אנחנו בשנת 2021, נערות צריכות להפסיק להתבייש שהן מקבלות וסת

אני לא מבינה איך זה שבשנת 2021  מחזור חודשי הוא עדיין משהו שמפדח לדבר עליו. אני לא מבינה איך זה שבשנת 2021 בנות שקיבלו וסת עדיין קושרות על המותניים סווצ'ר גדול שמכסה את המכנסיים שלהן למקרה שיתלכלכו. אני לא מבינה איך בשנת 2021 בנות עדיין מוציאות מהתיק תחבושת או טמפון ומסתירות אותם בקיפולי החולצה כדי שלא יראו או ידעו שהן צריכות להחליף. אני לא מאמינה שבשנת 2021 השיח הזה עדיין מביך. ואני לא מאמינה שבשנת 2021 דבר כל כך טבעי הוא בגדר בושה ומדברים עליו רק בלחש. אני רוצה שזה ישתנה. זה חייב להשתנות!

אני לא רוצה שאף אחת תתבייש כי היא קיבלה וסת, אני לא רוצה שאף אחת תרגיש לא בנוח לצאת לטיול שנתי, לסמינר בצופים, לסיור לימודי או לכל פעילות חברתית אחרת כי היא קיבלה ולא נעים לה ופדיחות ולוקח לה יותר זמן בשירותים ואין לה איפה להסתיר את התחבושת.

 

מחזור חודשי. צילום אילוסטרציה: shutterstock

אני רוצה שידברו על זה עם אנשי חינוך, אני רוצה שידברו על זה עם הורים, אני רוצה שידברו על זה עם הבנות, אני רוצה שיידברו על זה עם הבנים. אני לא חושבת שצריך לקיים שיחה אחת או שתיים או שלוש עם היועצת, "רק הבנות", ולהסביר להן מה קורה בגוף שלהן. צריך לדבר על זה עם כולם. החלוקה הזו, ההפרדה לשיח רק עם ילדות מנציחה את המצב. בנים צריכים לדעת מה זה מחזור ומה זו וסת בדיוק כמו שבנות צריכות לדעת מה זה קרי לילה, ולדעת שהכל טבעי ונורמלי ובריא.

לא צריך לחכות לכיתה ו' או לחטיבה כדי לדבר על זה, צריך להתחיל כבר בגן. גוף האדם – יש גבר ויש אישה ולכל אחד יש איברים שונים, לדבר על השונות, על ההבדל. ואז, כשמדברים, הכל פשוט יותר, ברור יותר. מחזור הוא לא מחלה, מחזור הוא חלק מהחיים, מחזור הוא החיים.

 

 

לא בא לי שילדה בת 12 שכואבת לה הבטן או כואב לה הראש, תמציא תירוצים למה כואב לה. כואב לה כי היא קיבלה וסת, זה נורמלי. בא לי שלפני טיול שנתי, הבנות או המורה ירגישו מספיק בנוח לברר מי צפויה לקבל כדי לתת יותר זמן בשירותים, כדי לראות אם צריך עזרה, כדי לראות אם כואבת הבטן. צריך לשנות את היחס והגישה. לדבר על זה, להבין שזה בכלל לא פדיחה. להיפך, אם אין וסת אז מתחילה בעיה.

זה ממש עצוב לי שבנות מתביישות, שזה לא שיח זורם דווקא בגילאים הצעירים, כשהן רק מקבלות מחזור. אני רוצה לשנות את זה ומזמינה אתכן ואתכם להצטרף אליי. מזמינה לקיים שיח ביניכם ההורים, להבין מה העמדה שלכם בנושא,

 

מזמינה לקיים שיח עם הילדים – בנים ובנות, להסביר להם, לא להשאיר את זה כסוד או כמשהו שצריך להסתיר או להתבייש ממנו, להיפך, להתגאות, לשמוח ולדעת שמפה הכל בעצם מתחיל. זוהי התחלה של קסם הבריאה.

וסתחינוךמחזור חודשי