תמונה של אישה במחזור הצליחה לעורר גלים של שנאה. שוב

גרייס ויקטורי, בלוגרית בולטת בלונדון, פועלת לנרמול השיח בנושא וסת. במטרה להעלות מודעות ולדבר על מחזור כחלק אינטגרלי מחייהן של נשים, העלתה ויקטורי תמונה שלה לאינסטגרם ובה היא שוכבת במיטתה על הצד ולידה, על הסדין, כתם דם הווסת שלה. לצד התמונה הוסיפה את הכיתוב: "כשהאדום הופך לבושה והאמת הפנימית הופכת לשנאה".

הבלוגרית ביקשה מ-148,000 העוקבים שלה לכתוב כיצד התמונה גורמת להם להרגיש. מרביתם, למרבה השמחה, הגיבו באופן חיובי לתמונה: "וסת היא נורמלית עבור 52% מהגזע האנושי, זה קורה מידי חודש. בואו נדבר על זה", כתבה אחת הגולשות. "אם רק הייתי מתעוררת עם כתם כזה קטן כשאני במחזור…", הוסיפה גולשת אחרת.

אך למרות שרבים (ובעיקר רבות) היללו את ויקטורי על התמונה שפרסמה, היו כאלו שראו בפרסום התמונה אקט פרובוקטיבי ושלילי, בלשון המעטה: כתוצאה מהפרסום קיבלה הבלוגרית המצליחה תגובות זועמות וכ-1,000 גולשים אף הפסיקו באופן מידי לעקוב אחריה כאות מחאה. "זה כבר נורמלי, כולם יודעים את זה אבל לא כולם צריכים לראות את זה! תמצאי משהו קצת יותר משמעותי לעשות עם החיים שלך", כתבה אחת הגולשות. אחר הוסיף בזעם: "למה אנשים בכלל קוראים לך אמיצה על שעשית משהו כזה?"

נכון, מדובר ב-1,000 גולשים מתוך 148,000 אך עדיין הנטישה עדיין הייתה מאוד כואבת עבור ויקטורי: "השנה היא 2018 ואנשים עדיין נגעלים מדם של מחזור", כתבה, "אנחנו עדיין מלאות באשמה ובושה על דבר כזה טבעי. ידעתי שהמצב נורא, אבל לא ידעתי עד כמה".

התגובות הקשות לא הרפו את ידיה של הבלוגרית והיא ביקשה להדגיש שמבחינתה, המאבק רחוק מלהסתיים: "אני עדיין מלאת השראה ורצון ליצור עוד שיח בנושא. מיניות, וגינות, הרחם שלנו – למה זה כל כך נורא לדבר על זה?"

וסתמחזוררשתות חברתיות