הפרדה מגדרית בין ילדים: כשהרשויות לוקחות את החירות להפריד בין בנות לבנים

חשבתן שפסח זה "חג החירות"? מתברר שבשם אותה חירות, שחררו בכמה רשויות מקומיות ועיריות בישראל את החגורה, ואפשרו לרוח ההפרדה, ההדרה והאפליה לנשוב בחוזקה. ואם כבר סימבוליקה, מלבד היציאה לחופשי, באותה עת פסחו כנהוג בפסח, על כמה סעיפי חוק, החלטות ממשלה ודו"ח חשוב אחד.

אולי לא שמתן לב בעת הבילויים ברחבי הארץ מה היה מותר ומה היה אסור, אבל דעו שבוצעה הפרדה בין ילדים לילדות, פעוטים לפעוטות, גברים לנשים, או, כמובן קיום אירועים לגברים בלבד. זה "השלל" המביך, המכעיס והלא חוקי, שמשיתי מאירועי פסח 2019.

חיפה: אירוע ומופע בהפרדה על-פי מגדר

בעיריית חיפה חשבו שזה הגיוני לקיים מספר אירועים לילדים ברחבי העיר, בשכונות חרדיות, דתיות או חילוניות – בהפרדה. טעימה ממטעמי החג בעיר הצפונית והחופשייה ברוחה: בשכונת הדר, התקיימו בימים שלישי ורביעי (16-17.4) שני האירועים הבאים: מקליקונים – חוויה טכנולוגית: בנות: 15:00-16:00, בנים: 16:30-17:30. וכן, מופע להטוטים "לב הלהטוטן" – בנות: 15:00-16:00, בנים: 16:30-17:30. לתשומת ליבה של ראשת העיר החדשה עינת קליש רותם – ראש העיר חיפה.

פתח תקווה: אפיית מצות נפרדת

מצות לבנים בלבד. פרסום של עיריית פתח-תקווה

בעיריית פתח תקוה הידועה בחיבתה הרבה להפרדה בין המינים, הגדילו וערכו ארבעה אירועים של אפיית מצות לילדים, בארבע שכונות שונות, בהפרדה בין הבנים לבנות. בשעריה, כפר אברהם, הדר גנים ורמת ורבר נערכו אירועים ב-7,10,15,16.4 לחודש, בהפרדה. לתשומת ליבו של ראש העיר רמי גרינברג.

 

ראש העין: הפרדה למרות הוראת היועצת המשפטית

מחאה שקמה לפני החג – ועדיין התקיים האירוע. צילום של ידיעות אחרונות

בעיריית ראש העין, לעומת זאת, זמן מועט לאחר שהיועצת המשפטית של העירייה הפיצה לכל משרדי העירייה את הנוהל לפיו לא ניתן לקיים אירועים עירוניים/ציבוריים בהפרדה, פרסמו מספר אירועי פסח לילדים בהפרדה, כי הילדים והילדות אינם חלק מהציבור, מסתבר. לתשומת ליבו של ראש העיר שלום בן משה-Shalom Ben Moshe.

 

ירושלים: סמוטריץ' ואריאל תומכים בהדרה

קבלת פנים לגברים בלבד. צילום של חזקי ברוך, ערוץ 7

בעיריית ירושלים כבכל שנה, ערכו את אירוע "הקבלת פני רבו" של ש"ס, עם רבנים, כוכבי מוזיקה חרדית ועם ביקור חגיגי ומיוחד של שר הפנים היוצא והנכנס ובחסות העירייה. את מסקנות המימון והתמיכה הפוליטיים הסיקו בעצמכן בבקשה. על הפוסטר והמודעות לא נכתב כי לא תהיה כניסה לנשים, וכשניסינו, יחד עם חברת מועצת העיר ירושלים לורה ורטון לברר הכצעקתה, נאמר במפורש כי יהיה "מתחם לנשים". ובכן, ה"מתחם" היה שווה להישארותן של המוקצות בביתן, כי הוא היה נפרד עד כדי בד שהפריד לחלוטין בין המתחמים, כך שהנשים צפו במסך, וישבו עם עצמן. כיף כיף כיף לקבל את רבו. אה, גם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורי אריאל באו לחלוק כבוד. בכיף שלהם.

סמוטריץ' אומר כי החוק מאפשר קיום אירועים נפרדים. צילום מסך מתוך גלובס

אלו רק חלק מהדוגמאות להפרדה הפסולה בין המגדרים. שדולת הנשים בישראל שלחה מכתבים ופניות בכל ארבעת העניינים למשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד דינה זילבר, האחראית לנושא הדרת נשים במשרד המשפטים. כתב גלי צה"ל, יובל אראל, טען כי ההגבלה נוגדת את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה. "אין שום הנחיית יועמ"ש כזו" – ענה לו סמוטריץ' – "ואם יש, היא בלתי חוקית. החוק מאפשר במפורש קיום אירוע כזה לציבור הדתי, שללא ההפרדה לא יוכל לצרוך את השירות. נגמרו הימים שבהם הליברליזם הפונדמנטליסטי כופה את ערכיו על הציבור הדתי". כי מה זה "חוק", ומה זה ה"שוויון" הזה שאתן מנג'סות איתו, חושב לעצמו שר המשפטים בפוטנציה.

ביקשו ממך להיכנס מכניסת נשים? לקום באוטובוס? להתלבש בצניעות? פני לקו החם נגד הדרת נשים של שדולת הנשים בישראל hadara@iwn.org.il

אלינור דוידובהדרת נשיםהפרדה מגדריתפסחשדולת הנשים