בנות 50 פלוס? קבלו שש המלצות לבילוי בדיוק בשבילכן

ניהול קבוצת פייסוש

פייסבוק מלאה במאות קבוצות קהילתיות פתוחות וסגורות. יש לך כלב מסוג ביגל והוא אוכל כל מה שהוא מוצא? את מוזמנת להצטרף לקבוצת הביגלים הישראלית ולמצוא בה פתרונות. אוהבת היסטוריה? בוודאי תמצאי עניין רב בקבוצת חובבי ההיסטוריה. סובלת ממחלת הקרוהן? בקבוצת מדברים מהבטן על קרוהן וקוליטיס את עשויה לקבל תמיכה ומידע. מתעניינת בנעשה בסביבתך הקרובה? רק הקישי שם של רחוב ותקבלי את קבוצת ”השכנים של…" ותגלי מה עלה בגורלה של הפנייה לעירייה בנושא הגזם שתופס את מרבית שטח המדרכה.
אבל יותר סיפוק תמצאי אם תבחרי לנהל קבוצה בתחום שמעניין אותך.  זה מה שעשתה כרמית בר-גיל (51) רואת חשבון מרעננה, שהקימה לפני שמונה שנים את קבוצת מועדון קריאה לאוהבי ספרים ומאז מנהלת אותה בהתנדבות ביד רמה.
"המטרה הייתה להקים קבוצה שמרכזת המלצות על ספרים וחוויות קריאה בעיקר של סופי שבוע", היא מספרת. "בהתחלה היא הייתה קטנה ועם השנים גדלה לכ-80 אלף חברים. אין בקבוצה פרסום מכל סוג, אלא רק סקירות ספרים, דיונים ושאלות. אני עורכת פעילויות שבמסגרתן אני מחלקת עותקי ספרים תמורת סקירות, כך ששני הצדדים נהנים – הסופר זוכה לחשיפה והחבר זוכה לעותק. מדי חודש יש אצלי כ-80 הגרלות, שזה אומר כ-400 זוכים".

לינק לקבוצה: https://www.facebook.com/groups/366099626809655

כרמית בר-גיל

המסך הקטן

ככה זה (YES VOD) שתי עונות 

העונה הראשונה נפתחת באירוע לבבי שחווה אחת הדמויות הראשיות. בהמשך יש גם הלוויה, ניסיון התאבדות, בדיקת קולונוסקופיה ומעצר בגין עישון סמים. אבל שזה לא יטעה אתכן – ככה זה היא לא פחות מיצירת מופת שטומנת בחובה הכל מהכל: מצבים מעצבנים, אתנחתות קומיות (אם לא התקפי צחוק של ממש), מחשבות קיומיות ונוגות ורגעים נוגעי לב. הסדרה הזו היא תמהיל מושלם של דרמה וסאטירה, עליהן מנצחות בכישרון רב העליבות והמרירות.
ועכשיו, כשסיימנו עם הטיזרים והסופרלטיבים, קצת אינפו: דנה מודן ואסי כהן (שמככבים ויצרו את הסדרה ביחד עם הבמאי רם נהרי) הם שני אנשים שתור הזהב של חייהם, אם  בכלל היה להם כזה, נמצא הרחק מאחוריהם, שמצאו את עצמם מתגוררים בשכנות צפופה (ליתר דיוק, דלת מול דלת בבניין תל-אביבי סטנדרטי רעוע). היא רווקה ממורמרת ששונאת כל דבר שזז, כנראה שגם את עצמה; הוא גרוש טרי וכועס, שילדיו המתבגרים לא שמים עליו ואשתו לשעבר (דורין אטיאס) שמה עליו קצוץ. שניהם נטולי שם בסדרה ושניהם נמצאים בגיל השקוף והמתעתע הזה שבו את כבר לא נחשבת צעירה אבל גם הזקנה עדיין נמצאת ממך והלאה. על אף השוני התפיסתי והמנטלי הגדול ביניהם, הם מצליחים לבנות יחד איזושהי מערכת יחסים, שחרף מוזרותה מעניקה לכל אחד מהם אפשרות לביטוי עצמי מסוים ובעיקר – מקלה על בדידותם. על הדרך מתמודדים הפרוטגוניסטים עם אהבות מהעבר, יחסים של הורים מבוגרים שעולים על שרטון, מסיבות חילופי זוגות וסמים עם אוזניות. גם רכבת השחקנים האורחים המפוארת, שעם נוסעיה נמנים (רשימה חלקית מאוד) תיקי דיין, גלעד כהנא, ירמי שיק בלום, יובל בנאי, סיגל שחמון וגדליה בסר, מוסיפה רבות להנאה מהסדרה.
נכון חמוצה, אבל לגמרי סוכריה.

צועדים קדימה

מיזם גו פיפטי מבית קלאב 50

איך משלבים בין שמירה על כושר לבין חיי חברה? מצטרפים לקבוצת הליכה.
מיזם גו פיפטי מבית המועדון החברתי והתרבותי קלאב 50 הוותיק נולד לפני כשנתיים כמענה לצורך של בני חמישים פלוס לפעילות ספורט המותאמת לרמה והשינויים בגוף. כיום יש כ-50 קבוצות הליכה בפריסה ארצית, כשבראש כל קבוצה עומד מאמן כושר מוסמך. מבנה השיעור מורכב מחימום, הליכה, שחרור ומתיחות. מפגשי הספורט מהווים גם מפגש חברתי ולא פעם מובילים לקשרים של אושר שמעבר לשעות הכושר. "המפגשים הם שבועיים, ביום ושעה קבועים, ומתקיימים בפארקים ובגינות במרכזי שכונות. משם יוצאים למסלולי הליכה שמשתנים בהתאם לקצב, רמה ותכנון של המאמן עם הקבוצה", מספר נציג החברה ומוסיף כי "בתחילת דצמבר אנחנו פותחים קבוצות הליכה בשיתוף עם מרתון ישראל למתחילים ומתקדמים ובהמשך ייפתחו גם קבוצות רכיבת אופניים".

גו פיפטי קבוצת ראשון לציון

כיצד מתבצעת הפעילות בימי הקורונה?

"כדי לעמוד בהנחיות אנחנו מקיימים באותו יום לכל קבוצה גם שלושה וארבעה מפגשים, זאת אומרת שהמאמן מעביר באותו יום אימון בשעה חמש, בשעה שש ובשעה שבע. ההשתתפות מותנת בהרשמה מראש וכך אנחנו יכולים לווסת את המשתתפים בהתאם להנחיות.

לכל קבוצה יש קבוצות ווטצאפ שם יש עדכונים והרשמה".

פרטים נוספים באתר: www.club50.co.il ובקבוצת הפייסבוק בני 50 ומעלה עושים ספורט ביחד – גו פיפטי (go50)

מפגשים מהסוג האישי

סדנת בישול טבעוני – בישול טבעוני שמח

לפני חמש שנים עברה אשת השיווק עדי כהן סימן טוב (50) ממודיעין שינוי משמעותי בחייה ועברה לטבעונות. "ואז גיליתי שכל מה שידעתי לא רלבנטי ואני צריכה ללמוד לבשל מחדש", היא מספרת, ביחד עם ההנאה האישית שהפיקה ממנו, הפך התחביב לעסק של ממש והיום הוא כולל בלוג, קורסים דיגיטליים וקורסים פרונטליים במסגרתם יש אפשרות למפגש בודד ולסדנה בת שבעה מפגשים.
את הקורסים מעבירה כהן סימן טוב במתחם סדנאות שנמצא במודיעין ואם מזמינים אותה, היא מגיעה "כמעט לכל מקום". בימים מוזרים אלה מתקיימים הקורסים בהשתתפות של עד עשרה אנשים תוך חבישת מסכות, שמירה על ריחוק והקפדה על שטיפת ידיים באופן תכוף. בין הסדנאות אותן היא מעבירה ניתן למצוא גבינות וממרחים מן הצומח, מתכונים עונתיים ללא סוכר וגלוטן, תבשילים ביתיים ופיוז'ן אסייאתי.
"חשוב לי להסביר לאנשים שזה אוכל בריא וטעים שאת יכולה לאכול אותו גם בלי להיות טבעונית", היא מוסיפה, "המטרה שלי היא להנגיש אוכל טבעוני ולתת לאנשים אופציות נוספות".

הסדנאות הבאות:
2.12 – ארוחה מלאה בקערה
9.12 – התארגנות חכמה במטבח – איך מתכננים בישולים וארוחות לשבוע

מידע נוסף באתר: Happyvegan.co.il  

עדי כהן סימן טוב צילום מרטין חמי

מזומזומים

סדנת הכנת סושי עם ערכה שמגיעה עד הבית

רוצות להעשיר את עצמכן בלמידת תחום חדש אך חוששות מקרבה פיזית לאנשים? זה הזמן להודות לאלוהי הזום, ההמצאה שהפכה את ההתמודדות עם תקופת הקורונה להרבה הרבה יותר קלה.
לבני הזוג יסמין ואנטון יושין מתל אביב יש עבורכן רעיון מהנה ופרקטי במיוחד: סדנת הכנת סושי עם ערכה שמגיעה עד הבית. "העסק התחיל בתחילת הסגר הראשון", מספרת יסמין, "אנטון הוא סושי מן כבר 12 שנה ופתאום, בבת אחת, כל האירועים קדימה שהיו לו בוטלו וגם המסעדה שעבד בה הוציאה אותו לחל"ת. ראינו שהמון אנשים התחילו לבשל בבית והחלטנו לייצר מארז שנותן מענה לאיך מכינים סושי. במארז יש את מה שדרוש להכנת סושי מא' ועד ת', כולל סרטון הדרכה שצילמנו. יש בו מוצרים איכותיים והוא מגניב ויפה ומתאים גם כמתנה לעצמך וגם לאחרים. יש בו גם מעט פלסטיק ויותר כלים מזכוכית ויש אפשרויות למארזים שונים כדוגמת מארז רומנטי שכולל סאקי ומארז פיקניק שמגיע עם מחצלת.
"בהמשך התחילו להגיע דרישות מאנשים שרוצים לעשות סדנאות וחשבנו שזה יכול להיות ממש נחמד לתקשר באופן ישיר עם האנשים. עכשיו אין כבר צורך בסרטון והמשתתפים יכולים לפגוש בזום את אנטון, שהוא בעל ידע מאוד רחב גם בבישול וגם על העולם היפני, לשמוע ממנו חוויות, לקבל טיפים ולשאול שאלות".
איך זה קורה בפועל?
"
עד עכשיו עשינו סדנאות של קבוצות שפנו אלינו ביחד – משפחות, חברים, מקומות עבודה – כשהדרישה שלנו היא למינימום שמונה משתתפים. החל מאמצע דצמבר תהיה גם אפשרות שכל מי שרוצה יוכל להירשם. זה עדיין יהיה מינימום שמונה משתתפים אבל אין מקסימום. שילוח הערכה מתבצע באותו היום עד הבית, כשאנחנו שולחים לכל הארץ חוץ מאשר לאילת".

פרטי קשר: לינק לאתר . בפייסבוק ואינסטגרם חפשו: sushef.sushi.kit

להכין סושי מושלם בזום. צילום תמר גוזנסקי 

הסיירים

אמנות הסיור – סיורים בתל אביב-יפו

הימים אמנם ימי קורונה הם, אולם אין זה תירוץ לא לראות עולם. עשיתן כבר סיורים וירטואליים בטוקיו, ביערות הגשם ובמוזיאון הלובר הפריזאי? הגיע הזמן לסיור פרונטלי אמיתי באחת הערים הנחשבות בעולם – תל אביב-יפו.
”אני נושמת את תל אביב, חיה אותה בכל רמ"ח איבריי ומעורה מאוד בחיי התרבות, האמנות וההיסטוריה שלה", מספרת לילך שלום, מדריכת סיורים בארץ ובעולם מזה עשרים שנה. "כל סיור שלי הוא מאוד הוליסטי ומכיל לא מעט תכנים תיאטרליים ומוזיקליים".
בין הסיורים שהיא מציעה (שכולם עומדים בתקנות הקורונה הדרושות: צעידה באוויר הפתוח עם מסכה ובמרווחים, כששלום נעזרת במיקרופון מדונה)  ניתן למצוא סיורי באוהאוס – העיר הלבנה; סיורי שחקן ביפו ובנווה צדק, במסגרתם מחליפה שלום דמויות כגון מוחמד אבו נבוט (מושל יפו במאה ה-19), ג'ניה המוכרת הקלפטומנית ואפילו נפוליאון; סיורי ארכיטקטורה שמיועדים לאדריכלים, מעצבי פנים והום סטיילינג; סיורים קולינריים בשוק הכרמל, הפשפשים והתקווה; סיורים בעקבות משוררות כמו רחל, לאה גולדברג, תרצה אתר ויונה וולך שחיו בעיר וזו הפכה להשראה עבורן; וסיור מיוחד בתחנה המרכזית. "זה סיור שהוא גם קשה וגם מרגש ומרתק", היא מסבירה, "במהלכו אני עושה סקירה של התחנה משנות הששים ועד ימינו ושל מיזמי חדשנות ואמנות, ובגדול חושפת את המשתתפות בפני עולם מקביל".
הסיור הקרוב של שלום יתקיים ביום שישי ה-4.12 באזור נחלת בנימין והוא יתחקה אחר ההיסטוריה והאמנות של הרחוב הכי ארוך בעיר. במהלך הסיור יושם דגש על האדריכלות המיוחדת של האזור, מלונות הבוטיק, בית חולים הדסה לשעבר ומוזיאון החוצות שקיים במקום, שהחל כפרויקט לילה לבן ב-2017 והפך מאז לתערוכת קבע.
"אני אסביר איך הנחלה השתנתה והפכה למדרחוב, נעצור בגלידרייה שאפשר לערוך בה טעימות ובחנויות וינטג' ויד שנייה ונספוג את האווירה המיוחדת של יום שישי. יש הרבה מה לצלם ולראות".

הסיור (מינימום עשרה משתתפים, מקסימום עשרים) נמשך כשעה וחצי ועלותו 60 שקלים לאדם.
לפרטים והרשמה ניתן להיכנס לאתר בלינק הבא 

סיור בנחלת בנימין

בנות 50 פלוס