מנת הדגל: גם טעים וגם תורם לעסקים קטנים, לא תצטרפו?

משבר הקורונה תפס את כולנו לא מוכנים. אף אחד מאיתנו לא התכונן להשלכות החברתיות, הבריאותיות והכלכליות של המשבר, ונראה כי מעל מיליון מובטלים וקריסה של אלפי עסקים, בעיקר קטנים, הם הנזק המשמעותי ביותר של המשבר. כבעלים ומנהלת של חברה המתמחה בימי שגרה בקשרי קהילה לחברות התשתיות הגדולות בישראל, חברות ממשלתיות, עיריות וחברות פרטיות, לא יכולתי להישאר אדישה אל מול חברים שלי, שותפים שלי וספקים שאני מכירה, שראיתי את המצוקה האמיתית שהם חווים עקב הפגיעה הכלכלית הקשה.

כל זה משתלב יחד ליוזמה שנקראת ״מנת הדגל״, אותה החלטתי להוביל יחד עם זיו שילון, שהוא מקור להשראה ונוקט בעשייה חברתית מופלאה כל השנה. היוזמה שמה דגש על ערבות הדדית וסולידריות חברתית, שהם מקווי הייסוד של החברה הישראלית. המטרה היא לעודד רכישה מרוכזת מבעלי עסקים קטנים, לטובת תרומה לעמותות ומוסדות רווחה, ובאמצעותה ייווצר רווח כפול: חיזוק כלכלי לעסקים קטנים ותרומה בפעולה אחת.

בפרויקט הראשון ליוזמה, החלטנו להתמקד במנה הכי ישראלית – הפלאפל. למי אין את דוכן הפלאפל האהוב עליו? מי לא בטוח שהפלאפל שלו הוא הכי טוב בעולם? אני זוכרת עד היום את עצמי אוכלת אחרי הלימודים בפלאפל ציון ביהוד, ומודה שהטעם נשאר לי בפה עד עכשיו. אנחנו מציינים השבוע את יום הפלאפל הבינלאומי, מה שמביא לנו הזדמנות טובה להעצים את אותם עסקים קטנים, ולקבל החלטה קטנה, שכולי תקווה שתהפוך למנהג קבוע – לשים את הכסף איפה שהלב שלנו נמצא.

ברוריה נעים ארמן וזיו שילון באדיבות CR קשרי קהילה

כל אחד שרוצה, יכול לתרום מספר מנות פלאפל להחלטתו, באמצעות פלטפורמה אינטרנטית האוספת את התרומות. ב-18 ביוני, נקיים חגיגת פלאפל ישראלית, המנות יירכשו מדוכני פלאפל הפרוסים בכל רחבי הארץ ומתנדבי המיזם יאספו את המנות מהדוכנים ויחלקו אותן לגופי הרווחה, צוותים רפואיים, עמותות שונות ועוד. במקביל אנחנו עובדים באינטנסיביות על עידוד עסקים וחברות גדולות לרכישת כמויות גדולות של מנות מדוכני פלאפל מקומיים לתרומה, או למען קיום "חגיגת פלאפל" לעובדיהם.

חברת CR מבצעת את החיבור בין מאות דוכני פלאפל מקרית שמונה ועד אילת (כן כולל אילת), בין ארגוני רווחה ורשויות מקומיות שיסייעו לנו בשינוע המנות לתרומה, ובין חברות ועסקים ותורמים פרטיים שירכשו את המנות. אנחנו יוצרים קשר עם חברות רבות, ומתווכים בין אלו שמעוניינות לתרום ולסייע, לבין דוכני פלאפל מקומיים שמיפינו מראש. באמצעות מרכז הזמנות לאומי שהקמנו, אנו דואגים להובלה ולהעברת מנות הפלאפל לגופים נזקקים לפי בחירת בית העסק. במקביל מבוצע איסוף הכספים לתרומת מנות הפלאפל, באמצעות מימון המונים, וקריאה לכלל הציבור להתגייס ולתרום.

אנחנו מקווים להעלות את המודעות לאקטיביזם צרכני – קניה מהעסקים הקטנים המקומיים, מכלל התחומים והסוגים. אנו מאמינים כי אלו יסייעו להנעת הכלכלה המקומית ושיקומה. לרכישה מעסק מקומי קטן או בינוני, יש השפעה הרבה יותר גדולה לעומת רכישה מעסק גדול או תאגיד בין-לאומי. המשקל הסגולי של הרכישה שלנו גדול יותר, ובכך אנחנו מסייעים לחיזוק הכלכלה והקהילה גם יחד. העסקים הקטנים בקהילה הם בסופו של יום החברים שלנו, המכרים שלנו, אלו שיודעים בדיוק כמה טחינה אנחנו אוהבים בפיתה ופותחים לנו את מיץ הענבים עוד לפני שאנחנו שותים.

פרויקט ״מנת הדגל״ ייתן למאות עסקים קטנים בתחום המזון דחיפה של חמצן כלכלי, ובמקביל יזכה אלפי אנשים במנת פלאפל טרייה וטעימה – ערבות הדדית ישראלית במיטבה עם המנה הכי ישראלית שיש.

אני פונה לכל עם ישראל לסייע לנו בפעילות המיזם ולתרום באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית שלנו,  או פשוט לאכול את המנה האהובה יחד עם המשפחה, החברים והמכרים. בכל מקרה, לקנות פלאפל ב-18 ביוני, יום החג הלאומי, על מנת לחזק את הכלכלה והקהילה. כל מי שנוטל חלק ביוזמה עושה זאת מתוך תחושת שליחות והתנדבות מלאה. אין מרגש מזה. בואו והצטרפו לחגיגה גם אתם!

תרומות ומידע באתר www.menathadegel.co.il , בפייסבוק ובאינסגרם "מנת הדגל"

***

לא מעט נשים חשות כלואות בביתן היום יותר מתמיד. לקריאת תמרורי האזהרה שכתבו בפורום מיכל סלה כנסי ללינק הבא 

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 
 

 

ברוריה נעים ארמןזיו שילוןפלאפלפרויקט מנת הדגל