גווינת' פאלטרו שוב מסתבכת, והפעם בגלל 'ביצים ואגינליות'

גווינת' פאלטרו נחשבת לסלבית שהתחילה את טרנד הכוכבות-יזמיות. כבר למעלה מעשר שנים היא מנהלת את אתר הלייף סטייל Goop, שנחשב לכזה המטיף – באופן עדין וחייכני כמובן – לאורח חיים בריא, רווי באוכל אורגני, מוצרים טבעיים והרבה יוגה ופילאטיס בנופים פתוחים ופסטורליים. בקיצור, אורח חיים שכמעט כל מי שיש לה עבודה וילדים לא יכולה להרשות לעצמה, בין אם בגלל מחסור במזומנים ובין אם בגלל מחסור בזמן. לאור כל אלו, אין פלא שהאתר שלה הפך להיות שק חבטות של מבקרים ציניים, אך בד בבד הוא ממשיך למשוך אליו עוד ועוד נשים שמבקשות לאמץ לעצמן סגנון חיים בריא יותר, בתוספת אבק הכוכבים של פאלטרו. מעניין לראות האם גם אחרי הפרשה החדשה יישארו לאתר כל כך הרבה תומכות נלהבות.

השבוע פורסם כי חברת הלייף סטייל בבעלותה של פאלטרו הסכימה לשלם פיצויים של 145,000 דולר לאחר שפרסמה עובדות לא מדעיות לגבי היתרונות של ביצים לנרתיק. כחלק מהמוצרים שניתן לרכוש באתר, שווקו גם ביצים מיוחדות עשויות אבני חן, כמו ג'ייד ורוז קוורץ, אותן אמורות להחדיר לנרתיק. על פי האתר, שימוש יומיומי בביצים גורם ל"ניקוי רוחני" על ידי סילוק של אנרגיה שלילית. עוד על פי האתר, לביצים יש גם יכולות לאזן את ההורמונים, להגביר את השליטה בשלפוחית ​​השתן ולהסדיר את המחזור.

האתר טוען שהביצים עשויות על פי פורמולה סינית עתיקה ומוכחת, עם זאת, קבוצה של עורכי דין ממחוז סנטה קלרה בקליפורניה הגישה תביעה נגד החברה, בטענה כי הדברים שנכתבו באתר אינם מבוססים ו"אינם מוכחים מדעית". בנוסף הם התייחסו לשמן וגינלי שגם הוא נמכר באתר ועל פי הפרסומים "מונע דיכאון".

ג'ף רוזן, התובע המחוזי של מחוז סנטה קלרה, הסביר כי חברות הטוענות שלמוצרים שלהן יש יתרונות בריאותיים צריכות להיות מהימנות. "בריאותם וכספם של תושבי מחוז סנטה קלרה לעולם לא צריכים להיות בסיכון על ידי פרסום מטעה", אמר. "אנו נהגן על הצרכנים מפני חברות שמבטיחות יתרונות בריאותיים ללא תמיכה מדעית מספקת".

לאור התביעה, כל מי שרחשה את הביצה או את השמן בין ינואר לאוגוסט 2017 רשאית לבקש מהחברה החזר כספי מלא, ובנוסף גופ תשלם את הסכום האמור לתביעה כפיצוי על הוצאות המשפט.

אריקה מור, סמנכ"ל הכספים של Goop, יצאה בהצהרה שבה הסבירה את הצד שלהם: "Goop מספקת פורום לנסיינים ולקונים שבו הם יכולים להציג את דעותיהם וחוויותיהם מהמוצרים השונים, בהם גם ביצת ג'ייד", אמרה. "החוק, לעומת זאת, הרבה פעמים רואה בהצהרות כמו אלו פרסום רשמי, אשר כפוף לדרישות משפטיות שונות". גם הת'ר וילסון, הדוברת של Goop, הגיבה לנושא, וביקשה להדגיש שההסדר שנעשה בבית המשפט לא מעיד על האחריות של Goop וכי הם לא קיבלו עד כה שום תלונה על המוצרים מצד הנשים שרכשו אותם.

אם תהיתן, הביצים עדיין זמינות למכירה באתר האינטרנט, במחיר של 66-55 דולר, אך התיאור שלהן באתר השתנה כדי לעמוד בדרישות התביעה. תערובת השמנים, לעומת זאת, הוסרה אך לדבריה של וילסון ההסרה אינה קשורה לתלונות. כעת, לאור התביעה, החברה "מנועה מלהציג טענות בדבר יעילות מוצריה ללא החזקת ראיות מדעיות מוכחות ואמינות, ומייצור או מכירה של עזרים רפואיים שלא מאושרים או שמפורסמים באופן מטעה".

סביר להניח שאם הביצים האלו היו נמכרות (ומן הסתם הן נמכרות) באתר אנונימי יחסית, שאין לו את גוונית' פאלטרו בפרונט שלו, לעולם לא היתה מגיעה התביעה הזו. לכן קל מאוד ליפול לטענה שיש כאלו מחפשים את Goop מהרגע שהוא קם, הרי בסופו של דבר הוא לא עושה דברים בשונה מכל אתר לייף סטייל אחר.

אבל אולי דווקא התביעה הזו, שללא ספק הגיעה בגלל השם של פאלטרו ויחסי הציבור המצוינים של האתר, תצליח לייצר תקדים שבמסגרתו סוף סוף יצרנים של מוצרים שונים, ובעיקר משונים, יפסיקו לנסות לנצל את המצוקות שלנו ולמכור לנו דברים פסאודו-מדעיים וכאילו רוחניים, שאמורים ל"רפא אותנו" ולעזור לנו להגיע אל אותו מראה שלו ונינוח של פאלטרו. רק ללא המיליונים בבנק, כמובן.

אתרי קניותגווינת' פאלטרולייף סטייל