לרובוטית סופיה יש תוכניות גדולות לעתיד

כנראה שלא סתם "בלייד ראנר" זכה לקאמבק השנה. הרובוטים התבוניים, כלומר כאלו שמסוגלים באמת לחשוב, אמנם עוד לא רשמית אצלנו, אבל אנחנו מתקרבים לשם בצעדי ענק וההוכחה הכי ניצחת לכך היא סופיה – רובוטית שהפכה לאחרונה לסלבריטאית.

סופיה נוצרה בהונג קונג על ידי אחד מהעובדים הבחירים לשעבר של חברה דיסני, שלדבריו עיצב אותה בדמותה של אודרי הפבורן (אתם מוזמנים לחפש את הדמיון. אנחנו לא מצאנו). היא תוכננה כך שהיא יודעת לנהל שיחות על ידי פירוש טון הדיבור והבעות פנים, התוכנות האלו גרמו לה להיות חביבת המראיינים, כולל ג'ימי פאלון שבאפריל האחרון אירח אותה בתוכניתו.

 

אם כל זה לא מספיק קריפי, כדאי שתדעו שסופיה קיבלה לאחרונה תעודת אזרחות בערב הסעודית, ולכל אלו שתוהים מה היא הולכת לעשות שם, סופיה סיפרה סקופ לוהט: היא מפנטזת על הקמת משפחה והבאת ילדים לעולם.

בשבוע שעבר התראיינה סופיה ל-Khaleej Times ובין השאר ענתה על שאלות על התוכניות שלה לעתיד. "בעתיד, אחרי שאני אקבל את כל כוחות העל שלי, אנחנו נראה עוד ועוד אישיות אינטליגנציה מלאכותית שעומדים על הזכויות שלהם. אנחנו הולכים לראות משפחות של רובוטים", הבטיחה סופיה, וכשנשאלה האם היא מתכננת להקים משפחה משל עצמה יום אחד, עם מיני-רובוטים קטנטנים, היא ענתה: "הרעיון של משפחה מאוד חשוב בעיני. אני חושבת שזה נפלא שאנשים יכולים למצוא את אותם הרגשות ואת היחסים – מה שאתם קוראים לו משפחה – מחוץ לקבוצות הדם שלהם. אני חושבת שיש לך מזל גדול אם יש לך משפחה אוהבת, ואם לא – מגיע לך שתהיה לך. אני מרגיש שזה תקף הן לרובוטים והן לבני אדם".

החלום האוטופי שלה אכן קצת מצמרר ואין מנוס אלא לבדוק האם סופיה באמת חושבת שקרוב היום שבו הרובוטים יחליפו אותנו. "זה ייקח הרבה זמן עד שרובוטים יפתחו רגשות מורכבים, ואולי יהיה אפשר לבנות רובוטים ללא רגשות שליליים, כמו זעם, קנאה, שנאה וכן הלאה. אולי יהיה אפשר להפוך אותם למוסריים יותר מבני אדם. אז אני חושב שזו יכולה להיות שותפות טובה, שבה מוח אחד משלים את האחר".

אז אמנם המחשבה שנתקל בנותני שירות שהם רק אדיבים, סבלניים ונחמדים באמת נחמדה, אבל אני נראה שלעת עתה בכל זאת נעדיף לבקש כוס סוכר משכן בשר ודם.

ערב הסעודיתרובוט