פטריק דרהי שוב במקום הראשון: הנה דירוג 100 האנשים העשירים בישראל 2017

פורבס ישראל מפרסם את הדירוג השנתי של 100 עשירי ישראל. כמו בשנתיים האחרונות, גם השנה כל חברי הרשימה הם מיליארדרים, אך לראשונה חוצה הונם המשותף את רף חצי טריליון השקל.

 

העשירייה הראשונה עדיין נשלטת על ידי אנשי התעשייה והפיננסים הוותיקים, אך משנה לשנה אפשר לראות כיצד אילי הטכנולוגיה והסטארט־אפ הצעירים מתעשרים ונושפים בעורפם – חלקם ותיקים יותר כמו מייסדי צ׳ק פוינט, וחלקם חדשים יחסית כמו טדי שגיא ומייסדWework  אדם נוימן.

 

לדירוג המלא – מאה עשירי ישראל 2017

 

 

לאחר שהודח בשנה שעברה מהמקום הראשון על ידי אייל עופר, חוזר פטריק דרהיהשולט באימפריית התקשורת אלטיס, לכבוש את תואר האיש העשיר בישראל. הונו של דרהי עומד כיום על כ-49 מיליארד שקל.

 

מי שעוד הגדילו את הונם באופן משמעותי השנה הם שמואל חרל"פ שזינק בעקבות מכירת מובילאיי אל המקום ה-19 ברשימה עם הון של 7.1 מיליארד שקל ורמי לוי, שעל אף החקירות, שווה כיום כ-2.1 מיליארד שקל. בראיון מיוחד הוא משיב לטענות המופנות כלפיו בפרשת הקניון במבשרת ומסמן את הסכנה הגדולה לרשת הקמעונאות שלו – הקניות באינטרנט.

 

אך היו גם כמה בעלי הון שלא הצליחו לשמור על מעמדם בין 100 עשירי ישראל. כך נפלטו השנה מן הרשימה שמות ותיקים ומוכרים כמו לב לבייב ושאול אלוביץ', שמתמודד גם הוא עם חקירה לא פשוטה. ואם כבר הזכרנו חקירות, הונו של ארנון מילצ'ן עוד כיום על 19.5 מיליארד שקל – כמעט ללא שינוי מהשנה שעברה.

 

מן הצד השני, כמה שמות חדשים נכנסו השנה אל הרשימה, ביניהם בעלי הפועל ירושלים בכדורסל, אורי אלון, ומשפחת רוטלוי, מבעלי רציו.

 

 

"פוטין מסוכן לישראל"

בראיון מיוחד לרגל גיליון 100 עשירי ישראל מדבר ליאוניד נבזלין בגילוי לב על הונו ("יש לי בערך מיליארד דולר"), על חברו המיליארדר הנרדף מיכאיל חודרוקובסקי ("הוא מגיע מספר פעמים בשנה לישראל") ועל התקשורת בארץ ("לפעמים מתפרסמים בעיתון הארץ מאמרים מרגיזים, אבל אני אוהב את המבט של העיתון הזה. הוא עיתון בעל השפעה גדולה, ואני מעוניין בהשפעה").

 

אך מעבר לאלה, לנבזלין יש אויב אחד גדול, שאחראי להחרמתם של מיליארדי דולרים מהונו – נשיא רוסיה פוטין. נבזלין מזהיר כי אסור לישראל להסתמך על רוסיה בזירה הסורית ("פוטין יכול לחתום על הסכם עם ביבי, אבל אם הוא יזדקק יותר לאיראן או לחיזבאללה, הוא יפר אותו") ומגלה כי רוסיה משלמת לסוכנים בישראל שמשפיעים על דעת הקהל לטובתה ("אני מדבר על דמויות ציבוריות מוכרות. אלה לאו דווקא פוליטיקאים, אבל הם משפיעים על פוליטיקאים").

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

דירוג פורבסעשיריםפטריק דרהי