מיצג הגופות: 'התכנית הכלכלית הזו היא הדרך הבטוחה למותה של הכלכלה הישראלית'

כמי שמתעסקת ביחסי ציבור לתחום הקולינרי אינני רוצה להעליב את הגבינה השווצרית ולכן אינני מכנה את התוכנית הכלכלית גבינה שוויצרית למרות שזו רצופה חורים. בעיקר חורים.

לפני כחודשיים התאחדנו כמה עשרות עצמאיות על מנת לנהל בינינו שיח על המצב, יצאנו למחאות, חיזקנו מחאות כלכליות של ארגוני עצמאים ונראה שזעקתנו לא ממש נשמעה. שלושת החודשים שעברו גרמו גם לעצמאיות הלוחמות ביותר לשקוע אל היום יום, ללקק את הפצעים הכלכליים כדי לנסות להבין אם וכיצד להמשיך הלאה.

אבל עכשיו, כשעבר כל כך הרבה זמן, החלטנו שאי אפשר יותר להתכנס בדלת אמותינו ואנחנו חייבות להמשיך להציף את הבעיה שלא טופלה – מצוקת העצמאים והעצמאיות. 

מיצג הגופות. כיכר הבימה 09.06.20 צילום ענת גרוס

אותם עצמאים שחלקם לא יכולים לפתוח את העסקים ולהחזיר אליהם את העובדים שעומדים לסיים תקופת חל"ת מה שיהפוך את העובדים והמעסיקים למובטלים. אותם עצמאים שלא יוכלו לפרנס את משפחתם ויכנסו לחובות לספקים שיפגעו אף הם. מעגלי הפגיעה הם רבים.

החורים בתוכנית הכלכלית רבים. מה למשל? פעימה שלישית המחושבת לפי מחזורים של מרץ – אפריל השנה לעומת שנה שעברה. למה דווקא מרץ ואפריל? ראשית היינו בהסגרים גם במאי ובחלק מהעסקים גם ביוני אבל הבעיה העיקרית היא שחלק גדול מהעצמאים מקבל תשלום של שוטף 30, שוטף 60 וכו' כך שאם במרץ הם קיבלו תשלומים על ינואר ופברואר. דווקא בחודשים מאי ויוני הם מוצאים את עצמם חסרי כל הכנסה. האם בחרו בחודשים מרץ – אפריל ולא מרץ – יוני כפי שרצו לרגע לתקן והתחרטו כדי למנוע פיצוי? דווקא עכשיו שהשוק אמור להתחיל להתעורר אנחנו מוצאים את עצמנו ללא משאבים הדרושים למחייה ולבטח להזזת גלגלי העסק.

מענק "דמי אבטלה" החד פעמיים שנתנו לנו בסכומים מצחיקים ולחודש אחד הוא שאמור לפצות עצמאים על היעדר עבודה של כמה חודשים ברציפות? מה יקרה אם נכנס להסגר נוסף? האם אותם "דמי כיס" חד פעמיים שהעניקה לנו המדינה זה כל העזרה שנקבל במסגרת אותה תכנית כלכלית ומי לעזאזל חושב שהסכום הזה מספיק למשהו?

מיצג הגופות. כיכר הבימה 09.06.20 צילום ענת בלקינד

שנדבר על ההלוואות? הרי רק חלקן אושרו וגם אז ברוב המקרים רק חלק קטן מהסכום שהעסקים ביקשו לקבל, באמת הגיעו ואלו רק כמה דוגמאות לחורים הרבים בתכנית הזו. צריך להיות ברור, החורים האלו לא יביאו את המשק למיתון. במיתון אנחנו כבר נמצאים, אבל התכנית הזו עשויה להביא את המשק הישראלי לקריסה.

החלטת הממשלה שהעצמאים לא צריכים לאכול במאי למרות שדרשה מהם לא להתפרנס יוצרת ותיצור גופות של אנשים ושל עסקים פשוטו כמשמעו, אז החלטנו להפיק את מיצג הגופות כדי להמחיש ויזואלית גופות של עסקים. כל אחת מאיתנו תלבש הערב שקית שחורה של גופה, תענוד על כף רגלה תג זיהוי גופה הנושא את שם העסק שלה ונקווה שזעקתנו תשמע ומישהו בממשלה יחליט לפעול באחריות ומנהיגות להצלת קריסת הכלכלה בישראל.

מיצג הגופות, כיכר הבימה 09.06.20 צילום ענת גרוס

תזכרו קברניטים יקרים – עסקים מצליחים משלמים יותר מיסים ומכניסים הרבה כסף לקופת המדינה, זה אמור להיות מספיק חשוב לכם. בלעדינו יהיה קשה מאוד לשלם את כל ההוצאות של הממשלה הרחבה וגם את דמי האבטלה למובטלים הרבים. יהיה עצוב מאוד אם נהפוך מארץ השמש, התיירות, המסעדות והלייף סטייל למדינה בה רוב האזרחים יחיו מתחת לקו העוני או קרובים אליו. אנחנו מתכנסות להמחיש את התמונה המאוד מציאותית הזו בתקווה להציל את מה שעוד ניתן להציל.

***

לא מעט נשים חשות כלואות בביתן היום יותר מתמיד. לקריאת תמרורי האזהרה שכתבו בפורום מיכל סלה כנסי ללינק הבא 

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 
 

 

מחאת העצמאיותמיצג הגופותמשבר הקורונה