5 דברים שיגרמו לך לשכוח מהלחץ היומיומי

מיינדפולנס – הביטוי של הדור החדש 

ייתכן וכבר שמעת פה ושם את הביטוי מיינדפולנס, שבעברית מדבר על מודעות קשובה, אותה אפשר לטפח תוך כדי תרגול יומיומי המופנה למה שקורה כאן ועכשיו. המטרה בתרגול המיינדפולנס הוא להשכיח את מאורר וצרות העתיד ולהתמקד ברגע אותו אנו חווים כאן ועכשיו, קצת בדומה לטכניקת הזן, אם כי בצורה משודרגת יותר. תרגול מיינדפולנס – עוזר לא רק בהפחתת מתחים ולחצים אלא גם בשיפור הריכוז ובעיות הזכרון ומי שמתמיד זוכה גם לשנת לילה רגועה יותר. את הטכניקה אפשר ללמוד דרך סדנאות חיות ומקוונות, מספיק שתעשו גוגל קטן ועולם שלם של דרך חיים חדשה ייפתח בפניכן.

 

מהגוף לנפש 

לפעמים אין מה לעשות ואי אפשר לשלוט על המתחים שבראש ובנפש ואנחנו זקוקים למשהו חיצוני שירגיע אותנו בן רגע. הדבר הקל הוא לשלוח אתכן לחנויות הטבע בחיפושים אחרי כל מיני טיפות רגיעונים למיניהן, אלא שאחד המינרלים הטבעיים והחזקים שיש לנו ביקום: המים, יכולים לעשות את העבודה בקלות ובזול. על "נקודות הבושם" טפטפו מספר טיפות של מים קרים, אפשר מהברז ואפשר גם מבקבוק ששהה זמן ממושך במקרר. נקודות הבושם הם נקודות הדופק על מפרקי הידיים ומאחורי האזניים, ותפקיד המים הקרים לקרר לנו את מרכזי האנרגיה, להרגיע את הדופק ובכך לתרום לרגיעה מהירה כמו במטה קסם.

האור לעור 

סבתא שלי היתה אומרת: "דאגה בראש תופיע לך מחר במצח", שכבת מגן לעור? יש דבר כזה. וכן, מסתבר שגם הוא הניזוק מכל הנאמר לעיל. זיהום אוויר יש בכל מקום, אלא שמומחי המחקר בתעשיית הקוסמטיקה (מטעם חברת איב רושה), החליטו שהם לא שוקטים על השמרים ומחפשים את הנוסחה שתגן על העור מנזקי הסביבה והשמש שמאיצים את ההזדקנות, ותגן עליו גם מהחיים הלחוצים שלנו במאה ה 21. ELIXIER JUNESSE  היא סדרה חדשה של איב רושה שמחזירה את הרעננות לעור ויוצרת שכבת הגנה בין האפידרמיס לבין כל מה שבחוץ. הסדרה מבוססת על פיתוח שבמרכזו נמצאת תמצית צמח ה-Aphloia, שנלחם בפעולות החמצון וידוע בכושר ההישרדות שלו בתנאי אקלים קשים. מה התוצאה על העור שלכן אתן שואלות?, ובכן, בעזרתו תאי העור העייפים מקבלים בחזרה את האנרגיה, הלחות והחיוניות החסרים להם. אני באופן אישי, הייתי נצמדת לקרם היום, אחד המוצרים הכי נגישים ושימושיים בתיק הפרטי שלי.

שעת האושר 

שמרי לפחות שעה אחת בשבוע רק לעצמך, בו את מנתקת את הטלפון ואת עינייך מהמסכים, בורחת להצגה יומית בקולנוע, עושה הליכה בטבע או מאזינה למוסיקה האהובה עלייך באזניות, וללא הפרעות. שעה אחת בשבוע, גם אם יש לך מחויבויות, עבודה, בית וילדים, זה לא בלתי אפשרי. אגב, הניו יורק טיימס פרסם לא מזמן מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד על אנשים שמתגוררים במרחב האורבני, בו הצליחו לבודד את הפעולה המתרחשת במוח בעת טיול בטבע. התוצאות היו מדהימות: הפחתה ברמת הלחץ, הדופק, והתזזיתיות נרשמה אצל מעל 90 אחוז מהמשתתפים במחקר.

שקט בלחיצת כפתור 

אם ממילא כל חיינו סובבים סביב הטלפון הסלולרי, אז אולי כדאי שנפסיק להלחם בו וננסה לנצל את יתרונותיו לטובתנו, לדוגמא את האפליקציה:  Rain, Rain Sleep Sounds  אפליקציה שעוזרת להירדם, וכל זאת תוך כדי תדרים ופולסים שהיא שולחת על ידי צלילים, דרך האזניות, למאזינה הלחוצה, גורמת לרגיעה ושנת לילה קלילה יותר. ידוע כי שינה מקוטעת או כל הפרעת שינה כלשהי גורמת למתחים ובכלל למראה עייף יותר (ואיכשהו בתקופה האחרונה אני שומעת יותר ויותר על אנשים עם בעיות שינה, אני מניחה שגם אתן נתקלתן).

"גלולת סאונד" היא אפליקציה נוספת שמכונה בעצם  Digipill והיא מעניקה מנה מרוכזת על פי צורך של רגיעה, שלווה וריכוז (על פי תכנות ובקשה) לכל המשתמש. היא עובדת על טכניקת פסיכו אקוסטיקה – השפעת צלילים על המוח. אפשר להשתמש בגלולות הסאונד הללו לשיפור הישגים, לריכוז לפני מבחנים, להפחתת מתחים וגם לשינה. 20 -25 דקות של תכנית אחת ליום, והחיים ייראו לכו טיפ טיפה אחרת.

 

 

 

 

אוראיב רושהגוףלחץמיינדפולנדנפששלווהשקט