה דיאטנית קלינית מקסימה בשם סיגל אשר למדה אותנו על תזונה נכונה, הרגלי אכילה, פירמידת המזון ועוד כל מיני עניינים שמשליכים על בריאות הגוף שלנו ועל מצב הרוח. למדנו על הקשר שבין תזונה נכונה לפעילות גופנית וכושר, הפעם, לראשונה, הבנתי עד כמה דיאטה איננה המילה הנכונה בעניין זה, אלא שינוי אורח חיים.

הבנתי את החשיבות של שילוב ספורט עם תזונה נכונה שמורכבת מכל אבות המזון, הבנתי עד כמה הרעבה עצמית ושימוש בתפריטים שאינם מבוקרים, דלי קלוריות, הורסים לנו את הגוף ואת הנפש.

זה היה מדהים!

 

ראיתי את העיניים של עידו נוצצות ורק באותו הרגע הבנתי עד כמה הידע שלי מצומצם בעניין.

הבנתי כי המטרה שעמדה לי מול העיניים והיא ירידה במשקל, הייתה מעט נכונה אך בעיקר לא מדויקת. הבנתי כי מעבר למטרות, חשובה הדרך, חשובה היציבות, חשוב ההיגיון שמאחורי כל פעולה.

 

הבוקר כבר הרמתי טלפון ל'מכבי', נרשמתי לסדנה הקרובה שאמורה להיפתח באיזור מגוריי, נציגת השירות הסבירה לי במעמד השיחה כי בסדנה גם אלמד על דרכים לשיפור המוטיבציה לפעילות גופנית, אלמד על תפריטים בריאים ומזינים, אבין איך לשמור על ההישגים לאורך זמן וכמובן, איך לעשות את הכל בכיף ובקלילות.

 

כשהמנות הגיעו לשולחן באותו הערב, עצמתי עיניים בכל ביס ונהניתי מכל רגע, סוף סוף הפנמתי כי דיאטות קסם אינן פתרון בריא, בטח שלא לטווח הארוך, ואם יש דבר שאני אוהבת זה ללמוד דברים חדשים, בטח כשזה מגיע לגוף ולנפש שלי.

 

באשר אליכם, יש לי משימה אחת חשובה עבורכם:
חפשו את המסעדה האיטלקית החדשה שנפתחה בת"א, טעים שם בטירוף!
רמז: בתפריט שלה יש סלט עם חתיכות מנגו צרובות ושברי בוטנים, תהנו 🙂 

תגובות (0)
הוסף תגובה