חלתה בחצבת ונפטרה: "רותם אמיתי היא קורבן לטרור ביולוגי וכולנו יכולים להיות הבאים בתור"

אישה צעירה, אם לשלושה. רותם אמיתי, בשיא פריחת חייה, נפטרה השבוע בעקבות הדבקות במחלת החצבת. אלו העובדות. אמיתי, הייתה דיילת אל על במקצועה, בת 43 בלבד. היא נדבקה בנגיף בעת טיסה מניו יורק לישראל, סבלה מפגיעה מוחית נרחבת, אחד מסיבוכי המחלה, ואושפזה בבידוד במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת. חמישה חודשים אחרי, הלכה לעולמה.

מוות טראגי, כואב עד כלות.

בעוד כשבועיים לא יזכו ילדיה של רותם לאם שתלווה אותם לשנת הלימודים, ובכל רגע משמעותי בחייהם, אמא, היקרה, האהובה לא תהיה שם. חלל עצום.

את רותם, זכרה לברכה, לא הכרתי אישית. אבל כמותה יש רבים שרק רוצים לחזור הביתה בשלום, מיום עמלם, ולא מדמיינים את הסכנה הרבה הנמצאת במטוסים, רכבות, אוטובוסים וקניונים. זה נוגע לכולנו, ובעיקר למוחלשים שבינינו. רותם לא נפטרה כי חלתה במחלה ממארת שאין לה תרופה. את המוות שלה היה ניתן למנוע בפעולה מאד פשוטה. חיסון. לכולם.

אני מביטה בתמונת פניה היפים ויודעת שאם הייתה נהרגת בפיגוע טרור, לא היה אחד שלא היה מגנה זאת. אבל אז אני נכנסת לקרוא את התגובות, ובכל פעם אני המומה מחדש מתגובות המתנגדים לחיסונים. "היא בכלל מתה מזיהום, ובית החולים מסתיר זאת…", "בית החולים לא נתן לה טיפול כמו שצריך…", "היא היתה צריכה לקחת ויטמין ( A,D,C או שקר כלשהו) שמומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי (עוד שקר)…". שקרים על גבי שקרים. במצח נחושה, ללא בושה.

צילום: shutterstock

אני לא רופאה. אני עובדת סוציאלית ויועצת לצוותים רפואיים וסיעודיים במערכת הבריאות, וככזו יש לי דבר אחד להגיד להורים מתלבטים – ההתלבטות היא לגיטימית. תמיד. בשביל זה יש אנשי מקצוע, שהם רופאים ואחיות בריאות הציבור בקהילה וברשתות. רק הם יכולים לייעץ וליטול אחריות. לא אף אחד אחר.

כשאני מחפשת קהילות תומכות עבורי ועבור משפחתי ומטופליי, אני מחפשת קהילות שחבריהן הם אכן אנשי מקצוע, שהם לוקחים אחריות ושהם יודעים לתמוך בשעת משבר ולא להאשים את הקורבן. קהילת מתנגדי החיסונים, בעיקר ברשתות החברתיות, תעשה הכל, ובכל דרך משכנעת למשוך את המהססים לצורת החשיבה המעוותת שלה. אבל אם יקרה חלילה אסון לנו, או לאחד מבני משפחתנו, בעקבות העובדה שלא נתחסן, כעצתם, הם ימצאו דרך יצירתית להאשים אותנו במחדל. רופא ואחות עלולים לאבד את הרישיון. המתנגד לחיסונים יחזור להקליד בלהט, למציאת הקורבן הבא. זו לא "קהילה".  זו שרלטנות המכסה על נרקיסיזם חברתי ממאיר.

נטע סופר-צור מעמותת "מדעת", ד"ר לאימונולוגיה, מציינת כי כל מי שמחוסן לא היו נדבק אם כולם היו עושים את המעשה הנכון ופשוט מתחסנים. לדבריה, האנשים שלא מתחסנים הם הסיבה היחידה שיש התפרצות כל כך גדולה שמגיעה גם למעטים שהחיסון לא עובד עליהם.

אם כולם מתחסנים, אין להם ממי להידבק כי הם מוגנים בהגנת העדר. עובדה ש-90% מהחולים היו לא מחוסנים. לכן, האנשים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם או את עצמם הם האחראיים על המגפה. וכן, ד"ר סופר-צור, כרופאים אמיצים אחרים צודקת. זו אכן מגיפה.

רותם אמיתי היא קורבן למגיפה, לטרור ביולוגי של קבוצות המטילות אימה על הציבור. כולנו יכולים להיות הקורבן הבא, והפגיעים ביותר, התינוקות, הקשישים ומעוכבי החיסון הם אלו שחברה בריאה חייבת לדאוג להם בראש ובראשונה.

תנחומיי מעומק הלב למשפחת אמיתי. כאבם הוא כאב כולנו, החפצים בחיים בריאים.

 

חיסוןחיסוניםחצבתמחלות